Holdings
TIP
Re: Holdings
Inderdaad. Ik denk dat jij/jullie makkelijk herkenbaar zouden zijn op andere websites.Jozefien1969 schreef: ↑2 september 2022, 20:50 Schijnbaar heeft een ieder héél véél verschillende namen. Op de een of andere manier herkent men wel schrijfstijlen; ondanks dat wij slecht schrijven.
D'Ieteren Group heeft de vooruitzichten voor het hele jaar opgetrokken, na een solide prestatie in het eerste halfjaar, ondersteund door alle divisies en de eerste bijdrage van TVH. Dit werd maandag nabeurs aangekondigd door de holding.
Gelezen in het halfjaarverslag van Compagnie du Bois Sauvage:
Intrinsieke Waarde per aandeel op 30 juni 2022 bedraagt EUR 508,8 miljoen t.o.v. EUR 536,2 op 31 december 2021.
Mocht het morgen naar een tiende van die nieuwe intrinsieke waarde stijgen krijgt België er direct een miljardair bij
Intrinsieke Waarde per aandeel op 30 juni 2022 bedraagt EUR 508,8 miljoen t.o.v. EUR 536,2 op 31 december 2021.
Mocht het morgen naar een tiende van die nieuwe intrinsieke waarde stijgen krijgt België er direct een miljardair bij
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag ook Sofina buitengegooid. Ook verliezen beperken. Komt niet meer goed.
Capitulatie, hét moment van uitbodeming. Als je bedoelt, de koers komt dit jaar niet meer terug op 430, dat klopt. Als je bedoelt: opeens heeft de familie Boël er geen kaas van gegeten en ze zullen nooit meer een goed rendement behalen voor aandeelhouders, dan sla je de plank volledig mis.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:17 Vandaag ook Sofina buitengegooid. Ook verliezen beperken. Komt niet meer goed.
Nu weer mooi nieuws over Byju's, waaruit wederom blijkt dat de short seller een luchtfietser is: https://www.business-standard.com/artic ... 492_1.html
-
- Verbannen Gebruiker
We gaan zien. Staan nu 196,20. Kunnen we later zien wat het wordt.michael25 schreef: ↑6 september 2022, 15:23Capitulatie, hét moment van uitbodeming. Als je bedoelt, de koers komt dit jaar niet meer terug op 430, dat klopt. Als je bedoelt: opeens heeft de familie Boël er geen kaas van gegeten en ze zullen nooit meer een goed rendement behalen voor aandeelhouders, dan sla je de plank volledig mis.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:17 Vandaag ook Sofina buitengegooid. Ook verliezen beperken. Komt niet meer goed.
Nu weer mooi nieuws over Byju's, waaruit wederom blijkt dat de short seller een luchtfietser is: https://www.business-standard.com/artic ... 492_1.html
GIMV : op 1 JAAR :- - 12,34 %
Welke believer wil instappen in deze dividendkampioen ?
Welke believer wil instappen in deze dividendkampioen ?
En huisjetuintjefiets is volgens mij een even grote luchtfietser als Perring. Was dat niet één van de vele nicks van de grootste trol van dit forum? Je hebt hem al eens terecht goed belachelijk gemaakt (blokpaté). En daar kan hij heel slecht tegen. Beetje fragiel ego. Momenteel gelukkig weer geband. Maar je ziet, hij kan niet zonder de (negatieve) aandacht die hem hier te beurt valt en dan haalt hij maar weer een andere nick van stal. And he's up to his old tricks. Kortom, verspil er je tijd niet aan.michael25 schreef: ↑6 september 2022, 15:23Capitulatie, hét moment van uitbodeming. Als je bedoelt, de koers komt dit jaar niet meer terug op 430, dat klopt. Als je bedoelt: opeens heeft de familie Boël er geen kaas van gegeten en ze zullen nooit meer een goed rendement behalen voor aandeelhouders, dan sla je de plank volledig mis.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:17 Vandaag ook Sofina buitengegooid. Ook verliezen beperken. Komt niet meer goed.
TINC, nog zo'n fantastische Belgische dividendkampioen. Eigenlijk is dit een prachtige cashmachine: redelijk stabiele koers over de jaren heen, prachtig betrouwbaar dividend, toegang tot alternatieve energie en zelfs een datacenter. Deze zou ook in mijn portfolio zitten :p
TINC versus GIMV? Op het hoge dividendrendement na, zie ik weinig of geen overeenkomsten.
TINC heeft een vrij conservatief profiel met stabiele inkomsten.
GIMV moet het vooral hebben van gerealiseerde meerwaarden op investeringen in start-ups en jonge groeibedrijven. Het risico wordt door diversificatie verminderd. De business is intrinsiek cyclisch: in een neergaande markt zijn er betere opportuniteiten voor beloftevolle investeringen. Bij een lange beurshausse moeten vooral meerwaarden gerealiseerd worden.
TINC heeft een vrij conservatief profiel met stabiele inkomsten.
GIMV moet het vooral hebben van gerealiseerde meerwaarden op investeringen in start-ups en jonge groeibedrijven. Het risico wordt door diversificatie verminderd. De business is intrinsiek cyclisch: in een neergaande markt zijn er betere opportuniteiten voor beloftevolle investeringen. Bij een lange beurshausse moeten vooral meerwaarden gerealiseerd worden.
Over welke 'opportuniteiten voor beloftevolle investeringen' hebben we het dan ?Zwygymor schreef: ↑7 september 2022, 09:40 GIMV moet het vooral hebben van gerealiseerde meerwaarden op investeringen in start-ups en jonge groeibedrijven. Het risico wordt door diversificatie verminderd. De business is intrinsiek cyclisch: in een neergaande markt zijn er betere opportuniteiten voor beloftevolle investeringen. Bij een lange beurshausse moeten vooral meerwaarden gerealiseerd worden.
'k Heb zelf GIMV en TINC, en als beiden nog wat zakken in koers koop ik van beiden bij. Maar ik ben ook altijd geïnteresseerd in nieuwe dingen die ik nog niet ken of nog niet op mijn radar verschenen zijn.
Allez, misschien zijn het dan toch goede zakenlieden bij Bois Sauvage. Recticel staat op 13 en is verkocht door hen aan 13,5. Voorlopige tussenstand: Bois Sauvage 1 - Johnny Thijs/Baltisse 0.
De verkoop van de afdeling "engineered foams" moet 11,65 EUR per aandeel in het laatje brengen. Zelfs rekening houdend met de onzekerheid die boven de deal hangt, is 13 EUR een koopje.