Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Meer Belgen in het rood

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: 'Meer Belgen in het rood'

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 10 oktober 2009, 08:51

Als je echt veel kilometers aflegt met de wagen, is het dan niet interessanter om via leasing te werken ipv met een lening?
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

KKS
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KKS
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KKS » 10 oktober 2009, 11:11

Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 10 oktober 2009, 11:14

KKS schreef: Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).
Een 0%-financieringsaanbod  bestaat niet, dan krijg je gewoon geen of veel minder korting op je wagen.

KKS
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KKS
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KKS » 10 oktober 2009, 11:24

Bartd schreef:
KKS schreef: Bij een 0%-financieringsaanbod lijkt het mij nochtans aangewezen om op afbetaling te kopen en de initiele aankoopsom op een andere manier te belegggen (termijnrekening bvb).
Een 0%-financieringsaanbod  bestaat niet, dan krijg je gewoon geen of veel minder korting op je wagen.
Ze geven dit soort aanbiedingen niet alleen op wagens. Soms zijn er ook tijdelijke acties op elektotoestellen, keukens, badkamers, .... Om de verkoop te kunnen opdrijven is het vaak voordeliger om aan 0% te verkopen dan niet te verkopen. Vaak is de strategie erachter ook een vorm van klantenbinding (waarom denk je dat banken een huurwaarborg voorschieten, dat deden ze immers al voordat het  hen verplicht was).

josy

• Citeer

Bericht door josy » 11 oktober 2009, 19:37

Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen.  Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd.  Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.

pol
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer pol
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pol » 11 oktober 2009, 20:39

josy schreef: Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen.  Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd.  Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.
Dan is de crusiale vraag....blijft het bij die ene lening ?
Toch vind ik het veel beter om te sparen voor een aankoop dan te lenen want voor elke ankoop met een lening betaal je meer...
Maar goed dat niet iedereen er zo oudbollig over denk als ik...om te sparen. Lenen is beter voor de economie, maar daardoor keren we terug naar het  item "Meer Belgen in het rood" en ik heb geen lening aangegaan (behalve voor m'n woning) en slaap gerust.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 11 oktober 2009, 20:51

pol schreef:
josy schreef: Er is ook een andere verklaring : vele mensen hebben een beter gevoel bij een maandelijkse kleine afbetaling, dan ineens een grote som te moeten betalen.  Daarop zijn leningen en financieringen gebaseerd.  Zelfs al beschikt iemand over genoeg geld, ze houden het liever op hun spaarboekje dan ineens uit te geven.
Dan is de crusiale vraag....blijft het bij die ene lening ?
Toch vind ik het veel beter om te sparen voor een aankoop dan te lenen want voor elke ankoop met een lening betaal je meer...
Maar goed dat niet iedereen er zo oudbollig over denk als ik...om te sparen. Lenen is beter voor de economie, maar daardoor keren we terug naar het  item "Meer Belgen in het rood" en ik heb geen lening aangegaan (behalve voor m'n woning) en slaap gerust.
Persoonlijk leen ik ook af en toe voor zaken. Echter mijn regel is dat het openstaand bedrag van de leningen nooit hoger mag liggen dan mijn liquide middelen. Op die manier hoef je niet aan je kapitaal te zitten ( want sparen is toch moeilijker dan opdoen ) en raak je eigenlijk nooit in de problemen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 12 oktober 2009, 17:52

KKS schreef:
Bartd schreef:

Ze geven dit soort aanbiedingen niet alleen op wagens. Soms zijn er ook tijdelijke acties op elektotoestellen, keukens, badkamers, .... Om de verkoop te kunnen opdrijven is het vaak voordeliger om aan 0% te verkopen dan niet te verkopen. Vaak is de strategie erachter ook een vorm van klantenbinding (waarom denk je dat banken een huurwaarborg voorschieten, dat deden ze immers al voordat het  hen verplicht was).

Dit soort aanbiedingen die vooral op elektrotoestellen slaan zijn vooral bedoeld om steeds weer hetzelfde soort mensen te overhalen: diegenen die iets willen kopen wat ze zich in feite niet kunnen permiteren. Je gaat mij niet vertellen dat het gros van de mensen die een elektrotoestel kopen van pakweg minder dan €2000 dit doen omdat ze dat geld dan tegen een gunstig tarief kunnen beleggen. het zijn dat soort mensen die in het rood gaan en een gedeelte daarvan komt in de problemen.

Ik kan er weinig begrip voor opbrengen want het is pure zwakheid: ik wil iets en ik kan niet wachten en ik zal ervoor lenen en ik doe dit zodanig veel dat ik er niet aan uit geraak. Trek je plan zeg ik dan.

geerth
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer geerth
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geerth » 12 oktober 2009, 19:43

toegegeven sommige firmas zijn zeer handig in het verpatsen van kredieten.

Carrefour geeft een gratis visa kaart die nodig is om "extra bonus punten" te verdienen.

500 punten = 5 EUR dus je zou dom zijn om die te laten liggen.

voorwaarde is wel dat je "betaal" ;D met je visa kaart.

bij be "betalen" heb je de keuze tussen

direct debitering van je zichtrekening maar het brengt kosten (5 eur/6 maanden geloof ik)

standard credit : gratis als je je rekening aanzuivert voor de 6 van de  maand erop.  de optie domiciliering 100% bestaat NIET.
Je wordt dus al een beetje geduwt naar krediet

krediet 0% in bepaalde gevallen of tijdens de "zware maanden" als je genoeg uitgeeft.  Ook verleidelijk ::)

monte
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer monte
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door monte » 12 oktober 2009, 20:35

reactie  op woop

Ik ben ook een van die personen die gebruik maken van gratis krediet als ik beslist heb van dat product te kopen en als ik het nergens goedkoper kan vinden;.

Ik heb 10 jaar geleden een huis gekocht en iedere keer voor verbouwing een deel zelf betaald en een deel geleend,zo kon ik mijn spaargeld blijven opbouwen en terzelfde tijd mijn plannen uitvoeren ,de woning is nu al ganse periode verhuurd en heeft mij al mooie cent opgeleverd,maar de voorwaarde is dat ik altijd het geleende geld x maal staan had op de rekening.

Indien men voorzichtig blijft met lenen en zijn gezond verstand gebruikt kan men dat ook gebruiken als systeem om vlugger vooruit te gaan met backup nog achter de hand moest het nodig zijn. Er zijn ook mensen die nooit lenen maar een veel groter uitgavepatroon hebben ,volgens mij ook niet de oplossing om vooruit te komen

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 12 oktober 2009, 23:31

We hebben het hier over "Belgen" maar ik mag wel zeggen dat ikzelf redelijk goed vertrouwd ben met die sector en moet wel opmerken dat d'er 'n ENORM verschil is tussen de vlaamse en de waalse mentaliteit op dat vlak.

Bij de vlaamse consument moet je dikwijls écht nog 'n krediet gaan voorstellen en promoten tegen 0%, bij waalse consumenten ligt dat volledig anders, die vragen d'er zelf om om dikwijls bepaalde producten van meer dan 25€ (geen typfout) op afbetaling te kunnen kopen, dikwijls tegen het maximaal toegelaten JKP.

Of 'n Taxi nemen om 30 km verderop 'n grote LCD-tv of de nieuwste LED-tv te kopen op afbetaling, hem dan thuis laten afleveren waarbij de afleveraars dan met veel schrik de stekker in het stopcontact steken omdat het water zo van hun muren loopt.  ::)
relativity schreef: ... Als ge naar mijn huurders kijkt is't net hetzelfde. OCMW moet de huur betalen, maar ze hebben wel een tv om u tegen te zeggen en alle luxe dat je kan bedenken. Als ge over geld spreekt met die mensen, precies of ze hebben het maar van de muur te krabben, maar in feite hebben ze niks en zijn het sukkelaars.
Ook dit is België hoor...
Dikwijls zijn het de mensen die het finacieel erg moeilijk hebben die snel op de nieuwste electro-artikels verlekkerd zijn. Meestal is het dan om uit te pakken bij de vrienden en dan meestal onder het mom dat ze op geen €'tje moeten kijken.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 12 oktober 2009, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 13 oktober 2009, 13:32

Spruitekop schreef: We hebben het hier over "Belgen" maar ik mag wel zeggen dat ikzelf redelijk goed vertrouwd ben met die sector en moet wel opmerken dat d'er 'n ENORM verschil is tussen de vlaamse en de waalse mentaliteit op dat vlak.

Bij de vlaamse consument moet je dikwijls écht nog 'n krediet gaan voorstellen en promoten tegen 0%, bij waalse consumenten ligt dat volledig anders, die vragen d'er zelf om om dikwijls bepaalde producten van meer dan 25€ (geen typfout) op afbetaling te kunnen kopen, dikwijls tegen het maximaal toegelaten JKP.

Of 'n Taxi nemen om 30 km verderop 'n grote LCD-tv of de nieuwste LED-tv te kopen op afbetaling, hem dan thuis laten afleveren waarbij de afleveraars dan met veel schrik de stekker in het stopcontact steken omdat het water zo van hun muren loopt.  ::)
relativity schreef: ... Als ge naar mijn huurders kijkt is't net hetzelfde. OCMW moet de huur betalen, maar ze hebben wel een tv om u tegen te zeggen en alle luxe dat je kan bedenken. Als ge over geld spreekt met die mensen, precies of ze hebben het maar van de muur te krabben, maar in feite hebben ze niks en zijn het sukkelaars.
Ook dit is België hoor...
Dikwijls zijn het de mensen die het finacieel erg moeilijk hebben die snel op de nieuwste electro-artikels verlekkerd zijn. Meestal is het dan om uit te pakken bij de vrienden en dan meestal onder het mom dat ze op geen €'tje moeten kijken.
Dit is echt de waarheid. Merk dat ook vaak, de ene dag hoor je dat ze een led-tv hebben gekocht van 127cm of een cabrio. De volgende dag zie je ze al om een extra voorschot te vragen want ze kunnen hun rekeningen niet meer betalen. Triestig als men zo moet leven, maar zo leven er nu eenmaal veel teveel landgenoten.
De enige remedie hierop is zo'n mensen levenslang bannen van kredieten. Al zou men de voorwaarden om krediet te verstrekken ook veel, veel strenger moeten maken.
Want de goede betalers moeten allemaal extra betalen voor al die wanbetalers.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

pol
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer pol
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pol » 13 oktober 2009, 20:17

Mensen die "duur" geld lenen voor een aankoop leven boven hun stand..en vroeg of laat krijgen ze het deksel op hun  neus.
Dus mijn advies...niet lenen.
We moeten amerikaanse toestanden absoluut vermijden, mijn gedacht  ;)

geerth
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer geerth
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geerth » 13 oktober 2009, 20:34

Basis van het probleem is het feit dat "verkopers" krediet verstrekken. 

Zodoende gaan ze krediet toestaan aan mensen die niet tegenaan kunnen gewoon om te verkopen.

Bovendien de kredietlijnen die geopend worden voor een 0% krediet blijven achteraf bestaan en worden dikwijls ook oversized (2.000 EUR krediet voor een TV van 500 EUR)

Erna krijg je om de 3 maanden een brief waarin ze zeggen dat je dat bedrag direct kunt opvragen zonder formaliteiten ;D

Elke winkel heeft zijn kredietverstrekker zodat je na een paar aankoop als gemakkelijk zit aan 10.000 EUR krediet zit zonder noemswaardig controle over je solvabiliteit.

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door relativity » 13 oktober 2009, 21:40

geerth schreef: Basis van het probleem is het feit dat "verkopers" krediet verstrekken. 

Zodoende gaan ze krediet toestaan aan mensen die niet tegenaan kunnen gewoon om te verkopen.

Bovendien de kredietlijnen die geopend worden voor een 0% krediet blijven achteraf bestaan en worden dikwijls ook oversized (2.000 EUR krediet voor een TV van 500 EUR)

Erna krijg je om de 3 maanden een brief waarin ze zeggen dat je dat bedrag direct kunt opvragen zonder formaliteiten ;D

Elke winkel heeft zijn kredietverstrekker zodat je na een paar aankoop als gemakkelijk zit aan 10.000 EUR krediet zit zonder noemswaardig controle over je solvabiliteit.

Das nu eens echt waar. Een kameraad van mij heeft eens een koelkast op krediet gekocht. Toen de lening was afbetaald bleef hij maar brieven krijgen om een som geld op te nemen van die kredietlijn. Het heeft hem heel wat moeite gekost om deze af te sluiten en uiteindelijk geen briefwisseling meer van hen te ontvangen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

43 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy