De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dat <weet ik niet maar het was maar een suggestie. Het is eerder om mezelf wat te ontkrachtigen. En mij vooral niet te laten leiden door emoties.ignition schreef: ↑19 september 2022, 18:39Hoe weet je dat het fonds met de hogere instapkost beter gaat presteren?Timoootjex schreef: ↑19 september 2022, 18:34 Het probleem is dat je het niet helemaal kan timen vermoed ik?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Poging tot TA.
Of wishful thinking.
Of wishful thinking.
In EURO zou dat nog best kunnen
Met EUR/USD aan 0,7 of zo
Met EUR/USD aan 0,7 of zo
Komt er een koopje aan ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beursgenoteerd vastgoed was/is ook heel overgewaardeerd naar mijn mening. De koersen nu zijn veel realistischer.
COFB, WDP etc zijn aan deze prijzen wel instapbaar maar of we op het dieptepunt zijn... mss, mss niet
Wat ik wel zeker weet, in 2025 ben ik aant lachen aan deze lage inkoopprijzen die ik weer eind 2022 had
COFB, WDP etc zijn aan deze prijzen wel instapbaar maar of we op het dieptepunt zijn... mss, mss niet
Wat ik wel zeker weet, in 2025 ben ik aant lachen aan deze lage inkoopprijzen die ik weer eind 2022 had
Ik heb een technologiefonds dat op een jaar tijd al meer dan de helft van zijn waarde verloren heeft.
Dat kan aan vanalles liggen, o.a. wanbeheer van het fonds. Kijk je naar de index (bvb nasdaq) dan ziet het er lang niet zo erg uit, en de val is gedempt door de stijgende USD. Het feit is dat aandelen nu goedkoper zijn, maar nog altijd behoorlijk boven hun historisch gemiddelde multiples noteren. Aandelen zijn dus wellicht nog steeds niet goedkoop.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
OK, voor wie het interesseert: BlackRock Global Funds - Next Generation Technology Fund E2 EUR Hedged, LU1861216783.
Dat is een forse daling, ook voor een Tech fonds.
In mijn lijst met fondsen (die ik in de gaten hou) is Global X Robotics de grootste daler over 1 jaar: -42%
Zelf heb ik het L&G ROBO Global fonds: -25%
( Mijn hele lijst is te vinden op www.vanwent.nl )
In mijn lijst met fondsen (die ik in de gaten hou) is Global X Robotics de grootste daler over 1 jaar: -42%
Zelf heb ik het L&G ROBO Global fonds: -25%
( Mijn hele lijst is te vinden op www.vanwent.nl )
En ik heb ook nog ASML, ook fors gedaald in 1 jaar: -39%
Zojuist heb ik weer een beetje ASML bijgekocht....
Zojuist heb ik weer een beetje ASML bijgekocht....
Het heeft dan wel in 2020 zonder ogenschijnlijke reden ×2.5 gegaan.
Moet er ook bij gezegd worden.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Inderdaad, het rendement op 3 jaar geannualiseerd is nog altijd +4,67%.
De reden waarom ik dat fonds gekozen heb en niet een algemeen Nasdaq-fonds is omdat het focust op nieuwe technologieën. "Het Fonds focust op technologie van de volgende generatie zoals kunstmatige intelligentie, cloud computing, automatisering, robotica, technologische analyse, e-commerce, betalingssystemen, communicatietechnologie en generatief design."
De reden waarom ik dat fonds gekozen heb en niet een algemeen Nasdaq-fonds is omdat het focust op nieuwe technologieën. "Het Fonds focust op technologie van de volgende generatie zoals kunstmatige intelligentie, cloud computing, automatisering, robotica, technologische analyse, e-commerce, betalingssystemen, communicatietechnologie en generatief design."
De Bel20 bevindt zich nu in een berenmarkt.
De Tijd: "Tal van Brusselse aandelen op laagste peil van het jaar. Niet minder dan 28 aandelen met een notering op Euronext Brussel bereiken vandaag hun laagste koers van het jaar. We noemen onder meer de vastgoedwaarden VGP, Xior, Aedifica, Cofinimmo en WDP, maar ook de holdings GBL en Sofina zitten op een jaardieptepunt, net als de industriële bedrijven Bekaert en Umicore."
De Tijd: "Tal van Brusselse aandelen op laagste peil van het jaar. Niet minder dan 28 aandelen met een notering op Euronext Brussel bereiken vandaag hun laagste koers van het jaar. We noemen onder meer de vastgoedwaarden VGP, Xior, Aedifica, Cofinimmo en WDP, maar ook de holdings GBL en Sofina zitten op een jaardieptepunt, net als de industriële bedrijven Bekaert en Umicore."