Easyvest
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Easyvest
https://curvo.eu/ doet ook zoiets, maar dan zonder keuze.pmu schreef: ↑4 september 2022, 14:17 Wel apart. Ze zijn in feite een tussenpartij, maar houden je effecten volledig aan bij een bank naar keuze. Een van hun opties is bijvoorbeeld KBC Securities. DDEL rekent zelf 0,45% per jaar aan, KBC Securities blijkbaar een bewaarloon van 0,10%. Daarnaast heeft KBC Securities ook een transactiekost van 0,10%.
Je hebt de beheerskost van easyvest er nog niet afgetrokken. Trouwens, als je denkt dat IMIE+EGOV het in de toekomst ook beter gaat doen kan je deze ook gewoon aankopen bij degiro. Zelfs voor ETF's buiten de kernselectie zijn transactiekosten goed te doen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 13:18Snel even backtested met curvo (maart 2014 -> januari 2021, zonder kosten, 60/40 allocatie, jaarlijks balanceren):Je kan dan misschien ongeveer hetzelfde zelf doen met wat minder kosten, maar of je uiteindelijk netto resultaat dan beter zal zijn, is nog iets anders.Code: Selecteer alles
Portfolio Amount invested Net asset value Compound annual growth rate Standard deviation Sharpe ratio IMIE-EGOV €10,000 €17,266 8.32% 8.80% 0.99 VWCE-EUNA €10,000 €16,885 7.97% 8.58% 0.97
Ik heb zelf liever VWCE dan IMIE. De aandelen waarin ze beleggen zijn gelijkaardig en VWCE is goedkoper. En ook liever EUNA dan EGOV. EGOV is enkel Europa met 37% in Italie + Spanje. Dan liever het veel beter gespreide EUNA.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat Ignition allicht meer over de samenstelling dan de valuta. US Treasuries gehedged naar EUR is veiliger (qua kredietrisico) dan Italiaanse en Griekse overheidsobligaties. Sommige bedrijfsobligaties zijn dat ook.
Zelf ben ik overigens niet zo’n grote fan van obligatiefondsen als stabiliserende factor in je portefeuille.
Hedgen naar euro wordt meestal aangeraden bij bonds om currency risk te beperken. Bedrijfsobligaties zijn idd meer gecorreleerd met aandelen.
Liever cash?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of eventueel deze: https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 9#overview
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 september 2022, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
US treasuries EUR hedged tegenover "wereldwijde" aandelen:
1% kosten is geen 10% op 10 jaar je verliest ook je rendement over je kosten zodat op lange termijn het een veelvoud zal zijn van die 1 % .
Het is dom iemand 1 % te betalen op jaarbasis voor 0 aan meerwaarde .
Op een inleg van 25 000€ spreek je over een kost van meer dan 250 000 € op 50 jaar of dus 10 keer je inleg als je een gemiddeld marktrendement neemt van 7 % .
Het is maar 1 % zeggen ze dan
Of is er hier iemand die denkt dat ze 250 000 € meer rendement zullen maken op een inleg van 25 000 € op een periode van 50 jaar ?
Het enige waar het goed voor is is voor de makelaar die een provisie krijgt op jullie inleg .
Iemand met een beetje verstand weet dat 1% op lange termijn een veelvoud is van je inleg .
Uw kosten laag houden is cruciaal om rendement te boeken .
Versta niet dat dit hier zelfs besproken word .
En dat sommige mensen blij zijn dat ze de zelfde dag nog antwoord krijgen. Ik zou ook antwoorden als je een mail zend om 250€ of meer te storten naar mijn rekening elk jaar
Uw valuta afdekken kun je prefect zelf maar op lange termijn zal het uw rendement aantasten .
Iemand die belegd voor de lange termijn dekt beter niks af want de kosten wegen ook te veel door net zoals die 1% te veel doorweegt op lange termijn .
Het is dom iemand 1 % te betalen op jaarbasis voor 0 aan meerwaarde .
Op een inleg van 25 000€ spreek je over een kost van meer dan 250 000 € op 50 jaar of dus 10 keer je inleg als je een gemiddeld marktrendement neemt van 7 % .
Het is maar 1 % zeggen ze dan
Of is er hier iemand die denkt dat ze 250 000 € meer rendement zullen maken op een inleg van 25 000 € op een periode van 50 jaar ?
Het enige waar het goed voor is is voor de makelaar die een provisie krijgt op jullie inleg .
Iemand met een beetje verstand weet dat 1% op lange termijn een veelvoud is van je inleg .
Uw kosten laag houden is cruciaal om rendement te boeken .
Versta niet dat dit hier zelfs besproken word .
En dat sommige mensen blij zijn dat ze de zelfde dag nog antwoord krijgen. Ik zou ook antwoorden als je een mail zend om 250€ of meer te storten naar mijn rekening elk jaar
Uw valuta afdekken kun je prefect zelf maar op lange termijn zal het uw rendement aantasten .
Iemand die belegd voor de lange termijn dekt beter niks af want de kosten wegen ook te veel door net zoals die 1% te veel doorweegt op lange termijn .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar wat stel je dan zelf voor lop?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik antwoord nu in de plaats van lop, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat zijn voorstel is dat je zelf de aankopen plaats bij een broker naar keuze (maakt weinig uit zolang er geen bewaarloon is) om de 1% jaarlijkse kosten te vermijden. Indien dit tot je capaciteiten behoort, kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Die ene procent maakt echt een groot verschil op de (zeer) lange termijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja en ik vermoed dat de meesten dat ook wel snappen hoor.pmu schreef: ↑4 september 2022, 21:14Ik antwoord nu in de plaats van lop, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat zijn voorstel is dat je zelf de aankopen plaats bij een broker naar keuze (maakt weinig uit zolang er geen bewaarloon is) om de 1% jaarlijkse kosten te vermijden. Indien dit tot je capaciteiten behoort, kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Die ene procent maakt echt een groot verschil op de (zeer) lange termijn.
Maar als iemand op dit forum dan een vraag stelt ala "ik wil zelf beleggen met ETFs, welke aandelen ETF en welke obligatie ETF neem ik best en bij welke broker en hoe balanceer ik ?" (als die laatste vraag al gesteld wordt), dan volgen er 101 antwoorden en oneindige discussies ...
Zelf beleggen is nu éénmaal niet voor iedereen weggelegd en daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Goed, maar als je kiest voor een partij als Easyvest, ken je in principe wel de ETF's waarvan zij gebruik maken (of toch de achterliggende indices). Dan is de feitelijke handeling die aankoop zelf te doen, geen grote stap meer. Het hele punt van de ETF-beweging is net dat het eenvoudig en goedkoop is. Ik weet dat hier dan hele discussies gevoerd worden over IWDA, VWCE, SWRD, IMIE, of het al dan niet opnemen van small-caps en emerging markets, maar dat doet er al bij al zeer weinig toe. 1% kosten betalen op ETF's, of dus een totale kost van zo'n 1,2%, doet je al behoorlijk dicht bij de klassieke bankfondsen zitten.EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 21:25Ja en ik vermoed dat de meesten dat ook wel snappen hoor.pmu schreef: ↑4 september 2022, 21:14
Ik antwoord nu in de plaats van lop, maar het lijkt mij vrij duidelijk dat zijn voorstel is dat je zelf de aankopen plaats bij een broker naar keuze (maakt weinig uit zolang er geen bewaarloon is) om de 1% jaarlijkse kosten te vermijden. Indien dit tot je capaciteiten behoort, kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Die ene procent maakt echt een groot verschil op de (zeer) lange termijn.
Maar als iemand op dit forum dan een vraag stelt ala "ik wil zelf beleggen met ETFs, welke aandelen ETF en welke obligatie ETF neem ik best en bij welke broker en hoe balanceer ik ?", dan volgen er 101 antwoorden en oneindige discussies ...
Zelf beleggen is nu éénmaal niet voor iedereen weggelegd en daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Ik vraag mij dan ook af hoeveel mensen er starten bij Easyvest (of een Keyplan, zoals ikzelf), en uiteindelijk na een korte tijd toch zelf aan de slag gaan. In dat opzicht is het geen slecht idee voor starters.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens hun website: https://www.easyvest.be/nl
Ga eventueel ook eens door: https://www.easyvest.be/nl/persWe beheren €89 miljoen voor 1.353 gezinnen