De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je kan momenteel de inflatie niet voorspellen. Wat als morgen de gasprijs halveert of verdubbelt? Alles kan momenteel.huisjetuintjefiets schreef: ↑6 september 2022, 15:08In juli 9,94% verder gestegen. Waarom weet die man niet waarmee hij bezig is? Van bijna 10 naar 12% is niet ver. Zie Turkije: is nu 80%. En volgens Dewever is Bekgie een 2e Griekenland want eigenlijk failliet. 12% is dan zelfs laag
Als je zoiets dan probeert te voorspellen, lijkt het me juister om met een 'range' te werken dan 1 specifiek cijfer naarvoor te schuiven...
ECB kan trouwens doen wat ze wil, maar de gasprijs kunnen ze niet bepalen. Renteverhogingen zullen weinig zin hebben
-
- Verbannen Gebruiker
Ik kaart gewoon aan dat 2 personen Colmant uitlachen omdat hij 12% noemt. Denk niet dat iemand hier aan de enkels van Colmant komt wat betreft inzicht in economie en financiën. Denken wel dat ze daar huizenhoog boven steken.
The bottom is in
Voor aandelen? Dan werd de bodem van obligaties 2 maanden geleden al bereikt ... Ik koop nog niks.
Voor aandelen ja. Mogelijk ook voor crypto maar dat interesseert mij eigenlijk niet. Zie dat je niet pas begint te kopen op de ATH he pukkie!
No worries! Ik heb net mijn Wordline en Unilever verkocht aan bijna ATM.
Maar ik neem je tips zeker mee. Thnx.
Maar ik neem je tips zeker mee. Thnx.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De economie is aan het afkoelen, de eerste teleurstellende bedrijfsresultaten moeten nog gepubliceerd worden. Kan ook nog voor koopkansen zorgen.
Ik bedoel algemeen ja. En inderdaad, dan was die 2-3 maanden geleden. Op die moment kon je die nieuwe low nog niet identificeren als zijnde de mogelijke bodem. Nu pas zijn de eerste signalen er. P. Gijsels, mijn goede vriend, zei het daarjuist ook op Kanaal Z. Is het een zekerheid? Zeker niet!EarthNvstr1 schreef: ↑9 september 2022, 19:01Welke dan ?
Als je algemeen bedoelt, dan lijkt het mij eerder dat we weer naar een top aan't gaan zijn. Als "de bodem" er al is geweest, dan was die er in juni, niet nu. Dan ben je dus bijna 3 maanden te laat.
Als er signalen zijn, dan zou het gros van de beleggers daar op anticiperen en krijg je een averechts resultaat. Met corona hebben we dat ook gezien!Barryke schreef: ↑9 september 2022, 21:10Ik bedoel algemeen ja. En inderdaad, dan was die 2-3 maanden geleden. Op die moment kon je die nieuwe low nog niet identificeren als zijnde de mogelijke bodem. Nu pas zijn de eerste signalen er. P. Gijsels, mijn goede vriend, zei het daarjuist ook op Kanaal Z. Is het een zekerheid? Zeker niet!EarthNvstr1 schreef: ↑9 september 2022, 19:01
Welke dan ?
Als je algemeen bedoelt, dan lijkt het mij eerder dat we weer naar een top aan't gaan zijn. Als "de bodem" er al is geweest, dan was die er in juni, niet nu. Dan ben je dus bijna 3 maanden te laat.
Toen iedereen zei dat de recessie er aan zat te komen gingen we keihard naar boven.
Ik vind het nog wat vroeg om de bodem te callen. Als je dat overigens al kan want volgens mij kan niemand dat.
Er kan naar mijn mening nog veel gebeuren. De impact van alle maatregelen (duurderde energie, inflatie, ...) zal wellicht duidelijker worden wanneer we de eerste twee kwartalen van 2023 voorbij zijn en er al wat rapportjes binnensijpelen.
Er kan naar mijn mening nog veel gebeuren. De impact van alle maatregelen (duurderde energie, inflatie, ...) zal wellicht duidelijker worden wanneer we de eerste twee kwartalen van 2023 voorbij zijn en er al wat rapportjes binnensijpelen.
Als de economie tegen het najaar in een recessie terechtkomt (kwartaal 3 en 4 slecht), dan verwacht ik dat consumenten hun (minder noodzakelijke) aankopen gaan uitstellen. Ik denk hierbij aan:
- wearables
- auto's
- luxeproducten
Is het logisch om te denken dat sterke bedrijven zoals Apple, BMW, Volkswagen, LVMH dan koopwaardig kunnen worden? (Ze zullen die 'crisis' toch ook wel voelen?)
- wearables
- auto's
- luxeproducten
Is het logisch om te denken dat sterke bedrijven zoals Apple, BMW, Volkswagen, LVMH dan koopwaardig kunnen worden? (Ze zullen die 'crisis' toch ook wel voelen?)
Ik weet echt niet goed wat alles nog gaat brengen. Iedere dag zit ik op de iShares MSCI te turen en te zien of ik instap met 50k of niet (om lang te laten staan), maar het is gewoon rot dat we niet weten of we nu nog voor een stevige globale recessie staan of niet.
Ik heb de indruk dat het allemaal wel lijkt mee te vallen, zeker nu de paniek rond de oorlog wat voorbij is.
Denken jullie dat er nog een fameuze tik komt?
Ik heb de indruk dat het allemaal wel lijkt mee te vallen, zeker nu de paniek rond de oorlog wat voorbij is.
Globaal kopen zou ik niet doen . Je koopt Europa ook dan deze gaan gemiddeld nog 15 % dalen tegenover vandaag .LW123 schreef: ↑12 september 2022, 17:21 Ik weet echt niet goed wat alles nog gaat brengen. Iedere dag zit ik op de iShares MSCI te turen en te zien of ik instap met 50k of niet (om lang te laten staan), maar het is gewoon rot dat we niet weten of we nu nog voor een stevige globale recessie staan of niet.
Aan de andere kant de dollar staat zeer sterk vandaag al wordt er verwacht dat hij nog terrein zal winnen tegenover de Euro .
Dus hoe je het ook draait of keert je betaald vandaag nog altijd veel te veel .
De daling van de US aandelen wordt bijna volledig teniet gedaan door de daling van de Euro dus kun je bijna 0 goedkoper kopen dan 1 jaar terug waarom zou je dan vandaag kopen
Als je een goede raad wil wacht tot de Euro daalt tot onder de 0,95 en ga dan long in de euro je zal er meer geld mee winnen dan met het kopen van aandelen vandaag .
Let wel op dat je stoploss laag is dat er geen verkoop volgt als de euro nog iets meer daalt .
Maar dan nog vind je hefboomproducten met een hefboom boven de 2 goldman sachs heeft er verschillende .
De Euro zal niet zo laag blijven De ECB zal ook de rente beginnen verhogen en de FED zal beginnen het tempo ter vertragen .
Dus het is een zeker spel alleen het tijdsframe is het vraagteken .
Daarom dat ik wacht tot hij nog iets meer daalt .
Je hebt vandaag de zelfde kans dan dat je een paar jaar geleden had in de olie .
De olie was toen gratis
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"op dit moment" was *toen*, nu niet meer.EarthNvstr1 schreef: ↑2 juli 2022, 21:57 Als je buy and hold wil toepassen, doe dan gewoon DCA tot het bewenste bedrag of je gewenste verdeling IWDA/cash.
(of op dit moment gewoon zelfs LSI, als het voor LT is, minstens 10 jaar)