Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Onder de 7 graden : dat is ergens een veilige marge genomen.
Maar bij 3 of 0 graden komt er van verwarming met mijn airco niets meer in huis.
De preciese temperatuur waar het nog werkt of niet meer werkt heb ik nog niet gevonden.
Ventilator : ik denk dat de warmte sowieso beter verdeeld wordt in huis.
Mijn kachel bv. is noodzakelijkerwijs in één richting georiënteerd terwijl er ook redelijk 'achter' die kachel warmte moet zijn. Met een ventilator is de warmte sneller rondgestuurd. En het vermijdt dat het voor de kachel 26 graden is en erachter 18.
Maar bij 3 of 0 graden komt er van verwarming met mijn airco niets meer in huis.
De preciese temperatuur waar het nog werkt of niet meer werkt heb ik nog niet gevonden.
Ventilator : ik denk dat de warmte sowieso beter verdeeld wordt in huis.
Mijn kachel bv. is noodzakelijkerwijs in één richting georiënteerd terwijl er ook redelijk 'achter' die kachel warmte moet zijn. Met een ventilator is de warmte sneller rondgestuurd. En het vermijdt dat het voor de kachel 26 graden is en erachter 18.
In de winter geven de zonnepanelen te weinig vermogen voor het elektrisch vuurtje, tenzij je veel ZP laat leggen. Moeilijke oefening, zeker met een klein jaarlijks verbruik (600). Ik zou eerder gaan voor een LLWP A+++ 2 a 3 kW. Als je alles zelf kan installeren zijn er mogelijkheden om te combineren, LLWP en ZP.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Beste oplossing voor om op je verwarming te besparen = zoek vakantiehuisje in Griekenland is al te vinden voor de prijs van je gas alleen .
De elektriciteit krijg je gratis erbij
Het kan anders he mensen besef goed dat je met je vaste lasten hier royaal kunt leven elders .
En het is nog zoveel mooier daar ook .
Waarom hier in dit k--- te -- land investeren in iets ?
Ga gewoon 6 maand per jaar op vakantie en je bespaard
Het kan anders he mensen besef goed dat je met je vaste lasten hier royaal kunt leven elders .
Je hebt geen idee ervan hoe zeer ik het met je eens ben. Maar ik kan voorlopig niet weg..
Verbruik is 1700 Kwh per jaar.
Ik denk met wat bezuinigen dat te verminderen.
Vuurtje : ik zou 8 a 10 panelen leggen. Injecteren en terugnemen in de winter om te verwarmen. Geen idee of ik dan redelijk toekom.
Had Bart de Zaag daar ook kritiek op of over ? Dat heb ik niet zien passeren. Mijn BDW filter werkt dus....
Misschien dat dit kan helpen:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Moeten is een groot woord he. Je wil werken omdat je jezelf een bepaalde levensstijl eigen hebt gemaakt. Je hebt uiteraard geld nodig om die levensstijl in stand te houden dus ga je werken.
Ik ga uiteraard ook werken, maar niet het hele jaar door. Een keer per jaar een maand of drie-vier loopbaanonderbreking nemen is leuk voor je mentale gezondheid en je rust. En tegenwoordig ook voor je energierekening als je drie maand naar Spanje gaat.
Machines met een druktoets stop je gewoon in een tijdklok in een stopcontact met de druktoets aan. Die krijgen dan stroom op het moment dat de tijdklok geprogrammeerd is om een toestel op te starten.
Hopelijk ook voorstander dat sociale zekerheid dan vervalt hier ter lande.lop schreef: ↑14 september 2022, 19:54 Beste oplossing voor om op je verwarming te besparen = zoek vakantiehuisje in Griekenland is al te vinden voor de prijs van je gas alleen .
Wordt hoog tijd dat ze de regels gaan toepassen.
Of is het dan zo rap rap een paar dagen terug om regels te omzeilen.
De lusten voor het land van verblijf, de kosten voor land van herkomst.
En dan maar klagen dat het hier een klote land is.
Laatst gewijzigd door platin op 16 september 2022, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Je wint juist niks als je dit doet.TikTak schreef: ↑15 september 2022, 09:02Moeten is een groot woord he. Je wil werken omdat je jezelf een bepaalde levensstijl eigen hebt gemaakt. Je hebt uiteraard geld nodig om die levensstijl in stand te houden dus ga je werken.
Ik ga uiteraard ook werken, maar niet het hele jaar door. Een keer per jaar een maand of drie-vier loopbaanonderbreking nemen is leuk voor je mentale gezondheid en je rust. En tegenwoordig ook voor je energierekening als je drie maand naar Spanje gaat.
Vlucht Alicante eind november tot pakweg eind april ( doorgaans koudste maanden ) een 400euro voor 2 volwassenen ( incl 20 KG bagage de man )
Uw accommodatie te plaatse pakweg een 400 a 600 per maand.( plus waarschijnlijk nog supplement stroom ) dat is in ES ook pak duurder geworden en ga jij als consument wel mogen betalen.
Het is daar mooi weer dus al rapper een terrasje hier en daar.
Ik denk als je daar een (opbrengst) eigendom hebt dat dit dan weer wel interessant is en ook alleen als je al gepensioneerd bent.
Als werkende mens aantal maanden loopbaanonderbreking gaat uw eindejaarspremie en vakantiegeld ook geen goed doen.
Die laatste zin was een beetje een grapje. Als je er geen eigendom hebt en iets moet huren ben je uiteraard altijd duurder.
En die 100 of 200 euro dat ik verlies bij mijn eindejaarspremie en vakantiegeld zal me werkelijk worst wezen.
Ik heb deze zomer drie maand gewerkt in halftijds regime. In combinatie met verlof nemen heb ik in de maand augustus 10 dagen gewerkt, de rest van de zomervakantie was ik thuis. Dat is me veel meer waard dan dat beetje geld dat ik minder verdien. Ik moet er geen boterham minder door eten
En die 100 of 200 euro dat ik verlies bij mijn eindejaarspremie en vakantiegeld zal me werkelijk worst wezen.
Ik heb deze zomer drie maand gewerkt in halftijds regime. In combinatie met verlof nemen heb ik in de maand augustus 10 dagen gewerkt, de rest van de zomervakantie was ik thuis. Dat is me veel meer waard dan dat beetje geld dat ik minder verdien. Ik moet er geen boterham minder door eten
Oké, maar geld uitgeven aan energie of aan levenskwaliteit is een wereld van verschil.TikTak schreef: ↑16 september 2022, 09:26 Die laatste zin was een beetje een grapje. Als je er geen eigendom hebt en iets moet huren ben je uiteraard altijd duurder.
Maar terug over SLP synthetisch Lasten Profiel
Daar gaan dit jaar veel leveranciers legaal misbruik van maken, natuurlijk houden ze zich aan Vreg voorwaarden opgelegd.
Maar hier zou Vreg/DNB'S nu eens kunnen tonen dat ze ook eens aan klanten hun kant staan, door leveranciers op de vingers te tikken om rekening te houden dat 99% gaan besparen in 4de kwartaal.
Hierdoor zal er verbruik verschuiving komen van voorjaar verbruik naar najaarverbruik omdat SLP niet meer klopt.
RLP Reëel Lasten Profiel gaat in op 2022 maar is voor maandelijkse afrekening.
Daar gaan dit jaar veel leveranciers legaal misbruik van maken, natuurlijk houden ze zich aan Vreg voorwaarden opgelegd.
Maar hier zou Vreg/DNB'S nu eens kunnen tonen dat ze ook eens aan klanten hun kant staan, door leveranciers op de vingers te tikken om rekening te houden dat 99% gaan besparen in 4de kwartaal.
Hierdoor zal er verbruik verschuiving komen van voorjaar verbruik naar najaarverbruik omdat SLP niet meer klopt.
RLP Reëel Lasten Profiel gaat in op 2022 maar is voor maandelijkse afrekening.