Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Het jaar loopt op z'n einde.
Hebben jullie een plan qua overschakeling?
Schakelen jullie over na 31/12/2021, of laten jullie het geld op de rekening nog langer staan?
Zelf dacht ik na 31/12/2021 over te stappen naar een andere bank, bv. Argenta.
Mvg.
Hebben jullie een plan qua overschakeling?
Schakelen jullie over na 31/12/2021, of laten jullie het geld op de rekening nog langer staan?
Zelf dacht ik na 31/12/2021 over te stappen naar een andere bank, bv. Argenta.
Mvg.
Op 19/12 is de laatste periode voor de getrouwheidspremie verlopen.
Ik dacht het grootste deel de dagen erna over te schrijven en dan of begin januari af te sluiten.
Ik dacht het grootste deel de dagen erna over te schrijven en dan of begin januari af te sluiten.
Mijn rekening is al lang stopgezet en het geld overgeschreven naar MeDirect.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn rekeningen zijn al lang afgeslopen omdat ik daar al langer niets meer had staan.
31/12/2021 is geen speciale datum.
Alles hangt af van de valutadatum van je stortingen.
Van zodra de getrouwheidspremie van een bepaald bedrag is verworven (is nog iets anders dan uitbetaald!), kan je dat bedrag verhuizen naar een andere bank, zonder verlies van getrouwheidspremie.
Bedankt voor de antwoorden, bijna duidelijk.
Wat is dan de beste manier als hier al jaren maandelijks bedrag X op stort? Want dan zouden de stortingen van 1 jaar geleden niets meer opbrengen?
(Als uw spaargeld een jaar of langer op de rekening staat, krijgt u de getrouwheidspremie. Die begint te lopen op het moment dat u geld stort. De premie is voor dit bedrag een jaar gegarandeerd.)
Niet dat het om een groot bedrag gaat, ik wou gewoon het slimste plan / datum achterhalen om deze rekening te verhuizen.
Wat is dan de beste manier als hier al jaren maandelijks bedrag X op stort? Want dan zouden de stortingen van 1 jaar geleden niets meer opbrengen?
(Als uw spaargeld een jaar of langer op de rekening staat, krijgt u de getrouwheidspremie. Die begint te lopen op het moment dat u geld stort. De premie is voor dit bedrag een jaar gegarandeerd.)
Niet dat het om een groot bedrag gaat, ik wou gewoon het slimste plan / datum achterhalen om deze rekening te verhuizen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan normaal gezien een overzicht opvragen van alle bedragen met de datum waarop de getrouwheidspremie verworven wordt.
Alternatief via de "afhalingssimulator" het volledige bedrag van de rekening ingeven en morgen afhalen (enkel simuleren hé!) en dan de detailberekening opvragen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als je maandelijks gestort hebt, dan zal je in juni volgend jaar de laatste keer getrouwheidspremie krijgen, dat is meteen ook het definitief einde van spaarrekening. Alles wat na juli 2021 getrouwheid heeft opgebracht kun je afhalen, dat kan toch geen getrouwheid meer opbrengen.ward schreef: ↑7 december 2021, 16:48 Bedankt voor de antwoorden, bijna duidelijk.
Nee, niet voor iedereen zo, maar bij mij wel. Dus wacht ik met het laatste stuk tot dat bereikt is...EarthNvstr1 schreef: ↑7 december 2021, 16:07Uh ... dat is in ieder geval niet "in het algemeen" zo.
Dat hangt af van jouw stortingen en hun valutadatum ...
Iedereen kan opzoeken wat die data voor hem/haar zijn.
Punt 1 van je slimste plan was deze stortingen al stopzetten vanaf 1 juli 2021 omdat je dan geen getrouwheidspremie ging kunnen verwerven.ward schreef: ↑7 december 2021, 16:48 Bedankt voor de antwoorden, bijna duidelijk.
Punt 2 is het verhuizen van het geld en daarvoor kijk je naar de rentecalculator. Daar zie je wanneer je intrest verworven is. Zodra de intrest verworven is kan je verhuizen naar een andere bank.
En laat op het einde nog een aalmoes op je rekening staan tot je zeker bent dat alle intresten gestort zijn. Ze zullen dan op termijn alles op je bankrekening zetten en daarna kan je dat bedrag over zetten naar een andere bank en alles afsluiten.
Als je er niets meer moet verwachten kan je het zootje meteen sluiten. Ook als je ergens meer kan krijgen dan wat je nog bij hen kan krijgen valt het te overwegen om vroeger af ste sluiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarschijnlijk moet dit subforum dan eindigen te bestaan nu Rabobank gestopt is?
Volgens het nieuwsbericht op de spaargids bedraagt de rente bij de Deposito- en Consignatiekas (DCK) van de FOD Financiën bruto 0,60 % na 1 jaar op de overgedragen tegoeden van Rabobank.be. Dit is momenteel één van de beste rentes zonder bijkomende voorwaarden. Achteraf gebleken ware het beter geweest de rekeningen niet te hebben afgesloten en alles zijn beloop te laten gaan om een betere rente op te strijken.Natal schreef: ↑8 december 2021, 16:14Punt 1 van je slimste plan was deze stortingen al stopzetten vanaf 1 juli 2021 omdat je dan geen getrouwheidspremie ging kunnen verwerven.ward schreef: ↑7 december 2021, 16:48 Bedankt voor de antwoorden, bijna duidelijk.
Punt 2 is het verhuizen van het geld en daarvoor kijk je naar de rentecalculator. Daar zie je wanneer je intrest verworven is. Zodra de intrest verworven is kan je verhuizen naar een andere bank.
En laat op het einde nog een aalmoes op je rekening staan tot je zeker bent dat alle intresten gestort zijn. Ze zullen dan op termijn alles op je bankrekening zetten en daarna kan je dat bedrag over zetten naar een andere bank en alles afsluiten.
Als je er niets meer moet verwachten kan je het zootje meteen sluiten. Ook als je ergens meer kan krijgen dan wat je nog bij hen kan krijgen valt het te overwegen om vroeger af ste sluiten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
fly4two schreef: ↑11 september 2022, 22:01 Volgens het nieuwsbericht op de spaargids bedraagt de rente bij de Deposito- en Consignatiekas (DCK) van de FOD Financiën bruto 0,60 % na 1 jaar op de overgedragen tegoeden van Rabobank.be. Dit is momenteel één van de beste rentes zonder bijkomende voorwaarden. Achteraf gebleken ware het beter geweest de rekeningen niet te hebben afgesloten en alles zijn beloop te laten gaan om een betere rente op te strijken.
Nog beter ware mogelijks geweest dat je geld al weg was bij Rabobank lang voordat ze aankondigden te stoppen.