jaarafrekening energie
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
Jubel en spring, we zijn gered !
Er is een voorstel bij de regering om onze factuur te "verlichten", 10 euro per maand voor elektriciteit en 50 euro per maand voor gas. We zijn gered !
De gemiddelde energiefactuur bedraagt op dit moment rond de 10.000 euro voor een doorsneegezin op jaarbasis.
De "verlichting" van 60 euro op jaarbasis zou dus 720 euro bedragen
Ik zou zeggen een druppel op een hete plaat (maar ik heb die plaat intussen afgezet, ze verbruikt teveel).
Er was sprake van een basispakket energie aan voor-energiecrisis-prijzen, waar is dat voorstel naar toe ?
Wat de regering vergeet is dat het de middenklasse is die zorgt voor inkomsten via de belastingen, de armen en de rijken betalen er geen. Een middenklasse die in sneltempo naar de afgrond gaat door onbetaalbare facturen zal er toe leiden dat de groep die niks betaalt groeit, dat de consumptie in elkaar zal zakken, bedrijven in moeilijkheden, enzovoorts ... moet ik een tekening maken ?
Er is een voorstel bij de regering om onze factuur te "verlichten", 10 euro per maand voor elektriciteit en 50 euro per maand voor gas. We zijn gered !
De gemiddelde energiefactuur bedraagt op dit moment rond de 10.000 euro voor een doorsneegezin op jaarbasis.
De "verlichting" van 60 euro op jaarbasis zou dus 720 euro bedragen
Ik zou zeggen een druppel op een hete plaat (maar ik heb die plaat intussen afgezet, ze verbruikt teveel).
Er was sprake van een basispakket energie aan voor-energiecrisis-prijzen, waar is dat voorstel naar toe ?
Wat de regering vergeet is dat het de middenklasse is die zorgt voor inkomsten via de belastingen, de armen en de rijken betalen er geen. Een middenklasse die in sneltempo naar de afgrond gaat door onbetaalbare facturen zal er toe leiden dat de groep die niks betaalt groeit, dat de consumptie in elkaar zal zakken, bedrijven in moeilijkheden, enzovoorts ... moet ik een tekening maken ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Graag, als dat niet teveel energie kost.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier zie, een toekomstbeeld van de tweeverdieners uit de middenklasse. Hij bedeelt bij de mensen met het sociale tarief die op het einde van de maand nog net iets meer over hebben.
10 jaar ellende volgens de eerste minister. Er is energie genoeg, er is gewoon geen wil om ze te oogsten.
https://www.youtube.com/watch?v=8UmsfXWzvEA
https://www.youtube.com/watch?v=8UmsfXWzvEA
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wordt weer een vet dividend volgend jaar!Kevva schreef: ↑12 september 2022, 21:55Als je 9% rendement kunt pakken en wetende dat heel veel van je klanten het financieel niet makkelijk hebben, ja daar zit dus een business in.PinkPanther1970 schreef: ↑12 september 2022, 14:53 En KBC spoort zijn klanten aan zich nog wat dieper in de schulden te steken... :-
Een collega van mij werkt al jaren 4/5 en heeft een aanvraag gedaan om terug fulltime te werken. Z'n energiefactuur is 600 euro per maand en hij zegt dat hij het anders niet meer zal redden, zeker niet als het tegen de winter nog meer gaat stijgen.
Er is een akkoord:
Definitie van "de hoogste inkomens": iedereen die niet van het sociaal tarief kan genieten?iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt dat wel weer afgeroomd op de belastingbrief.
Elektriciteit zouden ze moeten regelen als bij stadswater.
Per hoofd koop je de eerste 500 kWh aan een lage vastgestelde prijs!
Iedereen recht op een basis elektriciteit dat betaalbaar is.
De volgende schijf van 500 is een paar duurder.
De volgende schijf van xxx is een serieus pak duurder.
…
Per hoofd koop je de eerste 500 kWh aan een lage vastgestelde prijs!
Iedereen recht op een basis elektriciteit dat betaalbaar is.
De volgende schijf van 500 is een paar duurder.
De volgende schijf van xxx is een serieus pak duurder.
…
Zouden er dan Gidsers, ik denk dan direct aan Spaarplan en TikTak, zijn die nu meer gaan terug krijgen dan dat ze verbruiken?vortex schreef: ↑16 september 2022, 17:26
Er is een akkoord:Definitie van "de hoogste inkomens": iedereen die niet van het sociaal tarief kan genieten?iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt dat wel weer afgeroomd op de belastingbrief.
Of zitten zij toch boven dat 125k netto-plafond?
De korting zou bij mij groter zijn dan mijn voorschotfactuur. Krijg ik dan elke maand geld terug? Dan kan ik dat opzij zetten om terug te betalen want we verdienen samen teveel.vortex schreef: ↑16 september 2022, 17:26Er is een akkoord:Definitie van "de hoogste inkomens": iedereen die niet van het sociaal tarief kan genieten?iedereen met een variabel contract of een vast contract afgesloten of hernieuwd na 1 oktober 2021 zal in november en december een tegemoetkoming voor gas (€135/maand) en elektriciteit (€61/maand) krijgen. Voor de hoogste inkomens wordt dat wel weer afgeroomd op de belastingbrief.
Lol, hier is het ook prijs. We komen in aanmerking en betalen minder per maand dan de korting die ze geven.
Ik zal het voorschot maar verhogen, zeker?
Haha, nog eentje die denkt dat hij er van af gaat komen met zijn veel te laag voorschot Al eens gerekend met c€35 voor gas en c€95 stroom (jaar prognose)? In die twee maand gebruikt een klein gezin pakweg 5000kWh gas en 600kWh stroom, samen €2320, dan gaan die €392 echt niet het grote verschil maken
Ik betaal bewust een laag voorschot, liever op het einde een beetje bijbetalen dan moeten wachten tot de leverancier eens zin heeft om terug betalen Anyway, 'veel' te laag is het zeker niet. En je kan in mijn vorige posts lezen dat we nog vast tarief hebben, afgesloten begin 2022 en wonen in nieuwbouw, dus laag verbruikvortex schreef: ↑16 september 2022, 18:34
Haha, nog eentje die denkt dat hij er van af gaat komen met zijn veel te laag voorschot Al eens gerekend met c€35 voor gas en c€95 stroom (jaar prognose)? In die twee maand gebruikt een klein gezin pakweg 5000kWh gas en 600kWh stroom, samen €2320, dan gaan die €392 echt niet het grote verschil maken