Energie en geld besparen de komende winter
Re: Energie en geld besparen de komende winter
haelewyn schreef: ↑5 september 2022, 07:15 Stel je een alleenstaande moeder met een doorsnee job en dito loon voor, één of twee kinderen, huishuur en een auto nodig om naar het werk te gaan. Die zit zonder de energiekost al op haar tandvlees.
Ik zie er geen probleem in dat die dan sociaal tarief krijgt.
Maar dan moet iedereen met een laag loon het krijgen.
Gratis zonnepanelen is voor mijn part ok. Nu ga ik ze kopen.. Gratis mag uiteraard ook.
Ik krijg het van die discriminerende voorbeelden, altijd gaat het over de alleenstaande moeder. Er zijn ook veel alleenstaande vaders hoor, maar dat is altijd precies of dat die in alle luxe leven.
Durf eens iets discriminerend te zeggen of schrijven, je krijgt een hoop reacties maar in deze voorbeelden mag er blijkbaar altijd gediscrimineerd worden.
Wel ik kan u verzekeren dat het als alleenstaande vader die juist voldoende verdiend om nergens van te genieten ook niet eenvoudig is om rond te komen hoor.
Het inschrijvingsgeld voor de hoge school daar met ik voor sparen, want met 1 kind en juist te veel verdienen is er ook geen recht op een studiebeurs. Zij die minder verdienen en voor alle voordelen in aanmerking komen houden uiteindelijk meer over.
Ik vraag me af waarom het altijd een alleenstaande ouder moet zijn, die als voorbeeld wordt aangehaald.
Wat met alleenstaanden die geen kinderen hebben ? Moet die in de kou blijven zitten ? Want ouders met kinderen krijgen nu blijkbaar wat meer, volgens Benjamin Dalle.
Van sommigen krijg ik zelfs de commentaar dat het onverantwoord is om nog een appartement te verwarmen voor 1 persoon Wat moet ik dan doen ? Ik zou ook liever een partner hebben, maar je hebt je situatie niet altijd voor het kiezen .
Wat met alleenstaanden die geen kinderen hebben ? Moet die in de kou blijven zitten ? Want ouders met kinderen krijgen nu blijkbaar wat meer, volgens Benjamin Dalle.
Van sommigen krijg ik zelfs de commentaar dat het onverantwoord is om nog een appartement te verwarmen voor 1 persoon Wat moet ik dan doen ? Ik zou ook liever een partner hebben, maar je hebt je situatie niet altijd voor het kiezen .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee klopt Annetje en er zijn alleen maar meer alleenstaande zonder kinderen.
Annetje,annetje schreef: ↑5 september 2022, 14:55 Ik vraag me af waarom het altijd een alleenstaande ouder moet zijn, die als voorbeeld wordt aangehaald.
Mensen met kinderen krijgen altijd meer. Mensen die (bewust kiezen om) geen kinderen (te) hebben, geen kinderen kunnen krijgen, wegens verscheidene redenen, vallen altijd naast de boot. Dat zal nooit gelijk getrokken worden. Ik blijf het een discriminerende factor vinden.
Als ze de fiscaliteit toch "rechtvaardiger" willen maken, is het hoog tijd dat daar eens ernstig naar gekeken wordt !
Maar ja, ze zijn een makkelijke melkkoe...
Maar ja, ze zijn een makkelijke melkkoe...
Het is eigenlijk idioot dat de overheid het maken van kinderen zoveel promoot en subsidiëert, en dat terwijl de aarde stilaan overbevolkt wordt, en kreunt onder de aanslagen op de natuurlijke middelen en omgeving, met alle gevolgen voor het klimaat en onze leefomgeving van dien.
Slimme stekkers in de action 8,95 € het stuk.
App op de smartphone en besparen maar. (LSC Smart connect)
Meerdere te installeren, allemaal een eigen naam in te stellen.
Hier sinds een maand meerdere in gebruik.
Huisgenoten kunnen op eigen smartphone gebruik van maken.
Via 4 g bedienen ook geen probleem als thuis het INTERNET opstaat.
Estate Guru believer.
Ik heb er half intelligente (jaja, zoals 't baasje) die je met een knop kan in- of uitschakelen maar enkel als je thuis komt / weggaat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Somers gaf in het Vlaams parlement een aantal rekenvoorbeelden. Ik vermoed dat hij nettolonen aanhaalde. Tweeverdieners met elk 2.850 maandelijks loon en 3 kinderen, kregen 3k. Een kinderloze single kreeg 300 euro van de Vlaamse regering.annetje schreef: ↑5 september 2022, 14:55 Ik vraag me af waarom het altijd een alleenstaande ouder moet zijn, die als voorbeeld wordt aangehaald.
CD&V, N-VA en Open VLD menen dat 5.700 euro (en evt dertiende maand en vakantiegeld) niet toereikend is voor tijdelijk pakweg 1k maandelijkse energiefactuur. Een gratis cursus geldbeheer lijkt mij anders een goede investering in dat voorbeeld. Terwijl deelt de Vlaamse regering de rest arm (en geeft premies aan mensen die het niet echt nodig hebben, gehuldigd door Groen).
De kinderloze alleenstaande weet alvast voor welke partijen nooit nog te stemmen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is voor die mensen echt nodig. Ik dacht dat de federale regering de doelgroep voor sociaal tarief had uitgebreid?haelewyn schreef: ↑5 september 2022, 07:15 Stel je een alleenstaande moeder met een doorsnee job en dito loon voor, één of twee kinderen, huishuur en een auto nodig om naar het werk te gaan. Die zit zonder de energiekost al op haar tandvlees.
Gratis zonnepanelen is voor mijn part ok. Nu ga ik ze kopen.. Gratis mag uiteraard ook.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is BTW-actie bij Mediamarkt...
Alsof Groen en Vooruit al veel voor kinderloze alleenstaanden hebben gedaan …KomaanBeurs schreef: ↑5 oktober 2022, 20:00 De kinderloze alleenstaande weet alvast voor welke partijen nooit nog te stemmen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja klopt ik weet niet of het enkel nog altijd voor verhoogde tegemoetkoming is.KomaanBeurs schreef: ↑5 oktober 2022, 20:28Is voor die mensen echt nodig. Ik dacht dat de federale regering de doelgroep voor sociaal tarief had uitgebreid?haelewyn schreef: ↑5 september 2022, 07:15 Stel je een alleenstaande moeder met een doorsnee job en dito loon voor, één of twee kinderen, huishuur en een auto nodig om naar het werk te gaan. Die zit zonder de energiekost al op haar tandvlees.
Ik krijg normaal permanent sociaal tarief maar voorlopig is dat niet van toepassing en heb ik er nadien ook geen recht meer op. Niet omdat ik geen erkenning heb maar omdat ik door teveel uitkering te hebben geen recht heb op een tegemoetkoming. Moest ik enkel werken en geen uitkering ontvangen dan was het geen probleem.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor gsm's en laptops is het goed maar ook niet zoveel. Moet wel zeggen als ik als voorbeeld de A53 neem van samsung dan is die toch wel op het goedkoopste punt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zei enkel wie bewezen niets doet voor die mensen. Als politici niets voor je doen, stem je ze weg. Simpel.m-peeters schreef: ↑5 oktober 2022, 22:03Alsof Groen en Vooruit al veel voor kinderloze alleenstaanden hebben gedaan …KomaanBeurs schreef: ↑5 oktober 2022, 20:00 De kinderloze alleenstaande weet alvast voor welke partijen nooit nog te stemmen.