Wat is jouw brutoloon?
Re: Wat is jouw brutoloon?
Een goede verstaander heeft slechts 1 woord nodig. Zoek het eens op!
En voor welke mand waardoor ik volgens jou, zou kunnen vallen, moet ik bang zijn.
Ik hou mijn privé zoveel mogelijk gescheiden van curieuze neuzen. Waarvoor gebruiken we hier anders nicknames?
Verder ga ik hier niet op in.
Het is de discussie niet waard!
Daarom dat ik verschillende banken heb. Mijn beleggingen zijn gescheiden van mijn inkomen, wat weer gescheiden is van mijn lening, wat weer gescheiden is van mijn betalingen. Geen enkele bank kan zich dus een beeld vormen van mijn financiele situatie en dat is prima. Weten wat iemand anders verdient kan alleen maar leiden tot jaloezie of arrogantie. Het draagt nooit iets positiefs bij.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Kan ik ergens aanvragen om mijn pensioen tijdelijk met 100 euro verminderen zodat ik in aanmerking kom voor verhoogde tegemoetkoming en sociaal tarief ?
Als ze je huidig pensioen niet te hard optrekken, dan heb je vanaf 01.01.2023 je gedroomde sociaal tarief te pakken, Brembos.
Om dit jaar in aanmerking te komen zou ik in 2021 € 20.292 bruto verdiend mogen hebben. Voor volgend jaar schat ik dit op +/- € 22.500 . Aangezien ik geen andere inkomsten heb (ik zit volledig cash) zou ik misschien juist onder dat bedrag kunnen blijven. Eigenlijk een pervers systeem. Waarom zou een werkloze die een uitkering van pakweg € 18.000 krijgt een laagbetaalde job aannemen wanneer hij daardoor zijn sociaal tarief verliest en uiteindelijk minder over houdt (autokosten enz) ?
Bij elk grensbedrag zijn er winnaars en verliezers.Brembos schreef: ↑15 september 2022, 21:56 Om dit jaar in aanmerking te komen zou ik in 2021 € 20.292 bruto verdiend mogen hebben. Voor volgend jaar schat ik dit op +/- € 22.500 . Aangezien ik geen andere inkomsten heb (ik zit volledig cash) zou ik misschien juist onder dat bedrag kunnen blijven. Eigenlijk een pervers systeem. Waarom zou een werkloze die een uitkering van pakweg € 18.000 krijgt een laagbetaalde job aannemen wanneer hij daardoor zijn sociaal tarief verliest en uiteindelijk minder over houdt (autokosten enz) ?
Een van de voordelen, nadelen van ons sociale zekerheidssysteem.
Dus kritiek mag, maar blijft over hoe dan wel ........
Iedereen rijk, arm, zelfde recht?
Zelfde probleem bij index waarom moet iemand met hoog inkomen meer € ontvangen.
Of zou oplossing zijn iedereen evenveel, ge zult de grootverdieners nogal zien steigeren.
Remember heisa terugdraaiende teller is dat heden eerlijk.(certificaten, teruglever, vergoeding)
Daar gaat het om veel hogere bedragen dan 100 € pensioen inleveren.
Estate Guru believer.
Pik er wat onterecht één zinnetje uit om commentaar op te geven:platin schreef: ↑15 september 2022, 22:06Zelfde probleem bij index waarom moet iemand met hoog inkomen meer € ontvangen.Brembos schreef: ↑15 september 2022, 21:56 Om dit jaar in aanmerking te komen zou ik in 2021 € 20.292 bruto verdiend mogen hebben. Voor volgend jaar schat ik dit op +/- € 22.500 . Aangezien ik geen andere inkomsten heb (ik zit volledig cash) zou ik misschien juist onder dat bedrag kunnen blijven. Eigenlijk een pervers systeem. Waarom zou een werkloze die een uitkering van pakweg € 18.000 krijgt een laagbetaalde job aannemen wanneer hij daardoor zijn sociaal tarief verliest en uiteindelijk minder over houdt (autokosten enz) ?
Op zich heb ik geen enkel probleem dat index meer doet voor wie meer verdient (tenzij diegenen met speciale constructies). Die dragen ook een pak meer af aan de solidarteit (absoluut en percentueel) en genieten niet van allerhande solidariteits tegemoetkomingen. Zitten ook mogelijks een aantal bij die meer dan één job hebben of meer dan 38u in de week werken. 70% van de mannen werkt minder dan 40u in de hoofdjob. 30% doet meer (bij vrouwen wat complexer). Minder tijd voor de familie, mogelijks ook een stressvoller job, minder tijd voor ontspanning enz.
Pik er wat onterecht één zinnetje uit om commentaar op te geven:
Op zich heb ik geen enkel probleem dat index meer doet voor wie meer verdient (tenzij diegenen met speciale constructies). Die dragen ook een pak meer af aan de solidarteit (absoluut en percentueel) en genieten niet van allerhande solidariteits tegemoetkomingen. Zitten ook mogelijks een aantal bij die meer dan één job hebben of meer dan 38u in de week werken. 70% van de mannen werkt minder dan 40u in de hoofdjob. 30% doet meer (bij vrouwen wat complexer). Minder tijd voor de familie, mogelijks ook een stressvoller job, minder tijd voor ontspanning enz.
[/quote]
Een brood kost evenveel voor iedereen.
Of gaan we op brood een prijs kleven naar gelang gekend inkomen.
Estate Guru believer.
@platin: als het van jou afhing zou iedereen evenveel loon moeten krijgen in een bedrijf, van een beginnende stagiair tot de afgevaardigd bestuurder. Want een brood kost evenveel voor iedereen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad.
+ 1950 netto is echt een laag loon. Als ik dan lees dat je daar een bacholer voor moet gaan halen dan lach ik eens dubbel en dik. Halftime gaan werken als bouwvakker verdient meer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad.
+ 1950 netto is echt een laag loon. Als ik dan lees dat je daar een bacholer voor moet gaan halen dan lach ik eens dubbel en dik. Halftime gaan werken als bouwvakker verdient meer.
Ofwel ben je dan zwaar onderbetaald en zuigt de werkgever je uit, ofwel is je job een met weinig ervaring, inspanning ofwel is dat het minimum en word er wel degelijk beter onderhandeld. Maar keer 1950 verdienen na paar jaar door dat dure kluchtsysteem te zijn geboomd zeker waar je contant sht moet opvangen. Wat een grap van een systeem in Belgie.
Ik krijg dat inderdaad om halftijds te werken. Ben wel geen bouwvakkerVerviertig schreef: ↑16 september 2022, 11:06Inderdaad.
Het kan zijn dat dit bedragen zijn die bij de overheid betaald worden. Dat stijgt dan wel met de loop der jaren maar het blijft een aalmoes voor een bachelor. Mijn buurmeisje (25, bachelor) heeft het drie maand uitgehouden bij de RVA. Ze kreeg rond de 1600 euro netto en moest niets anders doen dan documenten inscannen Daarvoor moet je dus blijkbaar een bachelor hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb er geen probleem mee dat een ander meer verdient. Ik kom ruimschoots toe , doe wat ik wil , en heb maandelijks nog over. Net de 11.000 euro grens inzake uitgaven overschreden overigens.