Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Zelfs al betaal je het dubbele, 40 euro, dan is het nog een koopje ...TikTak schreef: ↑18 september 2022, 11:19Als je zo lang mogelijk kan wachten en op het laatste nippertje een vlucht boekt (de dag zelf of de dag voordien) kun je inderdaad voor een prikje vliegen. Zelfs met Tui kun je voor een euro of 50 naar de Canarische eilanden vliegen als je kort voor vertrek boekt
Daarstraks even via de website van ryanair gekeken en gewoon half oktober enkeltje naar lissabon voor zo'n 40 euro.
Alicante was zelfs maar 22 euro ...
Geen idee of daar nog kosten bijkomen, op het moment dat ik mij moest registreren, ben ik afgehaakt.
Maar vliegen is belachelijk goedkoop...
Kosten : als je bereid bent om te reizen zonder bagage, wat die man ook doet, is het die prijs.
Als je een zetel wil reserveren om bv met twee bij elkaar te zitten, is er extra te betalen. Maar dan valt het nog mee en die kerel reist meestal alleen.
Het is een beetje krap aan boord van Ryanair maar het is allemaal wel nog te doen.
Het enige dat mij er ooit aan gestoord heeft is de nooit ophoudende reeks reclameboodschappen, dat ze met lotjes gaan rondkomen bv .. etc etc.
Maar dat neem ik er voor een zeer goede prijs zeker bij.
Net hiervoor had iemand geopperd : een bestemming met minstens 20 graden in de winter. Dat betwijfel ik wel.
In Griekenland heb ik ooit wel gehoord dat het in de winter niet kouder wordt dan 15 graden maar in Portugal kan het in de winter uitzonderlijk wel eens sneeuwen.
Als je een zetel wil reserveren om bv met twee bij elkaar te zitten, is er extra te betalen. Maar dan valt het nog mee en die kerel reist meestal alleen.
Het is een beetje krap aan boord van Ryanair maar het is allemaal wel nog te doen.
Het enige dat mij er ooit aan gestoord heeft is de nooit ophoudende reeks reclameboodschappen, dat ze met lotjes gaan rondkomen bv .. etc etc.
Maar dat neem ik er voor een zeer goede prijs zeker bij.
Net hiervoor had iemand geopperd : een bestemming met minstens 20 graden in de winter. Dat betwijfel ik wel.
In Griekenland heb ik ooit wel gehoord dat het in de winter niet kouder wordt dan 15 graden maar in Portugal kan het in de winter uitzonderlijk wel eens sneeuwen.
De oplossing: Thailand.
Toch al vlug 700 liter pp kerosine heen en weer...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Maar daarna heb je geen verwarming meer nodig. Dat is ook al iets.
Dat vliegen vrij goedkoop is, volledig mee eens. Dat het goedkoper is dan onze gas, elektriciteitsfactuur, volledig mee eens.
Maar ik denk dat je niet mag vergeten wat de werkelijke verblijfkosten zijn. Allemaal goed als je daar een stulpje hebt gekocht en een voorraad aan eten hebt, of mensen kent. Wat als je een verblijf moet boeken? Bij iemand op de boerderij en werken? Wat met mensen met huisdieren?
Maar ik denk dat je niet mag vergeten wat de werkelijke verblijfkosten zijn. Allemaal goed als je daar een stulpje hebt gekocht en een voorraad aan eten hebt, of mensen kent. Wat als je een verblijf moet boeken? Bij iemand op de boerderij en werken? Wat met mensen met huisdieren?
Je kan het ook zien als :
Als je dan toch op reis gaat, kan je het beter doen terwijl je tegelijk hoge verwarmingskosten uitspaart.
De reis en het verblijf komen in de winter ook goedkoper uit dan in de zomer.
Als je dan toch op reis gaat, kan je het beter doen terwijl je tegelijk hoge verwarmingskosten uitspaart.
De reis en het verblijf komen in de winter ook goedkoper uit dan in de zomer.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Goed samengevat. Wat me het meeste stoort, is dat we geen journalist meer hebben de naam waardig. Waar is de tijd dat een journalist nog kritische vragen durfde stellen aan die hele kaste? Zijn ze te dom geworden, krijgen ze iets onder tafel of worden ze afgedreigd?vortex schreef: ↑18 september 2022, 11:57 We? Denk niet dat dit soort pipo's ook maar een graadje minder gaan verwarmen, natuurlijk wel het klootjesvolk wijs maken dat we met zijn allen in oorlog zijn en dat het daarom met wat minder zal moeten. Het klootjesvolk heeft nog nooit oorlog gewild, niet het Europees, niet het Oekraïens en niet het Russische klootjesvolk, wel de pipo's die het deze winter ondanks alles lekker warm zullen hebben.
https://www.google.be/url?sa=t&source=w ... EOrSuS6TlUPinkPanther1970 schreef: ↑19 september 2022, 09:09Goed samengevat. Wat me het meeste stoort, is dat we geen journalist meer hebben de naam waardig. Waar is de tijd dat een journalist nog kritische vragen durfde stellen aan die hele kaste? Zijn ze te dom geworden, krijgen ze iets onder tafel of worden ze afgedreigd?vortex schreef: ↑18 september 2022, 11:57 We? Denk niet dat dit soort pipo's ook maar een graadje minder gaan verwarmen, natuurlijk wel het klootjesvolk wijs maken dat we met zijn allen in oorlog zijn en dat het daarom met wat minder zal moeten. Het klootjesvolk heeft nog nooit oorlog gewild, niet het Europees, niet het Oekraïens en niet het Russische klootjesvolk, wel de pipo's die het deze winter ondanks alles lekker warm zullen hebben.
Een bericht van 10/2021.
En wat was daar wereldschokkend aan ?
En wat was daar wereldschokkend aan ?
Wie heeft er trouwens de verwarming al aangezet bij deze frissere temperaturen ? Het is hier nog altijd 21 graden zonder bij te verwarmen. De koude douches schelen ook een pak in het gasverbruik.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nog niet.. zitten nog op 23 graden, ook kouder en korter douchen ![😁](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f601.svg)
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hier ook nog meer dan 21 graden zonder verwarming.
Koude douches vertik ik te nemen en de verwarming zal opnieuw branden zoals 'ie al jaren geprogrammeerd staat.
Op kantoor daarentegen is het al ijzig koud.
Koude douches vertik ik te nemen en de verwarming zal opnieuw branden zoals 'ie al jaren geprogrammeerd staat.
Op kantoor daarentegen is het al ijzig koud.
De sporadische warme douche , waarvoor ik het water opvang voor de afwas , voelt eerder onaangenaam aan wanneer je gewend bent aan het genot van de koude douche.