Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Het beste is deze mensen negeren Haelewynhaelewyn schreef: ↑20 september 2022, 14:15Vaccinatie : de basis van de techniek daarvan is lang geleden gelegd.PinkPanther1970 schreef: ↑20 september 2022, 13:40
Ah? Welke andere vaccins die al meerdere decennia worden gebruikt, zijn op basis van mRNA?
't Is maar een vraag, hé. Leer altijd graag bij.
Mrna is maar een evolutie.
Voila... ben je mee ?
Je verstaat als gesprekstechniek alles verkeerd en dan zeg je : voila.. ik heb gelijk. Erg zwak toch ?
Was dat niet Donald Trump ?huisjetuintjefiets schreef: ↑20 september 2022, 14:01 Bill Gates heeft er namelijk voor gezorgd dat er plutonium in de vaccins zit om mensen onvruchtbaar te maken en zo de bevolkingsgroei te stoppen.
Mannekes.. doe maar wat je graag doet. Ik ga volgende week mijn volgende shot halen.
Welke domme argumenten ook tegen nog worden op tafel gegooid.
Ik verspil mijn tijd verder niet meer aan deze zinloze discussie.
Ik moet nog een uitnodiging krijgen maar als twintiger duurt dat nog even. Hoe dan ook ben ik ingeschreven voor de griepprik via het werk niet alleen om mezelf te beschermen maar ik werk toch met oudere werknemers en heb geen zin om hen te besmetten. Het kan altijd maar de kans vermindert.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
You have booked your vaccination moment. You can offer yourself on Wednesday 12 October 2022.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Laat je best wat tijd (hoeveel dan) tussen corona en griep vaccin eigenlijk of maakt dat niet uit ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maakt normaal niets uit, enkel bijwerkingen kunnen elkaar wat kruisen.
Ik heb het vorig jaar gehad en geen probleem mee. Had griepprik op woensdag en coronavaccinatie op vrijdag.
Ik heb het vorig jaar gehad en geen probleem mee. Had griepprik op woensdag en coronavaccinatie op vrijdag.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is duidelijk dat het coronavaccin wel beschermt tegen ernstige ziekte (dwz hospitalisatie en overlijden), maar veel minder tegen infectie.
De booster (en daarmee bedoel ik het derde spuitje) heeft enkel bij de 65-plussers een groot en duidelijk effect gehad op het voorkomen van opnames op Intensieve Zorgen. De link naar het Sciensanorapport waarin dat staat heb ik hier een aantal pagina's geleden gepost. Voor volwassenen volstonden blijkbaar de eerste twee prikken om beschermd te zijn, en was die booster achteraf gezien niet nodig.
Voor de huidige vaccinatiecampagne is het dan ook wenselijk dat 65-plussers maximaal geprikt worden, want zij zijn de enige categorie die momenteel nog met (vaak eerder mét dan door) Covid in het ziekenhuis belandt.
Voor wat mij betreft, ik ben gelukkig nog geen 65-plus, maar ik ga onder zachte dwang van Mrs Charlesvdw een vierde spuitje laten zetten.
De booster (en daarmee bedoel ik het derde spuitje) heeft enkel bij de 65-plussers een groot en duidelijk effect gehad op het voorkomen van opnames op Intensieve Zorgen. De link naar het Sciensanorapport waarin dat staat heb ik hier een aantal pagina's geleden gepost. Voor volwassenen volstonden blijkbaar de eerste twee prikken om beschermd te zijn, en was die booster achteraf gezien niet nodig.
Voor de huidige vaccinatiecampagne is het dan ook wenselijk dat 65-plussers maximaal geprikt worden, want zij zijn de enige categorie die momenteel nog met (vaak eerder mét dan door) Covid in het ziekenhuis belandt.
Voor wat mij betreft, ik ben gelukkig nog geen 65-plus, maar ik ga onder zachte dwang van Mrs Charlesvdw een vierde spuitje laten zetten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
.....
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 20 september 2022, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik leer hier alle dagen bij, het is niet omdat je een griepprik hebt gekregen dat je je "oudere" collega's kan besmetten. Een griepprik houd de griep niet tegen en de griepprik zal - als je de griep krijgt - je niet tegenhouden je collega's te besmetten.Timoootjex schreef: ↑20 september 2022, 14:24 Ik moet nog een uitnodiging krijgen maar als twintiger duurt dat nog even. Hoe dan ook ben ik ingeschreven voor de griepprik via het werk niet alleen om mezelf te beschermen maar ik werk toch met oudere werknemers en heb geen zin om hen te besmetten. Het kan altijd maar de kans vermindert.
Of spreken de studies me tegen, dokter Haelewyn, mister empathicus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Een griepprik beschermt maar half tegen de griep, dat is helaas waar. Het is niet dat het niet werkt, maar het halveert je kans op griep. Heeft te maken dat het griepvaccin een jaar of zo op voorhand moet beginnen geproduceerd worden, op een moment dat nog niet duidelijk is welke griepvariant gaat overheersen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Alsof ik niet weet wat de technologie achter vaccins is, ik wou gewoon een punt maken t.o.v. de reactie van mister empathicus. Iedereen leest hier wat ze willen lezen !TikTak schreef: ↑20 september 2022, 12:34Bovenstaande slaat echt alles. Men is erin geslaagd om oa polio zo goed als uit te roeien door vaccinatie.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 09:43 Je kan het ook omdraaien, wel vreemd dat een spuit van enkele ml er in slaagt om een (gevaarlijk) virus uit je lijf te houden of te bestrijden ?
Dat er in het moderne Westen nog mensen zijn die bovenstaande onzin uitkramen is werkelijk ongelooflijk.
Zonder vaccins was er ondertussen waarschijnlijk al van de mensheid geen sprake meer.
En zoals ik al aanhaalde is de MRNA-technologie geen inspuiting van dood virus, dus iets totaal nieuws wat nog niet eerder werd gebruikt en getest en zonder zicht op lange-termijn-gevolgen. En lange-termijn-gevolgen zijn geen gevolgen na een paar weken maar maanden en jaren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Maar voor het coronavaccin wordt tot op heden nog altijd versie 1.0 gebruikt, die versie die intussen bijna drie jaar oud is en wellicht geen versie meer van circuleert.Charlesvdw schreef: ↑20 september 2022, 20:51 Een griepprik beschermt maar half tegen de griep, dat is helaas waar. Het is niet dat het niet werkt, maar het halveert je kans op griep. Heeft te maken dat het griepvaccin een jaar of zo op voorhand moet beginnen geproduceerd worden, op een moment dat nog niet duidelijk is welke griepvariant gaat overheersen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan nog er is een barrière. Ik zei ook dat het niet volledig beschermt. Ben het beetje zat dat jullie men woorden niet volledig lezen en daarvan dan mij gaan beschuldigen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 20:49
Ik leer hier alle dagen bij, het is niet omdat je een griepprik hebt gekregen dat je je "oudere" collega's kan besmetten. Een griepprik houd de griep niet tegen en de griepprik zal - als je de griep krijgt - je niet tegenhouden je collega's te besmetten.
Of spreken de studies me tegen, dokter Haelewyn, mister empathicus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt niet, het huidige vaccin is gecombineerd tegen de Wuhanvariant en een Omikronvariant.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 20:57Maar voor het coronavaccin wordt tot op heden nog altijd versie 1.0 gebruikt, die versie die intussen bijna drie jaar oud is en wellicht geen versie meer van circuleert.Charlesvdw schreef: ↑20 september 2022, 20:51 Een griepprik beschermt maar half tegen de griep, dat is helaas waar. Het is niet dat het niet werkt, maar het halveert je kans op griep. Heeft te maken dat het griepvaccin een jaar of zo op voorhand moet beginnen geproduceerd worden, op een moment dat nog niet duidelijk is welke griepvariant gaat overheersen.
Ik ben geen expert. Professor Van Ranst wel maar die gaat geen tijd hebben om jou te informeren. Het zou verspilling van de man zijn tijd zijn.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 20:49 Of spreken de studies me tegen, dokter Haelewyn, mister empathicus.
Ik heb niet de indruk dat je er veel van begrepen hebt.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 20:56 Alsof ik niet weet wat de technologie achter vaccins is, ik wou gewoon een punt maken t.o.v. de reactie van mister empathicus. Iedereen leest hier wat ze willen lezen !
Wat je vandaag hebt met je jacht op Mr. Empathicus weet ik niet.
Misschien heb je te lang in de zon gelopen ergens waar er nog zonneschijn is.
Of je consumeert iets dat je bovenkamer geen goed doet.
Ik meld je berichten aan de mod en we zullen wel zien waar het eindigt.
Je hebt vandaag zeker een indruk gemaakt. Zo te zien niet alleen op mij.
We weten het al..Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 09:43
En voor iemand die van zichzelf denkt dat hij een groot empathisch vermogen heeft kan ik niet anders zeggen
Dag trol.
Toch wel typisch voor de tegenstanders van vaccinatie, dat fanatisme en verzuurde stijl waarmee ze van onwaarschijnlijkheden waarheden maken of hun waarheden ter plaatse uitvinden.
Of je nu voor of tegen vaccinatie bent, de vaccinatie en het feit dat het virus in het westen redelijk vrij spel heeft gekregen, heeft er toch maar voor gezorgd dat het gros van de populatie een zekere weerstand heeft opgebouwd. De Chinezen met hun strikte isolatie aanpak hebben die natuurlijke weerstand nog niet, daar kunnen nog altijd uitbraken met hoge sterfte cijfers voorkomen, zij leven nog altijd onder de corona repressie.Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 september 2022, 21:01Misschien op kleine schaal ? Maar nee, direct de hele mensheid als proefpersoon.