Besparen op verwarming, poll
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
Er is nu eenmaal verschil. Iemand die 'goed in zijn vel' zit zal zo ook beter lagere temperaturen kunnen verdragen ( niet allemaal maar in het algemeendhalluinR schreef: ↑21 september 2022, 22:02 Met uitzondering van extremen, zoals bvb brembom, wil ik wel aannemen dat mensen zoals jij en haelewijn, de temperaturen, zoals jullie dat stellen, kunnen verdragen.
Voor verleden jaar stond bij ons de thermostaat ingesteld op 25°C. Sedert verleden jaar, na een eerdere poging te leven met 23°C, hebben mijn echtgenote en ik bevonden dat 23,5 °C net leefbaar is (zij het op het randje).
Mijn echtgenote, alhoewel afkomstig uit een Midden-Amerikaans land, schijnt die lage temperatuur beter te kunnen verdragen dan ikzelf.
Ik vraag me dus af waarom een groot deel van de posters met 21°C goed lijkt om te gaan waarbij het getal alleen al mij doet bibberen!

Klopt niet, heeft Freya niets mee te maken.
GSC is geen subsidie, GSC kan je enkel verkrijgen als je koolstof hebt uitgespaard door groenestroom productie en VREG en DNB's hebben het exclusief recht om die op te kopen aan een contractuele vastgestelde prijs en looptijd.
Niks subsidies, overheid pakt er graag mee uit maar klopt langs geen kanten
Trouwens DNB'S drijven er handel mee!!
Bedrijven met veel koolstof productie hebben GSC quota nodig en kopen die van DNB'S.
Op uw eindfactuur staan heffingen voor groenestroom enkel DNB'S VERGETEN hun verkoop winsten er af te trekken!!
Zou voor onkosten dienen bij DNB'S!!!
GSC zijn totaal geen subsidies, nooit geweest.
GSC heeft alleen waarde als koolstof is uitgespaard door groenestroom productie.
De prijs van GSC was vroeger veel hoger en daar verkeken DNB'S zich op en daarom waren die prijzen bij nieuwe PV installatie met de jaren minder. Maar contractueel is het bindend in prijs en looptijd.
Een bank die op kasbon 14 % geeft voor 10 jaar kan ook niet halverwege maar 7 % geven zou een waterval van rechtszaken geven.
Nu met GSC en contracten DNB'S is dat hetzelfde.
De prijs ligt vast en looptijd.
Overheid kan daar geen komma aan veranderen.
En ze moeten ook stoppen met te beweren dat het "Subsidies" zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, onze politiekers bidden ook tot zichzelf en geloven het nog ook.
Correct!
Doelbewust living en master bedroom die beide grote ramen hebben op NNO gericht, terwijl badkamer, berging met gasketel en 2 buro' op ZZW gericht zijn.
Wanneer het zonnig is (warmte is minder relevant) moeten we de radiatoren van het ZZW nauwelijks doen werken. Wij zijn geen zonnekloppers en in de zomer hebben we weinig last van de zon in living en mbr.
Ook hier in óns land was het nog geen 3 weken geleden nog 30°C en méér, en dat gedurende een lange periode.
Omdat ik het daar moeilijk mee heb en mij maar langzaam aanpas aan die hoge temperaturen, duurde het lang eer dat een beetje begon te wennen.
Maar nu geldt dat ook omgekeerd voor mij: nadat de temperaturen drastisch daalden, moest ik terug langzaam wennen aan het tegenovergestelde, en de thermostaat geleidelijk aan verlagen om het wat draaglijk te maken.
Veel telewerk.
Kan goed functioneren in een ruime range van temperatuur.
Pas onder 16 graden gaat verwarming in bureau aan.
Ook kwestie van gewoonte.
Kan goed functioneren in een ruime range van temperatuur.
Pas onder 16 graden gaat verwarming in bureau aan.
Ook kwestie van gewoonte.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gaan we hier een wedstrijdje "zo laag/koud mogelijk" houden of zo ?
Bij mij staat de thermostaat op 16 graden voor "nacht" (of niet aanwezig voor meer dan 1 dag).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier staat de verwarming gewoon niet aan. Of alleszinds misschien ergens anders maar mijn thermostaatkranen staan op vorstvrij stand.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier ook niet. Het is hier nu 21,6 graden.
Op het werk was het in de kantoren vanochtend 15,5 graden. Na de middag bijna 18 

- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Als ik in u plaats was zou ik zelf een vuurtje meebrengen om naast mijn bureau te zetten. Dat zijn toch te lage temperaturen als je stil zit. Als ik thuis stil zit is 19 a 20 graden toch de minimum voor mij.
Zit in een goed geïsoleerd bureau met veel glas.
Gisteren tot 24,5°C doorgestegen (heb de koeling afgezet omdat de nachten toch goed afkoelen). Vanochtend 23,1°C.
Verwarming zal hier nog niet voor meteen zijn. Al is dat toch op een geothermische warmtepomp, dus veel verbruikt die ook. Zeker niet in de herfst wanneer de bodemtemperaturen maximaal zijn.
Gisteren tot 24,5°C doorgestegen (heb de koeling afgezet omdat de nachten toch goed afkoelen). Vanochtend 23,1°C.
Verwarming zal hier nog niet voor meteen zijn. Al is dat toch op een geothermische warmtepomp, dus veel verbruikt die ook. Zeker niet in de herfst wanneer de bodemtemperaturen maximaal zijn.
71% aandelen, 17% obligaties, 12% cash