Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
Re: Wanneer behoor je tot de hogere middenklasse?
Inderdaad.
Als ik mijn netto loon vergelijk met de hier geposte bedragen zit ik aan de bovenzijde van hetgeen sommigen hier de hogere middenklasse noemen. Mijn echtgenote heeft ongeveer dezelfde wedde.
Aan de andere kant komen wij als gezin niet aan 1 miljoen euro zoals anderen hier zeggen dat dit bedrag een voorwaarde is om tot de hogere middenklasse te mogen behoren.
Om aan dat netto bedrag te komen moet ik echter dikwijls in het weekend werken en op feestdagen werken, gisteren bijvb van 7.30u tot 18.30u, alsook af en toe wel eens 's avonds laat.
Ik ben tevreden met mijn keuzes die ik ooit gemaakt heb. Mijn woning is ondertussen al een jaar of 7 afbetaald, we kunnen dus vlotjes geld opzij zetten maar dat gebruiken we dan om te reizen en af en toe eens een periode niet of halftijds te werken.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
40 miljoen oude Belgische frankskes om tot de (hogere) middenklasse te behoren, alsof het niets is.
Toen ik een klein manneke was, behoorde je dan tot de (heel) rijken.
En als je dat miljoen zou hebben (heb het ook niet, hoor), zou je dan gelukkiger door het leven gaan?
Van mij mogen ze hun miljoen hebben... Gaan ze het meenemen in hun graf?
Absoluut niet. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen met 1 miljoen. Uiterlijk vertoon is aan ons niet besteed. Ik gebruik mijn geld liever om af en toe minder te werken dan om de nieuwste BMW te kopen. Mijn echtgenote is nu sedert eind mei tot eind september 5 maand in verlof zonder wedde, dat is ons meer waard dan een dikke auto.
Je zou niet per se gelukkiger zijn maar je zou wel minder zorgen hebben, vrijer zijn en meer keuzemogelijkheden hebben betreffende wat je wil doen met je leven.
Ik heb nu ook geen zorgen hoor Yaris.
Maar het klopt dat veel geld je meer vrijheid geeft.
Maar het klopt dat veel geld je meer vrijheid geeft.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
of misschien net niet... Eenmaal dat miljoen bereikt is, dromen van een tweede en verder doen zoals je bezig was (of nog erger).
Wanneer is genoeg genoeg?
Genoeg is genoeg wanneer je geen zorgen meer hebt, vrij bent en kan kiezen wat je wil doen met je leven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ah ik zie dat mijn posts hedendaags zelfs niet meer getrolled worden maar gewoonweg verwijderd alsof het er nooit was. Goed bezig mannen. Censuur is hier sterk. Ik hoop dat er een paar de kritische woorden dan toch hebben mogen zien. Wat een gedrag zeg. Forum men gat. Hier heerst duidelijk een dictatuur.
Er heerst hier geen dictatuur en er is geen censuur. Hier mag je schrijven wat je wil. Desondanks zijn er grenzen. Ik vermoed dat je iets geschreven hebt dat als racistisch geïnterpreteerd kon worden. Dat is zowat het enige waar ze niet tegen kunnen (ze zijn bang voor een klacht bij Unia).
Ik vergelijk het met een advertentiemuur van een supermarkt.
Als ik morgen toelaat, als uitbater van een supermarkt, dat mensen contactadvertenties ophangen op post it notes, dan mogen mensen daar hangen wat ze zelf willen.
Alleen : als het mij niet aanstaat : het is mijn muur, mijn medium.. ik verwijder dan wat ik zelf wil.
Net zo zie ik er geen graten in dat DPG of zijn aangestelden beslissen dat ze bepaalde zaken niet op hun medium willen zien.
Het is hun medium. Ze hebben dat recht.
Dat heeft imho niets met een dictatuur te maken.
Het mag eerder wat meer dan wat minder zijn.
Als ik morgen toelaat, als uitbater van een supermarkt, dat mensen contactadvertenties ophangen op post it notes, dan mogen mensen daar hangen wat ze zelf willen.
Alleen : als het mij niet aanstaat : het is mijn muur, mijn medium.. ik verwijder dan wat ik zelf wil.
Net zo zie ik er geen graten in dat DPG of zijn aangestelden beslissen dat ze bepaalde zaken niet op hun medium willen zien.
Het is hun medium. Ze hebben dat recht.
Dat heeft imho niets met een dictatuur te maken.
Het mag eerder wat meer dan wat minder zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn post is verwijderd. Daar was niks racistisch aan. Reinste onzin.Yaris schreef: ↑12 september 2022, 12:02 Er heerst hier geen dictatuur en er is geen censuur. Hier mag je schrijven wat je wil. Desondanks zijn er grenzen. Ik vermoed dat je iets geschreven hebt dat als racistisch geïnterpreteerd kon worden. Dat is zowat het enige waar ze niet tegen kunnen (ze zijn bang voor een klacht bij Unia).
Uiteraard zal inhouse wel beweren wat ze willen op 'hun platform'. Vrij makkelijk zo andere platformen de kans op uitingen te ondermijnen. Ff zelf platformen oprichten met doel om publiek een richting uit te krijgen en alles wat niet past in het plaatje te verwijderen. Zo komen ze zeker niet op het andere platform terecht want er is al een beheerd door 'agenda-institutie x'. Leuke info over hoe het bovenaf werkt. Stond dus ook wat info in mijn vorige bericht over hoe de hoge klasse werkt maar uiteraard alles achter het gordijn mag niet gezien worden. Daar zijn ze bijna zo ijverig in als vrijmetselaars.
Laatst gewijzigd door Verviertig op 12 september 2022, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Slim bezig!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier een gezinsinkomen van net geen 5000€ netto inclusief kindergeld. + 1x 13de maand, 2x vakantiegeld, 1x bedrijfswagen.
Velen zullen misschien zeggen hogere middenklasse maar eerlijk gezegd voel ik het zo niet aan. Vrienden doen gekkere dingen; grote verbouwingen, buitenlandse reizen, geregeld op restaurant en uitjes,...
Wij hebben woning van 14 jaar oud, geen kosten aan; toch geen verwachte (overwegen zonnepanelen), vakantie is een weekje Belgische kust. We leven redelijk spaarzaam. Geld wordt niet over de balk gegooid. Bijvoorbeeld: kinderen hun niet meer gebruikt speelgoed en oude kledij gaat op Vinted, tweedehandsbeurzen, Tweedehands en Marketplace. Levert ook enkele honderden euro's per jaar op. Hoeveel zouden het niet gewoon in een container kieperen. Jaarlijks zou ons gezinsbudget een 20.000€ dienen aan te groeien.
Velen zullen misschien zeggen hogere middenklasse maar eerlijk gezegd voel ik het zo niet aan. Vrienden doen gekkere dingen; grote verbouwingen, buitenlandse reizen, geregeld op restaurant en uitjes,...
Wij hebben woning van 14 jaar oud, geen kosten aan; toch geen verwachte (overwegen zonnepanelen), vakantie is een weekje Belgische kust. We leven redelijk spaarzaam. Geld wordt niet over de balk gegooid. Bijvoorbeeld: kinderen hun niet meer gebruikt speelgoed en oude kledij gaat op Vinted, tweedehandsbeurzen, Tweedehands en Marketplace. Levert ook enkele honderden euro's per jaar op. Hoeveel zouden het niet gewoon in een container kieperen. Jaarlijks zou ons gezinsbudget een 20.000€ dienen aan te groeien.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior