De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Uranium: beste is ervan af op korte termijn, maar lange termijn nog heel veel potentieel (als in x2 binnen de 5 jaar ofzo)
Maar zal wel wat volatiel zijn tot we daar zijn
Maar zal wel wat volatiel zijn tot we daar zijn
Okékes,ik dank U.
Gold miners en goud zelf zijn niet direct gecoreleerd
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 september 2022, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Staat al een topic over op het forum.
beleggen-in-uranium-t31196.html?hilit=uranium
Collega speculeert zelfs dagelijks met een uranium aandeel, namelijk Uranium Energy Corp .
Unilever noteert in Amsterdam en in Londen.
Londen zal geen bronbelasting heffen, maar dan vraag ik me af of het dan nog nuttig is om Unilever in Amsterdam aan te kopen?
Of heeft Unilever in Amsterdam een uitzondering (dus geen 15% brontax)?
Londen zal geen bronbelasting heffen, maar dan vraag ik me af of het dan nog nuttig is om Unilever in Amsterdam aan te kopen?
Of heeft Unilever in Amsterdam een uitzondering (dus geen 15% brontax)?
Ik heb Unilever in Amsterdam. Er wordt geen bronbelasting afgehouden.
Het is de vestigingsplaats van de hoofdzetel van het bedrijf dat telt ! ALTIJD!!
Unilever heeft enkele jaren terug zijn hoofdzetel overgebracht van Nederland naar Engeland.
Dus een brits bedrijf . Gevolg: Aangezien Engeland geen taksen heft op het dividend,betaal je er ook geen. Ongeacht op welke beurs jij de aandelen koopt.
Unilever heeft enkele jaren terug zijn hoofdzetel overgebracht van Nederland naar Engeland.
Dus een brits bedrijf . Gevolg: Aangezien Engeland geen taksen heft op het dividend,betaal je er ook geen. Ongeacht op welke beurs jij de aandelen koopt.
Kijken naar de ISIN code. Ondanks de notering in Amsterdam zal deze met GB (=Brits) beginnen.
Ik heb bijvoorbeeld Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), ook gekocht op Amsterdam. Maar betaal alleen de Belgische RV want ISIN begint met GB.
Een andere is RELX,ook genoteerd op Amsterdam maar Brits dus alleen Belgische RV op het dividend. Er zijn best veel Britse bedrijven die genoteerd staan op Amsterdam.
Altijd kijken naar de ISIN als je wil weten welke tax je moet afdragen. Bijvoorbeeld Brederode staat genoteerd in Brussel maar ISIN begint met LU van Luxemburg. Dus je betaald RV van Luxemburg en België op het dividend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Juist een vraagje waarbij ik niet wist waarbij het hoorde.
Stel je hebt een product zonder instapkost en een product met 4% instapkost.
Kan het dan zijn dat ik volgende berekening doe op basis van 100 euro per maand.
product zonder instapkosten
100 euro inleg
product met instapkost
96 euro inleg + 4 euro kosten
Als je dat continu doet dus jaar na jaar, moet je dan niet elk jaar 4% rendement meer presteren bij het product met instapkost om het verschil eruit te halen?
Of slaat mijn berekening kant noch wal?
Stel je hebt een product zonder instapkost en een product met 4% instapkost.
Kan het dan zijn dat ik volgende berekening doe op basis van 100 euro per maand.
product zonder instapkosten
100 euro inleg
product met instapkost
96 euro inleg + 4 euro kosten
Als je dat continu doet dus jaar na jaar, moet je dan niet elk jaar 4% rendement meer presteren bij het product met instapkost om het verschil eruit te halen?
Of slaat mijn berekening kant noch wal?
Nee, want je betaalt slechts 4% op je nieuwe inleg, niet elke keer op het volledige bedrag
Dus het 2de jaar betaal je slechts ongeveer 2% op het totaal, eigenlijk
en zo verder...
Dus het 2de jaar betaal je slechts ongeveer 2% op het totaal, eigenlijk
en zo verder...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja begrijp wat je bedoelt.
Maar het is wel zo dat je dus per jaar dat je dichter zit bij het einde de instapkosten meer en meer doorwegen?
Maar het is wel zo dat je dus per jaar dat je dichter zit bij het einde de instapkosten meer en meer doorwegen?
Nee, minder, omdat het bedrag waarop je betaalt steeds kleiner wordt tegenover het totaal.
(allemaal theoretisch, want in praktijk zal je dit nooit doen , en zal je additioneel beheerskosten hebben)
(allemaal theoretisch, want in praktijk zal je dit nooit doen , en zal je additioneel beheerskosten hebben)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Best ingewikkeld. Maar hoe dan ook is instapkosten vermijden denk ik makkelijker dan beheerskosten
Klopt eigenlijk wel. Je 4 euro spreid je dan over een kleiner aantal jaren.Timoootjex schreef: ↑19 september 2022, 13:26 Ja begrijp wat je bedoelt.
Hangt wat van het product af. Een aandeel heeft geen beheerskosten, een ETF vaak iets rond de 0,25%.Timoootjex schreef: ↑19 september 2022, 13:31 Best ingewikkeld. Maar hoe dan ook is instapkosten vermijden denk ik makkelijker dan beheerskosten