Besparen op verwarming, poll
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
Ik draag er niets over. Is ook totaal niet nodig. Heb zelfs vandaag een paar uur mijn raam open moeten doen en nee geen verwarming hier.
Met uitzondering van extremen, zoals bvb brembom, wil ik wel aannemen dat mensen zoals jij en haelewijn, de temperaturen, zoals jullie dat stellen, kunnen verdragen.
Voor verleden jaar stond bij ons de thermostaat ingesteld op 25°C. Sedert verleden jaar, na een eerdere poging te leven met 23°C, hebben mijn echtgenote en ik bevonden dat 23,5 °C net leefbaar is (zij het op het randje).
Mijn echtgenote, alhoewel afkomstig uit een Midden-Amerikaans land, schijnt die lage temperatuur beter te kunnen verdragen dan ikzelf.
Ik vraag me dus af waarom een groot deel van de posters met 21°C goed lijkt om te gaan waarbij het getal alleen al mij doet bibberen!
Voor verleden jaar stond bij ons de thermostaat ingesteld op 25°C. Sedert verleden jaar, na een eerdere poging te leven met 23°C, hebben mijn echtgenote en ik bevonden dat 23,5 °C net leefbaar is (zij het op het randje).
Mijn echtgenote, alhoewel afkomstig uit een Midden-Amerikaans land, schijnt die lage temperatuur beter te kunnen verdragen dan ikzelf.
Ik vraag me dus af waarom een groot deel van de posters met 21°C goed lijkt om te gaan waarbij het getal alleen al mij doet bibberen!
Je kunt je lichaam nochtans trainen op lagere temperaturen. Gisteren was het in mijn woning 19.5 graden. De verwarming gaat hier pas op wanneer het minder dan 18 wordt.
Gisteren liet mijn P1 meter die op mijn digitale meter zit weten dat ik heel wat zonne energie over had.
Toen schoot mijn elektrische bijverwarming aan, de hele dag gratis warmte.
PV stroom is er om op te doen, niet om terug op het net te steken!
Toen schoot mijn elektrische bijverwarming aan, de hele dag gratis warmte.
PV stroom is er om op te doen, niet om terug op het net te steken!
Gisteren de ganse dag gratis warmte van de zon gehad en dat zonder investeringskost van zonnepanelen, een elektrische bijverwarmingen en een P1 meter. Nu de zon wat lager staat halen ramen op het zuiden gericht heel wat warmte binnen.
Idem hier, nog steeds lekker warm en nog helemaal geen verwarming nodig.
Idd hier. Momenteel 18 graden maar nog goed doenbaar. Weliswaar al een (dikkere) trui aan nu.
Gisteren 5 blokken opgestookt nog +-2000 blokken te gaan. 

23,5 gr niet leefbaar ? Is uw vrouw een kasplantje ? Misschien best eens een dokter raadplegen of anders lid worden van de plaatselijke ijsberenclub.
Het is dhalluinR zelf die het kasplantje is ...

dhalluinR schreef: ↑21 september 2022, 22:02 Mijn echtgenote, alhoewel afkomstig uit een Midden-Amerikaans land, schijnt die lage temperatuur beter te kunnen verdragen dan ikzelf.
Weet je wat leuke is aan onze de PV panelen.
Per opgewekte kW krijg ik sowieso 0,45 cent netto in het zakje
Voor elke zelf opgewekte kW die ik niet gebruik krijg ik bovenop die 0,45 cent/kW ook nog eens 0,2 cent/kW.
Maw, als ik ze opdoe krijg ik 0,45 cent/kW en als ik ze niet opdoe krijg ik 0,65 cent/kW.
Met dank aan Freya ;-)
Idem. Het is training en gewoonte... Als je opstaat en de ganse tijd in beweging blijft : dat helpt.
Stilzitten bij 16 graden is moeilijker dan rondlopen en daarna van huis weggaan bij 15 graden. Het eerste moet met een warm dekentje. Het tweede is geen probleem voor mij en het voelt perfect comfortabel.
Ik heb alleen kou tijdens mijn slaap maar dat heb ik ook in de zomer soms.
Hier is het terug 22 graden binnen, de laagstaande zon van gisteren heeft haar werk gedaan (het speciale glas ook). De WP staat terug uit, hopelijk nog lang.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen