Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
https://www.homewizard.com/nl/
Heb dat op digitale meter staan en heb er ook slimme stopcontacten die ik kan schakelen vanop afstand wanneer SWW met electrische boiler is geladen vanaf 12 uur.
Heb dat op digitale meter staan en heb er ook slimme stopcontacten die ik kan schakelen vanop afstand wanneer SWW met electrische boiler is geladen vanaf 12 uur.
Bij het douchen of een bad nemen kan je ook makkelijk gas besparen. Zo gaan de tienerkinderen van mijn buren samen onder de douche of in bad. Dat bespaart enorm.
Als je een inloopbad hebt, kan je misschien een aantal van je buurvrouwen vragen om samen onder de douche te gaan?! Dat bespaart niet enkel op water maar ook op verwarming als je begrijpt wat ik bedoel.
Je statement over die tienerkinderen uit hetzelfde gezin, lijkt me overigens totaal van de pot gerukt!
Brembos ten voeten uit. Heeft ondertussen toch ook een status verworven op SG.
Dat is zeer juist Platin.
Dat doen wij nu ook met onze setup op het zuiden.
Ik heb de pech van een digitale meter te hebben.
Ken jij de P1 meter van homewizard?
Daarmee lees ik de digitale meter in real life uit.
Kost maar 30 euro en werkt super!
Ook gas verbruik krijg ik te zien.
Ik weet perfect wat ik afneem of terug geef op elk moment van de dag en daar koppel ik mijn groot verbruikers aan via hun slimme stekkers of programmatie van bvb de vaatwas en droger.
Kan u zeggen, die 30 euro heb je er snel uit!
Een wasmachine, afwasmachine of droogkast heeft toch nog een fysieke druk op een knop nodig om te starten? Dat kan je toch niet vanop afstand doen dan?Jhn schreef: ↑8 september 2022, 07:21Dat is zeer juist Platin.
Dat doen wij nu ook met onze setup op het zuiden.
Ik heb de pech van een digitale meter te hebben.
Ken jij de P1 meter van homewizard?
Daarmee lees ik de digitale meter in real life uit.
Kost maar 30 euro en werkt super!
Ook gas verbruik krijg ik te zien.
Ik weet perfect wat ik afneem of terug geef op elk moment van de dag en daar koppel ik mijn groot verbruikers aan via hun slimme stekkers of programmatie van bvb de vaatwas en droger.
Kan u zeggen, die 30 euro heb je er snel uit!
U zet toestel aan en schakeld slim stopcontact uit.
Voor toestel is dit als een stroomuitval, als je dan slim stopcontact vanaf afstand opschakeld start toestel.
Ik weet niet of dat met alle huishoudtoestellen kan, maar die van ons wel.
Als het heel de dag zon blijft gebruiken wij gewoon de uitstel start.
Elektrische Boiler om 12 uur, afwasmachine 14 uur en wasmachine 16 uur in
Onze PV installatie ligt op westkant.
Gemiddeld verbruik 4,6 kwh per dag laatste 5 maanden, normaal is dat in winter 15,3 kwh zonder verbruik wp dan komt er nog eens 14kwh per dag bij.
S'avonds leggen wij een paar blokken rode den in kachel en kan wp af om 19 uur.
En als het de stenen uit de grond vriest volledig verwarmen met hout.
Aardgas staat begin dit jaar volledig af en wanneer dat terug opkomt hangt van prijs af.
Dus niet direct.
Verwarmde vroeger met aardgas en warmtepomp L/L samen.
Cv aardgas bleef continu op laagste stand en verwarmde met WP bij tot 21gr.
Dat ga ik deze winter realiseren met houtkachel.
Heb juist 6 m3 x 50 euro hout gekocht.
Wat hout heb je voor 50 euro/m³ tegenwoordig? Lengte, droog, dikte, houtsoort, ... ? Ik zie al prijzen van 125 euro opduiken ...
Hout, en ook pellets zijn enorm gestegen in prijs. Wat logisch is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Sorry, MET warmtepomp komt er nog eens 14 kwh bij.
Hebben ook jakuzzi staan maar dat vertbruik staat er los van, is hobby.
Laatst gewijzigd door odbc op 8 september 2022, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is één van de goedkoopste houtsoorten om te stoken. Is eigenlijk timmerhout, geeft wel veel warmte af bij verbranding maar is snel 'opgebrand'. Ideaal voor de speksteenkachel ( of mijn finoven ). Voor welke kachel gebruik jij het?
Klopt, maar warmte ervan blijft zeer lang in woning en gesteente van schouw zitten.
Heb eerst 2 m3 ervan uitgeprobeerd, was goed voor 2 maanden en heb er zelfs nog voor een maand van liggen.
Dik tevreden van en gemakkelijk verkrijgbaar,toch bij ons kanten. De Kempen.
PS. Kachel is Barbas
De AV is bij ons gelukkig nog 's avonds, al vervroegd het uur. vroeger 20u30, enkele jaren late 20u, enz. De laatste keer was het al om 19u, en dat vonden sommigen nog te laatbryanv schreef: ↑7 september 2022, 13:16 Bij ons vorige "beroeps"syndicus was dit net hetzelfde. Enkel raadpleegbaar op kantoor NA afspraak natuurlijk. En iets bespreken was extra betalen. Opvragen via tel/mail kon steeds lang aanslepen. De algemene vergadering viel ook steeds mooi op een werkdag om 14h in de namiddag, wanneer het hen het best uitkwam. Ik doe het allemaal zelf nu.
Liften, verlichting in parkings, en poortautomatisatie werken niet op aardgas natuurlijk. Wij hebben allemaal een afzonderlijke HR ketel en nergens gemeenschappelijk aardgas.
Alleen de elektriciteit voor de gemeenschappelijke delen (4 liften, garagepoort die constant open en dicht gaat, verlichting 24/24u in gemeenschappelijke delen) is gemeenschappelijk. Maar dat was vorig jaar (boekjaar loopt tot 30/6), dus in 2021, al over de 100 euro per appartement. Dus nu 400-500 euro per appartement ?
Alle persoonlijk verbruik van gas en elektro is gelukkig apart.
'k Hou mijn hart vast als de afrekening komt. Want per indexaanpassing vraagt onze syndicus 3% ipv 2% ! Dus ook zijn werkingskosten zullen serieus gestegen zijn . Makkelijk verdiend !
Want wat is er dit jaar gebeurd ? Alleen de schouwen zijn veranderd zodat naast HR-ketels ook condensatieketels mogelijk zijn. Over een paar jaar zitten we wellicht verplicht op het warmtenet van Antwerpen, al kan het ook zijn dat we moeten wachten tot Oosterweel (eigenlijk de heraanleg van de Groenendaallaan) klaar is. Dat is nog een twijfelgeval, volgens het mailverkeer dat ik met hen gehad heb.
En omdat niemand nog wil investeren, zeker de oudere mensen niet, begint na 24 jaar (ik was 1 van de eerste bewoners) de verloedering op te treden . Het laatste appartement is zelfs onder de aankoopprijs verkocht .
In het begin ben ik zelf een aantal jaren syndicus geweest. Maar ik wil het niet meer terug doen. Voor de andere bewoners is een inwonende syndicus ook conciërge (zonder vergoeding daarvoor), maw 24u/24u beschikbaarheid wordt geëist ! Lastig als je fulltime werkt... Zelfs in het bestuur wil ik niet meer gaan, want ik zou daar alleen maar ambras hebben met de rest