Easyvest
TIP
Re: Easyvest
Voor 1 keer ben ik het eens met lop. Dit kan je makkelijk zelf. 1% per jaar weegt door op de lange termijn.
Bij degiro bv met VWCE voor aandelen en EUNA voor bonds.
Bij degiro bv met VWCE voor aandelen en EUNA voor bonds.
Bij deze: https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 1437018598karine schreef: ↑4 september 2022, 12:13Ik zou denken dat ze deze index proberen te volgen via het JPMorgan Funds - EU Government Bond Fund A (acc) - EUR.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 12:02
Gaat dit nog over Easyvest ?
Waar heb je gevonden welke ETF ze gebruiken voor de obligaties ? Ze vermelden enkel een index.
Maar het is inderdaad geen zekerheid en dat gaan ze mij ook niet vertellen waarschijnlijk.
Ik denk trouwens dat het JPMorgan funds niet beschikbaar is voor particuliere beleggers.
Maar het leek me wel iets, een actief beheerde etf in obligaties.
Ik weet niet of dit de ETF is die ze gebruiken, maar die volgt wel de betreffende index.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb jij het over deze LU0355583906 ?
(EU is niet hetzelfde als EMU)
Ik zou eerder op bv. LU1437018598 (Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR (C)) gokken dan.
Edit: blijkbaar was pmu me al voor met hetzelfde gedacht
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Minder dan 24.999€ 1,00%/jr incl. BTWkarine schreef: ↑4 september 2022, 11:45 P.S : daarnet even een mailtje gestuurd naar hen over €50.000 beleggen en nu al een reactie.
We adviseren om dergelijke bedragen gespreid te beleggen. Het min bedrag om in te stappen is 5.000 € , de vorige 45K zouden we dan gespreid over x aantal maanden beleggen.
25.000€ - 49.999€ 0,90%/jr incl. BTW
50.000€ - 99.999€ 0,75%/jr incl. BTW
Vraag eens of ze dan vanaf het begin ook maar 0,75% aanrekenen ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bv.:
SpaarSpaarSpaar schreef: ↑23 augustus 2022, 09:46 Ik zit momenteel bij Saxo Bank (Zelf Beleggen) maar ik zou in de toekomst graag een deel laten beleggen.
De vergoeding daalt ook tot 0,50% naarmate de waarde hoger is.
De vergoeding is incl. BTW en incl. transactiekosten die je anders zelf betaalt bij een broker.
Ja, als je het goed aanpakt, zal je beter af zijn als je het zelf doet, maar daartegenover staat dan dat je het zelf moet doen.
Dan moet je niet zwijgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Snel even backtested met curvo (maart 2014 -> januari 2021, zonder kosten, 60/40 allocatie, jaarlijks balanceren):
Code: Selecteer alles
Portfolio Amount invested Net asset value Compound annual growth rate Standard deviation Sharpe ratio
IMIE-EGOV €10,000 €17,266 8.32% 8.80% 0.99
VWCE-EUNA €10,000 €16,885 7.97% 8.58% 0.97
EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 12:28 Heb jij het over deze LU0355583906 ?
Ik had het inderdaad over LU0355583906 of JPMorgan Funds - EU Government Bond Fund C (acc) - EUR
Ik zou eerder op bv. LU1437018598 (Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR (C)) gokken dan.
Zou het kunnen dat JPMorgan actief wordt beheerd tegenover Amundi niet ? (reden van de hogere kosten)
Twee minuten geleden gevraagd en bij deze hun reactie die natuurlijk te verwachten was.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 12:44 Vraag eens of ze dan vanaf het begin ook maar 0,75% aanrekenen ...
Toch wel een pluspunt dat ze zelfs op een zondag zo bereikbaar zijn.
Bedankt voor uw bijkomende vragen. Uw redenering klopt niet, hierbij wat meer duiding.
Onze tarieven
Het beheer van uw vermogen mag geen fortuin kosten. Ongeacht de aard van uw investering, bieden wij onze diensten tegen een fractie van de tarieven van traditionele banken en verzekeraars.
U heeft de keus tussen beleggingsoplossingen met easyvest:
• De effectenrekening vanaf 0,5% per jaar incl. btw
• De levensverzekering vanaf 0,25% per jaar incl. btw
1. De effectenrekening
1.1. Beheersvergoedingen
De beheerprovisies van Easyvest liggen tussen 0,5% en 1,00% per jaar berekend op het activa onder beheer bij een beleggingsportefeuille.
Het exacte percentage is afhankelijk van de totale waarde van de portefeuille onder beheerd, zoals gedetailleerd in de volgende tabel:
U investeert U betaalt
Minder dan 24.999€ 1,00%/jr incl. BTW
25.000€ - 49.999€ 0,90%/jr incl. BTW
50.000€ - 99.999€ 0,75%/jr incl. BTW
100.000€ - 249.999€ 0,60%/jr incl. BTW
Meer dan 250.000€ 0,50%/jr incl. BTW
De waardering van de activa onder beheer wordt berekend op de laatste werkdag van de maand om 22.00 uur Belgische tijd, d.w.z. na sluiting van de van de Europese beurzen. Eén twaalfde (1/12de) van het in de bovenstaande tabel vermelde bedrag wordt aangerekend op de waarde van de portefeuille op het einde van elke maand.
Easyvest ontvangt geen andere directe of indirecte beloning in in verband met zijn vermogensbeheer. In het bijzonder worden geen makelaarsloon (gratis) of bewaarloon (gratis) aangerekend.
De beheersvergoedingen van easyvest omvatten niet de beheersvergoedingen van de trackers waarin de portefeuille belegt (gemiddeld 0,3% per jaar), alsmede de financiële belastingen, zoals de belasting op beurstransacties of de roerende voorheffing. Alle vergoedingen, kosten en belastingen die de cliënt in de loop van een jaar heeft gedragen, worden hem elk maand medegedeeld, tegelijk met elk rekeningafschrift dat door easyvest van zijn tegoeden wordt toegezonden, of door de bewaarnemer.
In concreto, passen we gewoon de tabel toe als volgt: we bekijken op het einde van elke maand wat uw portefeuille waard is en u betaald onmiddellijk de meest toepasselijke tarief. Van zodra uw portefeuille 50.000 € waard is , is dit dus 0,75 %
Let op : dit is zowel in stijgende als in dalende lijn
Ter aanvulling
De percentage zijn BTW incluis en zijn uitgedrukt in jaarlijkse percentage.
U betaald dus telkens 1/12 van het toepasselijke percentage
Laatst gewijzigd door karine op 4 september 2022, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is inderdaad zo, maar bij het actief beheerde fonds zeggen ze daar zelf het volgende over:
Geeft mij niet de indruk dat je van dat actief beheer veel moet verwachten.INVESTMENT OBJECTIVE
To achieve a return in line with the benchmark by investing primarily in
EU-domiciled government debt securities.
Share Class Benchmark J.P. Morgan EMU Government Investment Grade
Bond Index (Total Return Gross)
The Sub-Fund is actively managed.
The Sub-Fund will resemble the composition and risk characteristics of
its benchmark; however, the Investment Manager’s discretion may result
in performance that differs from the benchmark.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon "nee" als antwoord volstond.karine schreef: ↑4 september 2022, 13:47Twee minuten geleden gevraagd en bij deze hun reactie die natuurlijk te verwachten was.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 12:44 Vraag eens of ze dan vanaf het begin ook maar 0,75% aanrekenen ...
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Een mogelijk alternatief voor Easyvest, Lucy of Matti : DDEL ook met etf en met beperkte kosten (https://www.ddel.be/nl/detail-des-frais-ddel/).
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ze besteden wel tijd aan nieuwe klanten hé, dat kan je niet ontkennen.
Ik wil Easyinvest hier zeker niet goed praten maar de meesten hier op het forum hebben een beetje tot veel kennis van financiële zaken.
Echter heel veel mensen weten nog niet eens wat een broker is laat staan dat ze er etf's gaan aankopen. En dan zijn er nog heel veel die naar hun grootbank gaan en zich daar een fondsenportefeuille laten aansmeren.
Als je dan kijkt aan hoeveel kosten je op jaarbasis komt daar krijg ik het pas warm van ? Dan praten we snel over 1,5% a 3% kosten op jaarbasis.
Dus 1% voor iemand die niets over beleggen weet of nog beter wil weten lijkt mij Easyinvest dan nog een (w)aardig alternatief.
P.S : in ieder geval neem ik uit deze post LU1437018598 (Amundi) al zeker mee.
Het valt me wel op dat verschillende van deze heren met financiële kennis snel en makkelijk geld verdienen(ik spreek nu niet over DDEL of Easyvest).Superspaarder schreef: ↑4 september 2022, 14:05 Een mogelijk alternatief voor Easyvest, Lucy of Matti : DDEL ook met etf en met beperkte kosten (https://www.ddel.be/nl/detail-des-frais-ddel/).
Ik heb zo eens een firma van dichterbij bekeken en wanneer je dan hun team bekijkt blijken deze personen in meerdere firma's actief te zijn die identiek hetzelfde doen.
Wel apart. Ze zijn in feite een tussenpartij, maar houden je effecten volledig aan bij een bank naar keuze. Een van hun opties is bijvoorbeeld KBC Securities. DDEL rekent zelf 0,45% per jaar aan, KBC Securities blijkbaar een bewaarloon van 0,10%. Daarnaast heeft KBC Securities ook een transactiekost van 0,10%.Superspaarder schreef: ↑4 september 2022, 14:05 Een mogelijk alternatief voor Easyvest, Lucy of Matti : DDEL ook met etf en met beperkte kosten (https://www.ddel.be/nl/detail-des-frais-ddel/).