Easyvest
TIP
Re: Easyvest
Eventueel alternatief is intussen netjes gegeven door pmu en ignition.
Aandelen : VWCE
Bonds :
EUNA : iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (Acc) OF
EGOV : Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR
Alledrie goedkoop bij DeGiro te verkrijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Thanks ik zie dat ze ook bij keytrade beschikbaar zijn degene die je voorstelde.
ter info,
Als ik me niet vergis moet op de meerwaarde van accumulerende obligatiefondsen belasting betaald worden die Degiro niet int.
Ook RV op het dividend van de distributerende ETF's houden ze niet af.
Velen 'vergeten' dat waarschijnlijk gewoon aan te geven, maar ik vind dit toch een nadeel.
Klopt inderdaad wel. Meerwaarde aangeven bij gedeeltelijke verkopen is overigens niet zo eenvoudig (want welke aankoopprijs kies je?).vidar schreef: ↑7 september 2022, 08:30ter info,
Als ik me niet vergis moet op de meerwaarde van accumulerende obligatiefondsen belasting betaald worden die Degiro niet int.
Ook RV op het dividend van de distributerende ETF's houden ze niet af.
Velen 'vergeten' dat waarschijnlijk gewoon aan te geven, maar ik vind dit toch een nadeel.
Goede opmerking en zeker iets om rekening mee te houden.
Ik blijf die keuze van een obligatie etf ook moeilijk vinden.
Teveel keuze.
EGOV : Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR
IEAF : iShares € Aggregate Bond ESG UCITS ETF EUR (Dist) |
VAGF : Vanguard Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged Accumulation |
XBAE : Xtrackers II Global Aggregate Bond Swap UCITS 5C – EUR Hedged (EUR)
SPFE : SPDR® Bloomberg Barclays Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged
GAGH Amundi Index Solutions – Amundi Index Barclays Global AGG 500M UCITS DR EUR Hedged
Daar is geen eenduidig antwoord op, maar het hangt wat af van wat de doelstelling is van obligaties in je portefeuille. Zelf zie ik obligatiefondsen als nuttig omwille van de (theoretische) negatieve correlatie tussen aandelenkoersen en obligatiekoersen. In dit geval is je obligatiefonds best zoveel mogelijk een afspiegeling van je aandelenportefeuille, qua landen en valuta.karine schreef: ↑7 september 2022, 12:02Goede opmerking en zeker iets om rekening mee te houden.
Teveel keuze.
GAGH Amundi Index Solutions – Amundi Index Barclays Global AGG 500M UCITS DR EUR Hedged
Zoals eerder gezegd, vind ik het nut van obligatiefondsen als stabiele factor in de portefeuille beperkter. Zelf opteer ik er eerder voor zelf obligaties van kredietwaardige emittenten te kopen (die hebben een vaste, vooraf gekende opbrengst op een vooraf gekende vervaldag), of simpelweg cash aan te houden. Qua fondsen kun je kijken naar de volatiliteit in het verleden om een idee te krijgen van de stabiliteit.
Qua obligaties zou ik enkel opteren voor AAA quality. US treasuries dus.pmu schreef: ↑7 september 2022, 18:37Daar is geen eenduidig antwoord op, maar het hangt wat af van wat de doelstelling is van obligaties in je portefeuille. Zelf zie ik obligatiefondsen als nuttig omwille van de (theoretische) negatieve correlatie tussen aandelenkoersen en obligatiekoersen. In dit geval is je obligatiefonds best zoveel mogelijk een afspiegeling van je aandelenportefeuille, qua landen en valuta.karine schreef: ↑7 september 2022, 12:02
Goede opmerking en zeker iets om rekening mee te houden.
Teveel keuze.
Zoals eerder gezegd, vind ik het nut van obligatiefondsen als stabiele factor in de portefeuille beperkter. Zelf opteer ik er eerder voor zelf obligaties van kredietwaardige emittenten te kopen (die hebben een vaste, vooraf gekende opbrengst op een vooraf gekende vervaldag), of simpelweg cash aan te houden. Qua fondsen kun je kijken naar de volatiliteit in het verleden om een idee te krijgen van de stabiliteit.
Die heb ik inderdaad in de portefeuille zitten, ja. Zelf leg ik de drempel (maar?) op A.TrX schreef: ↑7 september 2022, 21:48Qua obligaties zou ik enkel opteren voor AAA quality. US treasuries dus.pmu schreef: ↑7 september 2022, 18:37
Daar is geen eenduidig antwoord op, maar het hangt wat af van wat de doelstelling is van obligaties in je portefeuille. Zelf zie ik obligatiefondsen als nuttig omwille van de (theoretische) negatieve correlatie tussen aandelenkoersen en obligatiekoersen. In dit geval is je obligatiefonds best zoveel mogelijk een afspiegeling van je aandelenportefeuille, qua landen en valuta.
Ik heb al enkele stevige bedrijfsobligaties in portefeuille in USD, NOK en AUD.
Betreft die overheidsobligaties dan, dus best in hedge versie maar naar welke uit mijn lijst gaat dan jullie voorkeur ?
Ik dacht dan om dit toe te voegen aan mijn etf portefeuille en mee maandelijks aan te kopen met de andere.
Betreft die overheidsobligaties dan, dus best in hedge versie maar naar welke uit mijn lijst gaat dan jullie voorkeur ?
Ik dacht dan om dit toe te voegen aan mijn etf portefeuille en mee maandelijks aan te kopen met de andere.
Ik had het zelf over afzonderlijke obligaties, maar in de form van een fonds lijkt mij dat alle opgesomde opties ook potentieel bedrijfsobligaties bevatten (want er staat "aggregate" in de naam).karine schreef: ↑9 september 2022, 10:08 Ik heb al enkele stevige bedrijfsobligaties in portefeuille in USD, NOK en AUD.
Je hebt gelijk, 100% overheid blijft enkel EGOV over.
Je kan ook de vraag stellen waarom moet het 100% overheid zijn, omdat Easyinvest dit doet ?
Ik ga deze 5 nog eens bekijken en er één uit selecteren.
iShares Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged (Acc) (EUR) | EUNA
Xtrackers II Global Aggregate Bond Swap UCITS 5C – EUR Hedged (EUR) | XBAE
SPDR® Bloomberg Barclays Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged | SPFE
Vanguard Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged Accumulation | VAGF
Amundi Index Solutions – Amundi Index Barclays Global AGG 500M UCITS DR EUR Hedged | GAGH
Dat klopt. Bedrijfsobligaties worden aanzien als minder veilig, maar mij lijkt de vraag vooral welke overheden en bedrijven echt in het fonds zitten. Sommige bedrijven zijn kredietwaardiger dan sommige overheden. Kijk dat ook best even na.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Belgie (Curvo, Easyvest, Lucy) : kosten = 1%
Verenigde Staten (Wealthfront, Betterment) : kosten = 0,25%
En de trackers beschikbaar in de VS zijn ook goedkoper...
Wat doet de EU ?
Verenigde Staten (Wealthfront, Betterment) : kosten = 0,25%
En de trackers beschikbaar in de VS zijn ook goedkoper...
Wat doet de EU ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
(Over)reguleren ?
Op (zeer) lange termijn zou de EU dat nu net moeten wegwerken... "economies of scale" weet je wel.
Voor wie dacht dat de EU alleen maar om "vrede" ging...
Stel je voor dat een platform in de hele EU met 1 taal, 1 regelgeving, 1 belastingsysteem, 1 ..., een dienst zou kunnen aanbieden ... en 1 taal speelt daarbij vermoedelijk de minste rol.
Las in "De Tijd" In Duitsland is het rendement op bedrijfsobligaties gestegen van 0,5 naar 3,5 procent.
Misschien stilaan tijd om daar posities in te nemen ?
Misschien stilaan tijd om daar posities in te nemen ?