Heisa onder nul gaan in de media
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Heisa onder nul gaan in de media
De kost krediet is wel degelijk te raadplegen.
Estate Guru believer.
Ik betwijfel toch hun verklaring daarover. Het is vast niet gepland van 2021. En in 2022 is het nog niet anders geweest dan economische crisis.
Eigenlijk een broodje aap verhaal van KBC daarover.
Idem ... mijn inkomen wordt niet gestort bij KBC. De rest telt niet in zo'n berekening want dan staan ze het niet toe.Timoootjex schreef: ↑14 september 2022, 11:46 Ik kan toch hier niet op intekenen dus die reclame boeit me niet veel![]()

-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde hier inderdaad.haelewyn schreef: ↑14 september 2022, 12:42
Idem ... mijn inkomen wordt niet gestort bij KBC. De rest telt niet in zo'n berekening want dan staan ze het niet toe.Timoootjex schreef: ↑14 september 2022, 11:46 Ik kan toch hier niet op intekenen dus die reclame boeit me niet veel![]()
![]()
Maar misschien ook beter zo kredieten aangaan is voor mij een nogo.
Ah, het is nog altijd 9.39% op jaarbasis en niet 9% voor de KBC-budgetfaciliteit. Ik dacht eventjes dat KBC 0.39 procentpunt korting gaf t.o.v. maart 2022. Zie posting.php?mode=quote&p=543886
-
- VIP member
- Contacteer:
Die moraalridders altijd
oh wee de bank pikt 75 euro per jaar (maximum want je moet eigenlijk maandelijks aanzuiveren)…
Maar al die “slachtoffers” leven vaak al op kosten van de maatschappij en “pikken” veel meer dan die 75 euro, daar wordt niets van gezegd want dan noemen ze het “solidariteit”.

Maar al die “slachtoffers” leven vaak al op kosten van de maatschappij en “pikken” veel meer dan die 75 euro, daar wordt niets van gezegd want dan noemen ze het “solidariteit”.
Pikken is stelen en stelen mag niet.
Al was het één euro. Dat is er dan een te veel.
In het geval van de bank : niemand verplicht eender wie krediet aan te vragen en het te gebruiken. Dat het niet gratis is, is normaal.
9 procent is een zeer redelijke intrest voor korte termijnkrediet.
Al was het één euro. Dat is er dan een te veel.
In het geval van de bank : niemand verplicht eender wie krediet aan te vragen en het te gebruiken. Dat het niet gratis is, is normaal.
9 procent is een zeer redelijke intrest voor korte termijnkrediet.
Onder nul kunnen gaan is een zegen bij een eenmalige onverwachte uitgave.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar de voorwaarde is is dat je loon/uitkering wordt gestort bij KBC. Dus dan valt er al snel heel wat mensen af.
Het feit dat ze dat aanbieden veroorzaakt geen heisa. Wel dat ze daar, op dit moment, reclame voor maken en het laten uitschijnen als een gratis service.
Ik vind het veel erger dat ze 6 EUR aanrekenen voor een domiciliëring die niet wordt uitgevoerd (wegens ontoereikend saldo).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Precies niet enkel in de media, maar ook op SG wel wat heisa ...
Tegenwoordig wordt van zowat elke mug een olifant gemaakt.

Tegenwoordig wordt van zowat elke mug een olifant gemaakt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ken iemand die dat ook doet.Yaris schreef: ↑14 september 2022, 11:31 Er is hier eens een bericht gepost door iemand die schijnbaar permanent onder nul stond.
Kristeltje1983 schreef: ↑26 maart 2022, 19:20 Ik kan altijd onder nul gaan op mijn zichtrekening hier is ook een contract elektronisch van gemaakt.
Ik kan tot -750 euro en ga daar ook nooit onder. Is dit bereikt dan stopt het tot mijn loon er weer is. Ik weet dat je ook altijd 1 dag positief moet staan en daar hou ik me ook aan.
Ik krijg mijn loon altijd 28ste en kon altijd perfect aanzuiveren.
Heb daar ooit eens met die persoon een "uitwisseling van gedachten" over gehad, vermits ik dat niet begreep.
Als je zodoende gemiddeld 500 EUR negatief staat over een jaar gezien, dan betaal je pakweg 4 EUR per maand aan intrest.
Die vond (en vind nog steeds, vermoed ik) dat een zeer aanvaardbare kost voor die dienstverlening.
De percentages die je moet betalen op het niet tijdig aanzuiveren van je Visa, MasterCard, etc zijn nog hoger. Ik dacht tussen de 10 a 14 procent.