GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Home Invest - Eigenlijk is dat toch een beetje oneerlijk. Sinds (bij een select clubje) bekend werd dat het (waarschijnlijk) opgenomen wordt in de EPRA-index is het aandeel +14,5% gegaan. En ik heb de EPRA- index in portefeuille. Ik betaal dus de veel hogere prijs binnenkort. Ziedaar dus ook waarom de meeste, vooral de populairste, smart beta etfs niet meer gaan outperformen. Als dit zelfs al met een illiquide vastgoedaandeel gebeurt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Benchmark van de vastgoedaandelen t.o.v de BEL20 (update)
Euronext heeft de index van de Belgische genoteerde vastgoedvennootschappen "BEREP" vervangen door een bredere index 'BERE' van op Euronext Brussel genoteerde vastgoed-ondernemingen. Interessant is om na te gaan hoe deze nieuwe index presteert in vergelijking met de BEL-20.
Euronext heeft de index van de Belgische genoteerde vastgoedvennootschappen "BEREP" vervangen door een bredere index 'BERE' van op Euronext Brussel genoteerde vastgoed-ondernemingen. Interessant is om na te gaan hoe deze nieuwe index presteert in vergelijking met de BEL-20.
Home Invest publiceert vandaag een degelijk halfjaar verslag en belooft een inflatievast dividend.
Da's dus een nadeel van indexbeleggen, de onvermijdelijke indexaanpassingen:Barryke schreef: ↑2 september 2022, 16:15 Home Invest - Eigenlijk is dat toch een beetje oneerlijk. Sinds (bij een select clubje) bekend werd dat het (waarschijnlijk) opgenomen wordt in de EPRA-index is het aandeel +14,5% gegaan. En ik heb de EPRA- index in portefeuille. Ik betaal dus de veel hogere prijs binnenkort. Ziedaar dus ook waarom de meeste, vooral de populairste, smart beta etfs niet meer gaan outperformen. Als dit zelfs al met een illiquide vastgoedaandeel gebeurt.
Van de voorspelbare orderflow wordt gebruik gemaakt.
Of zelfs zonder snelle jongens: door hoge vraag naar aandeel (gedurende korte tijd), en wet van vraag en aanbod,
koop je aan verhoogde prijs.
Helaas is dat effect niet eenduidig te kwantificeren, want effect zit ook in de index zelf.
Care property noteert nog steeds met een premie van 11,4% dus duur zou ik denken.
Twittert DeMesure trouwens ook:
Waardering van Care Property Invest is nu toch wel goed doorgezakt (winstkoers). We staan op 17,6 op verwachting voor 2022 (koersen op jaareind, voor 2022E huidige koers)
Financieringskost zal geleidelijk beginnen te stijgen. 1% meer kost het bedrijf 16% van zijn courante winst!
Waardering van Care Property Invest is nu toch wel goed doorgezakt (winstkoers). We staan op 17,6 op verwachting voor 2022 (koersen op jaareind, voor 2022E huidige koers)
Financieringskost zal geleidelijk beginnen te stijgen. 1% meer kost het bedrijf 16% van zijn courante winst!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor mensen zoals ik met een vrij groot dedeelte vastgoed in port is dit inderdaad pijnlijk aan het worden. Beter een aantal maanden geleden toch een gedeelte verkocht, maar toen waren de meeste analisten nog vrij positief.
Ik mis hier eigenlijk de analyses van Afro, maar die is blijkbaar al een hele tijd niet meer online geweest. Ook geen nieuwe posts meer op zijn Twitter-account.
Ik mis hier eigenlijk de analyses van Afro, maar die is blijkbaar al een hele tijd niet meer online geweest. Ook geen nieuwe posts meer op zijn Twitter-account.
Bekijk het allemaal wat breder. Waarom kocht je vastgoed destijds? Voor mij speelde portefeuille diversificatie en passief inkomen een rol.(voor u hoogstwaarschijnlijk ook) Dit verandert nu niet.
Rustig bijhouden.Beleggen vraagt geduld.Eén zwarte zwaan kan het rentebeleid al doen keren.....
Rustig bijhouden.Beleggen vraagt geduld.Eén zwarte zwaan kan het rentebeleid al doen keren.....
Die zwarte zwaan haalt dan waarschijnlijk wel mee het vastgoed onderuit…
-
- Full Member
- Contacteer:
Volledig mee eens. GVV's koop je voor de heel lange termijn, en leveren bovendien elk jaar nog een mooi dividend op.Divi schreef: ↑11 september 2022, 10:52 Bekijk het allemaal wat breder. Waarom kocht je vastgoed destijds? Voor mij speelde portefeuille diversificatie en passief inkomen een rol.(voor u hoogstwaarschijnlijk ook) Dit verandert nu niet.
Inderdaad. Vastgoed koop je voor de lang termijn. Stel je voor dat je ipv een GVV een fysiek pand had gekocht. Zou je je dan ook zorgen maken over of je pand vandaag meer of minder waard is dan 6 maanden geleden? Of zou je overwegen om voor die reden plots te verkopen? Nee toch. Negeer mister market.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Vraag blijft of het nog wel koopwaardig is wanneer je als bij VGP een premie van 27% ervoor moet betalen ?
(en ondertussen blijft, ook in moeilijkere tijden, de Amerikaanse topreit Realty Income hun dividend verhogen :p )
Wat zijn de sterretjes bij sommige GVV's ?karine schreef: ↑11 september 2022, 01:16 Care property noteert nog steeds met een premie van 11,4% dus duur zou ik denken.