jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Het zijn nochtans uw eigen woorden, 'brabbelaar'.
Ik kan er dan tenminste nog een zin mee maken...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Maar er staat nergens een prijs bij de woningen die op die foto’s staan ….
En als je het artikel goed leest, dan lees je:
“Een kleine, zeer simpele woning is altijd een optie. Met basiscomfort, een slaapkamer voor de ouders en een klein kamertje voor één of twee kinderen. Geloof het of niet, soms vind je dit nog voor rond de 100.000 euro (uiteraard exclusief bouwgrond en met een beetje zoeken naar de juiste bouwfirma).”
Het gaat dus om een kleine, zeer simpele woning. Dus geen OB veronderstel ik dan en ook niet BEN.
“Vandenbussche is al twintig jaar bezig met het betaalbaar houden van kwalitatieve architectuur, en ziet het steeds moeilijker worden. “Een woning van 160.000 à 200.000 euro geldt op ons kantoor tegenwoordig als low budget. Maar het wordt elk jaar duurder. Onder meer door de groene verplichtingen, zoals de EPB-normen.”
“Is 100.000 euro te veel? Goed nieuws: het kan nog goedkoper. In tiny houses bijvoorbeeld: extreem compact ontworpen huisjes voor één à twee personen. Je vindt er alles op een oppervlakte van niet meer dan 15 à 25 vierkante meter.”
Nu spreken ze al over 160 tot 200k euro en dat geldt dan als low budget en moeilijk haalbaar door energieverplichtingen. Een bijna energieneutrale (BEN) nieuwbouw OB-woning lijkt me dus nog steeds onmogelijk voor minder dan 100.000 euro … of je moet een Tiny House nemen (maar is dat dan 110m2 groot en BEN ).
Maar we kunnen blijven discuteren zoveel we willen. Spaarplan kan met enkele foto’s van zijn eigen BEN OB nieuwbouw woning van minder dan 100.000 euro alles oplossen …
Als ik dat tweede huis krijg, zwart op wit, met plezier. Ik wacht op een voorstel. Ik heb alles op papier, tot de laatste vijs en plug.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Lijken me meer Tiny Houses. Het grootste (en duurste) is amper 60m2.haelewyn schreef: ↑11 september 2022, 20:40 https://www.spanjevandaag.com/09/09/202 ... in-spanje/
Een passiefhuis vanaf 50.000 euro.
Ter info, we zijn een gezin van 5.
Eigenlijk huisjes uit een soort karton. De fabrikant zegt dat het duurzaam is maar ik ga het zelf niet uitproberen.
Alleen : het bestaat.
Alleen : het bestaat.
Belangrijk is een (goedkope ) architekt te vinden die wil meegaan in je bouwplannen en oog heeft voor de kosten.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Zoals anderen al zeiden: Pictures or it didn't happen, lullen kan iedereen.
Ik geloof wel dat het kan hoor, maar je moet weten waar je mee bezig bent
Ik werk wel zelf in de sector, maar als ik naar andere mensen kijk denk ik vaak "wat een amateurisme, met de helft van het geld kon het even goed"
Mensen verliezen bij bouwen en verbouwing gewoon heel veel geld door onwetendheden...
Een aannemer is niet zoals een gewone winkel, dat weten particulieren niet...
Ik zou bijvoorbeeld zelf nooit het eerste contract tekenen dat ze onder je neus schuiven, het is OK om voorwaarden aan te passen, maar toch doen mensen het niet.
En dan betalen mensen zich blauw aan verrekeningen...
Ik werk wel zelf in de sector, maar als ik naar andere mensen kijk denk ik vaak "wat een amateurisme, met de helft van het geld kon het even goed"
Mensen verliezen bij bouwen en verbouwing gewoon heel veel geld door onwetendheden...
Een aannemer is niet zoals een gewone winkel, dat weten particulieren niet...
Ik zou bijvoorbeeld zelf nooit het eerste contract tekenen dat ze onder je neus schuiven, het is OK om voorwaarden aan te passen, maar toch doen mensen het niet.
En dan betalen mensen zich blauw aan verrekeningen...
Lang geleden man !PinkPanther1970 schreef: ↑12 september 2022, 10:32 Zoals anderen al zeiden: Pictures or it didn't happen, lullen kan iedereen.
Pictures van die kartonnen huisjes ? Zie mijn link...
Doet me denken aan een oud bericht van mij:PinkPanther1970 schreef: ↑12 september 2022, 10:32 Zoals anderen al zeiden: Pictures or it didn't happen.
Klopt. Maar wat ook belangrijk is is waar je de grens trekt. Sommige jongeren lijken wel gloriezot. Onlangs vertelde een vriend van me dat zijn zoon een appartement wou kopen en of hij niet even vlug wat geld wou geven, hij wou een "appartementje" kopen van 350.000 euro! Een andere vriend van me zijn zoon heeft een verbouwing gedaan van 600.000 euro?! In geen 600000 jaar!
Een appartement van 350.000€ is geen uitzondering tegenwoordig hoor
Ik zoek er ook een, dat is zowat de normale prijs in Brussel (tenzij je echt in Molenbeek of Anderlecht zoekt, maarja, wil je dat?)
In vlaanderen en Wallonie kan je nog wel veel goedkoper vinden.
Ik zoek er ook een, dat is zowat de normale prijs in Brussel (tenzij je echt in Molenbeek of Anderlecht zoekt, maarja, wil je dat?)
In vlaanderen en Wallonie kan je nog wel veel goedkoper vinden.
Dat meen je nietSpaarplan schreef: ↑12 september 2022, 12:26Klopt. Maar wat ook belangrijk is is waar je de grens trekt. Sommige jongeren lijken wel gloriezot. Onlangs vertelde een vriend van me dat zijn zoon een appartement wou kopen en of hij niet even vlug wat geld wou geven, hij wou een "appartementje" kopen van 350.000 euro! Een andere vriend van me zijn zoon heeft een verbouwing gedaan van 600.000 euro?! In geen 600000 jaar!