Easyvest
TIP
Re: Easyvest
VDTE (Vanguard US Treasuries hedged EUR)karine schreef: ↑9 september 2022, 11:41Je hebt gelijk, 100% overheid blijft enkel EGOV over.
EGOV : Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR
Je kan ook de vraag stellen waarom moet het 100% overheid zijn, omdat Easyinvest dit doet ?
Ik ga deze 5 nog eens bekijken en er één uit selecteren.
iShares Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged (Acc) (EUR) | EUNA
Xtrackers II Global Aggregate Bond Swap UCITS 5C – EUR Hedged (EUR) | XBAE
SPDR® Bloomberg Barclays Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged | SPFE
Vanguard Global Aggregate Bond UCITS EUR Hedged Accumulation | VAGF
Amundi Index Solutions – Amundi Index Barclays Global AGG 500M UCITS DR EUR Hedged | GAGH
Nog eens werk maken betreft de obligaties.
Keuze gaat uiteindelijk naar iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (Acc) | EUNA.
Maar wat denken jullie over de aankopen hiervan ?
Heeft het zin om dit net als mijn etf portefeuille maandelijks te gaan aankopen of eerder enkele keren per jaar maar dan voor grotere bedragen ?
Keuze gaat uiteindelijk naar iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (Acc) | EUNA.
Heeft het zin om dit net als mijn etf portefeuille maandelijks te gaan aankopen of eerder enkele keren per jaar maar dan voor grotere bedragen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is het niet zinvoller om dit verder te zetten in het topic dat je reeds begin dit jaar gestart was ?karine schreef: ↑18 september 2022, 12:26 Nog eens werk maken betreft de obligaties.
obligatieportefeuille-maandelijkse-aank ... en#p535247
Goed idee.EarthNvstr1 schreef: ↑18 september 2022, 13:11Is het niet zinvoller om dit verder te zetten in het topic dat je reeds begin dit jaar gestart was ?karine schreef: ↑18 september 2022, 12:26 Nog eens werk maken betreft de obligaties.
obligatieportefeuille-maandelijkse-aank ... en#p535247
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor de obligatie-ETF kunnen we uitgaan van:pmu schreef: ↑5 september 2022, 15:52De onderliggende indices zijn gekend.Timoootjex schreef: ↑5 september 2022, 14:17 Maar zijn beide ETFs bekend van easyvest.
Of enkel de aandelen variant?EarthNvstr1 schreef: ↑3 september 2022, 22:42 (...)
Eenvoudige 2-ETF port:
- Globale aandelen MSCI All Country World IM
- Europese staatsobligaties JPM Government Bond Index EMU
(...)
LU1437018598 - Amundi Index J.P. Morgan EMU Government Investment Grade UCITS ETF DR EUR (C) - EGOV
Voor de aandelen ETF is het niet zo duidelijk.
In ieder geval niet IWDA of SWRD of consoorten, vermits "All Country World IM".
Mijn beste "gok" is dan:
IE00B3YLTY66 - SPDR MSCI ACWI IMI UCITS ETF - IMIE/SPYI
Vandaar:
Edit: of als je Easyvest wil nabootsen, lijken die 2 ETFs mij toch in aanmerking te komenEarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 13:18 Snel even backtested met curvo (maart 2014 -> januari 2021, zonder kosten, 60/40 allocatie, jaarlijks balanceren):Code: Selecteer alles
Portfolio Amount invested Net asset value Compound annual growth rate Standard deviation Sharpe ratio IMIE-EGOV €10,000 €17,266 8.32% 8.80% 0.99
Echter is het niet echt de moment om in obligaties te stappen en is UENA ook een aardig alternatief voor beleggen in obligaties.
Zou je Easy Invest vandaag geld geven zullen zij dat geld toch ook in die obligatie etf beleggen ook al is het niet de goede moment.
Zou je Easy Invest vandaag geld geven zullen zij dat geld toch ook in die obligatie etf beleggen ook al is het niet de goede moment.
Als je graag wilt bepalen wat het goede moment is om in te stappen in aandelen of obligaties, behoor je niet echt tot het doelpubliek van diensten als Easyvest, denk ik. Veelal slagen mensen er ook niet in goed te timen.karine schreef: ↑18 september 2022, 22:28 Echter is het niet echt de moment om in obligaties te stappen en is UENA ook een aardig alternatief voor beleggen in obligaties.
Zij kijken inderdaad niet echt naar het momentum maar beginnen te beleggen vanaf het moment dat ze geld krijgen.pmu schreef: ↑18 september 2022, 22:37Als je graag wilt bepalen wat het goede moment is om in te stappen in aandelen of obligaties, behoor je niet echt tot het doelpubliek van diensten als Easyvest, denk ik. Veelal slagen mensen er ook niet in goed te timen.karine schreef: ↑18 september 2022, 22:28 Echter is het niet echt de moment om in obligaties te stappen en is UENA ook een aardig alternatief voor beleggen in obligaties.
Natuurlijk niet. Als belegger geef je hen de opdracht om het gestorte geld te beleggen volgens de gekozen portefeuille. Als je een deel in cash wil houden, dan moet je zelf de cash houden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.easyvest.be/nl
Tijdelijk aanbod: open een rekening en ontvang 50€.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie ik dat nu goed dat je nu ook fiscaal pensioensparen en langetermijnsparen kan doen met Easyvest ?EarthNvstr1 schreef: ↑4 september 2022, 22:15 Ik vraag mij trouwens af of ze ook bezig zijn met een fiscaal pensioensparen en/of fiscaal langetermijnsparen product.
(naast de reeds bestaande producten voor zelfstandigen/bedrijfsleiders)
https://www.easyvest.be/nl/pricing
"Fiscaal" staat er echter niet expliciet bij ...2. Levensverzekeringen
De levensverzekering wordt hoofdzakelijk gebruikt in de context van pensioenplanning en eventueel van successieplanning. De levensverzekeringenscontracten bestaan uit IPT, POZ, VAPZ, RIZIV, pensioenssparen, lange termijnsparen, groepsverzekeringen en niet-fiscaal sparen.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen pensioensparen en geen langetermijnsparen mogelijk met Easyvest.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Enig idee wat ze daar dan mee bedoelen ?Superspaarder schreef: ↑17 december 2022, 18:02 Geen pensioensparen en geen langetermijnsparen mogelijk met Easyvest.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet het niet.EarthNvstr1 schreef: ↑19 december 2022, 20:16Enig idee wat ze daar dan mee bedoelen ?Superspaarder schreef: ↑17 december 2022, 18:02 Geen pensioensparen en geen langetermijnsparen mogelijk met Easyvest.
Min of meer een jaar geleden heb ik de vraag aan Easyvest gesteld : geen pensioensparen en geen langetermijnsparen.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha... een jaar geleden, tja.Superspaarder schreef: ↑19 december 2022, 22:58Ik weet het niet.
Min of meer een jaar geleden heb ik de vraag aan Easyvest gesteld : geen pensioensparen en geen langetermijnsparen.
Dit lijkt mij toch verdacht veel op fiscaal pensioensparen en fiscaal langetermijnsparen:
Ter info: is met TAK-21/TAK-23Pensioenssparen
Taks op premie: Geen
Belastingvoordeel: 30% aftrekbaar
Taks met pensionering: Ongeveer 9% op het ontvangen kapitaal op 60 jaar :
- 8% personenbelasting
- 0,72% gemeentebelasting (hangt van de gemeente af)
Lange termijnsparen
Taks op premie: 2,00% op elke premie
Belastingvoordeel: 30% aftrekbaar
Taks met pensionering: 10% op het ontvangen kapitaal op 60 jaar
https://www.easyvest.be/nl/pricing