gratis gezamelijke rekening ex-partners
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
gratis gezamelijke rekening ex-partners
Met mijn ex heb ik momenteel een zichtrekening bij DB. Daar storten we elke maand elk 112 EUR op voor de kosten die we maken voor ons zoontje (school, kledij, tandarts, ...) We wonen elk op een ander adres.
DB rekent ons nu elke maand 5,3 EUR aan wat ik dus veel te duur vind.
Waar zouden we het beste een zichtrekening kunnen openen? Dus zonder / weinig kosten, 2 bankkaarten, toegang tot online banking, 2 personen op elk een ander adres gedomicilieerd, ...
Thx!
DB rekent ons nu elke maand 5,3 EUR aan wat ik dus veel te duur vind.
Waar zouden we het beste een zichtrekening kunnen openen? Dus zonder / weinig kosten, 2 bankkaarten, toegang tot online banking, 2 personen op elk een ander adres gedomicilieerd, ...
Thx!
Re: gratis gezamelijke rekening ex-partners
Keytrade
Argenta Green
Argenta Green
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zou er echt geen enkele goeie echte bank meer zijn waar dat gratis kan ?
Jawel dus.
De vergelijkingsmodule van SG toont Argenta niet bij de gratis banken.
maar volgens documentatie van Argenta is dat wel mogelijk.
Het is zeer waarschijnlijk dat Argenta je alleen voor dit product niet als klant zal willen.
Je zal meerdere producten moeten afnemen.
Gratis kan wel / ook bij hello bank, CBC, nagelmaeckers, europabank.
https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Jawel dus.
De vergelijkingsmodule van SG toont Argenta niet bij de gratis banken.
maar volgens documentatie van Argenta is dat wel mogelijk.
Het is zeer waarschijnlijk dat Argenta je alleen voor dit product niet als klant zal willen.
Je zal meerdere producten moeten afnemen.
Gratis kan wel / ook bij hello bank, CBC, nagelmaeckers, europabank.
https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Laatst gewijzigd door haelewyn op 18 september 2022, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou je beiden een gezamelijke willen.
Alle zaken die beschreven staan in het echtscheidingsconvenant en het ouderschapsplan gaan in na uitspraak van de rechter, U moet deze ook opvolgen en als erin vermeld is dat het kinder-allimentatie op rekening van de ouder komt die het houderecht heeft dan mag dit niet op een gezamelijke rekening gestort worden.
Tenzij je Co ouderschap hebt, heeft je ex het hoederecht, en jij bezoekrecht.
Dus de enige die geld of het beheer van de rekening heeft, is dan je ex..
Jij kan/mag/moet er dan alleen de allimentatie of andere bedragen voor het kind op storten..
Geld afhalen of rekening betalen mag jij niet...

Alle zaken die beschreven staan in het echtscheidingsconvenant en het ouderschapsplan gaan in na uitspraak van de rechter, U moet deze ook opvolgen en als erin vermeld is dat het kinder-allimentatie op rekening van de ouder komt die het houderecht heeft dan mag dit niet op een gezamelijke rekening gestort worden.
Tenzij je Co ouderschap hebt, heeft je ex het hoederecht, en jij bezoekrecht.
Dus de enige die geld of het beheer van de rekening heeft, is dan je ex..
Jij kan/mag/moet er dan alleen de allimentatie of andere bedragen voor het kind op storten..
Geld afhalen of rekening betalen mag jij niet...
Waarom zou je dat niet willen ?
Die wetten zijn alleen bedoeld voor ex-partners die geen goede verstandhouding hebben in verband met de verdere opvoeding van hun gezamenlijke kinderen.
De oplossing die door TS genoemd wordt, vind ik een zeer goede. Spijtig dat er (groot)banken zijn die misbruik maken van dergelijke situaties.
Voor- en nadelen volgens spaargids.be:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... nodig.html
Voor de ouder die het hoederecht heeft moet die bij een gezamelijke rekening niet telkens de goedkeuring vragen aan haar ex om betalingen te doen....Nefertari schreef: ↑19 september 2022, 11:15 Voor- en nadelen volgens spaargids.be:
Vandaag kom je overeen, en volgende week heb je ambras...
De andere ouder heeft géén uitstaans wat er met het allimentatie geld gebeurt wat op HAAR rekening wordt gestort...
Pottenkijkers kun je best missen...
Een gezamenlijke rekening kan er een zijn waar iedere houder elke verrichting apart mag doen of waar beide partijen akkoord moeten zijn.
Uiteraard is enkel het eerste systeem werkbaar.
Als je een beetje water in de wijn doet lukt dat wel. Samen hetzelfde doel voor ogen hebben helpt ook.
Afstand van elkaar helpt ook.
Seen that, been there, maar in mijn geval dan zonder kinderen.
Als je een beetje water in de wijn doet lukt dat wel. Samen hetzelfde doel voor ogen hebben helpt ook.
Waarom moet een ouder die het bezoekrecht heeft verrichtingen/ betalingen kunnen doen????haelewyn schreef: ↑19 september 2022, 12:07 Een gezamenlijke rekening kan er een zijn waar iedere houder elke verrichting apart mag doen of waar beide partijen akkoord moeten zijn.
Het enige dat zijn plicht is kinderallimentatie betalen op de rekening van de ouder die het hoederecht heeft.; ni meer ni minder.
Ik heb 20 jaar kinderallimentatie betaald aan mijn ex. op haar persoonlijke rekening.
Heb nooit gevraagd wat ze met dat geld deed..
Zijn mijn zaken niet, ook al kwamen we nog overeen ten behoeve van het kind.
Iedereen mag en kan een andere keuze maken...
Dat moet je respecteren denk ik.
Dat moet je respecteren denk ik.
Dju Ludo gij spreekt puur uit woede en frustratie. Laat anderen hun eigen keuzes es maken, daar heeft een Ludo uit een plaatselijk gehucht 0,0 over te zeggen.
Strontvervelend zo een mensen die de ander de les wil spellen en met het vingertje wil wijzen. Of gaan we over uw ex-relatie ook speculeren en (ver)oordelen? Ik ben pro co-ouderschap (mooi dat mensen hun kind op 1 zetten in het leven), maar dat gij een andere keuze hebt gemaakt, waarom niet? Ieder mag voor zichzelf beslissen.
Strontvervelend zo een mensen die de ander de les wil spellen en met het vingertje wil wijzen. Of gaan we over uw ex-relatie ook speculeren en (ver)oordelen? Ik ben pro co-ouderschap (mooi dat mensen hun kind op 1 zetten in het leven), maar dat gij een andere keuze hebt gemaakt, waarom niet? Ieder mag voor zichzelf beslissen.
De vraag van de TS is ook helemaal niet om een oordeel te vellen over hun plan van aanpak, de vraag gaat over de zoektocht naar een nieuwe bankrekening....
Argenta is op Facebook reclame aan het maken voor hun app. Waarmee je ook een gratis rekening kunt openen. Ik vroeg aan Argenta of dit dan wil zeggen dat je gewoon een rekening kunt openen zonder dat het lokale kantoor daar toestemming voor moet geven. En via het account gaf men aan dat dit zo is.
Al wou ik dit nu opzoeken om nog eens na te lezen (was vier weken geleden) en het bericht is gewist.
Al wou ik dit nu opzoeken om nog eens na te lezen (was vier weken geleden) en het bericht is gewist.
Heeft totaal niets met woede te maken, integendeel, kwam met mijn ex goed overeen, maar heb mij nooit bemoeit wat zij met de kinderallimentatie deed welke ik op haar privé rekening storte.. Zijn mijn zaken niet...loops25 schreef: ↑19 september 2022, 13:53 Dju Ludo gij spreekt puur uit woede en frustratie. Laat anderen hun eigen keuzes es maken, daar heeft een Ludo uit een plaatselijk gehucht 0,0 over te zeggen.
En wat iemand anders doet zijn ook mijn zaken niet, ik dring niemand iets op, zeg alleen mijn gedacht erover...
En waar lees je dat het over co' ouderschap gaat?????
Wat een ander met zijn centen doet gaat niemand iets aan, en zeker je ex partner niet, komt alleen maar gezeik van als er ne pottenkijker( ex partner ) zich ermee gaat bemoeien..
Geef mij anders eens een goede reden waarom dit wel een goed idéé zou zijn en of welk voordeel dit heeft???
Laatst gewijzigd door ludo op 19 september 2022, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.