Online schattingen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Online schattingen
Dat zegt op zich niets.
De waarde (wat iemand ervoor wil betalen of voor hoeveel iemand wil verkopen) van een woning hangt van heel veel factoren af. Niet enkel van de factoren van de woning zelf, maar ook van het moment en de situatie van de verkoper en de potentiële kopers bv.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 juni 2022, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"in Gent" is relatief.
"iets minder" is relatief.
"een huis" is relatief.
"quasi volledig in orde" is relatief.
"geen groot huis" is relatief.
"een groot grondoppervlak" is relatief.
"heel lang" is relatief.
"gezocht" is relatief.
Of: hoe de ene waarde ziet waar een ander dat niet ziet

Klopt volledig wat je zegtEarthNvstr1 schreef: ↑21 juni 2022, 19:47"in Gent" is relatief.
"iets minder" is relatief.
"een huis" is relatief.
"quasi volledig in orde" is relatief.
"geen groot huis" is relatief.
"een groot grondoppervlak" is relatief.
"heel lang" is relatief.
"gezocht" is relatief.
Of: hoe de ene waarde ziet waar een ander dat niet ziet![]()

ik ben blij met mijn energiezuinig stekje met grote tuin dat ik niet moet renoveren. Dicht bij mijn werk in Gent, dus geen geldverslindende auto nodig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bewoonbare oppervlakte is 190m². Tuin is 400m².
Heb een afzonderlijke garage in de tuin.
Volledig gerenoveerd in 2020.
Iemand die daar dan een waarde van 320.000 of minder op plakt neem ik verre van serieus.
Er staan hier trouwens kleinere huizen te huur die gelijkaardig zijn aan dat van mij en daarvoor betaal je bij de één 980 euro en de ander is 1100 euro/maand.
@Keva... Wat U nu uiteindelijk betaald hebt voor uw huis, waar en hoe groot enz; enz. , daar hebben we mijn inziens geen enkele boodschap aan, en past eigenlijk niet in dit forum..
Dat online schattingen met ne natte vinger moeten genomen worden weten we allemaal, en vastgoedmakelaars schatten meestal de verkooprijs hoger dan de werkelijke waarde, met gevolg dat het langer te koop staat, en meetsal verbrand is, en de prijs deftig moeten laten dalen. Voor makelaars maakt dat ni uit, bedoeling in eerste instantie is een verkoopkontrakt te hebben.. Commissie volgt dan later wel...
Dat online schattingen met ne natte vinger moeten genomen worden weten we allemaal, en vastgoedmakelaars schatten meestal de verkooprijs hoger dan de werkelijke waarde, met gevolg dat het langer te koop staat, en meetsal verbrand is, en de prijs deftig moeten laten dalen. Voor makelaars maakt dat ni uit, bedoeling in eerste instantie is een verkoopkontrakt te hebben.. Commissie volgt dan later wel...
Ja, < 300k voor zo’n grote afgewerkte woning in Gent lijkt me idd niet correct
Ik heb dat allesinds tot nu nog nooit tegengekomen in de markt
Ik heb dat allesinds tot nu nog nooit tegengekomen in de markt
Die online schattingen zijn nooit correct. Ik rij met een auto waar zo'n 'malafide' ding zoals wijkopenauto's ook maar 4000 euro op plakt terwijl gelijkaardige modellen op 2dehands aan 16.000 te koop staan.
Dat zegt niets over de correcte waarde. De prijs van wijkopenautos.be is de prijs die ze ervoor willen geven, dus die is zo laag mogelijk. De prijs op 2dehands.be is de vraagprijs, dus zo hoog mogelijk. De correcte waarde zal ergens daartussen liggen.
Inderdaad, die online schattingtools kloppen totaal niet. Immoweb en dergelijke schatte op 360k als ik mij niet vergis, ons huis verkocht aan 560k.
Bij ons zat immoweb er pal op. Huis werd geschat aan 545k en werd binnen één dag aan 555k verkocht (was schatting door makelaar). Zimmo schatte er serieus onder.