Pensioensparen is dit wel een goed plan
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen is dit wel een goed plan
Aanvullend pension (via werk) niet verwarren met pensioensparen (dat je zelf doet).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Aha, dat heb ik dus verward. Was inderdaad via het werk nog in tijde.
Dus dat zit nog een lange tijd vast dan?
Dus dat zit nog een lange tijd vast dan?
Tot aan je pensioen, want het is aanvullend pensioen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kun je eigenlijk je groepsverzekering uitbreiden of hangt dit af van contract tot contract?
Ik vind het gewoon bedroevend laag wat er op het einde wordt voorspeld.
Ik vind het gewoon bedroevend laag wat er op het einde wordt voorspeld.
Nooit gehoord dat de deelnemers die naar wens zouden kunnen aanpassen. Volgens mij is dat één contract met dezelfde voorwaarden voor iedereen.
Ik heb mijn pensioensparen bij BNP Paribas, het gaat om BNP PARIBAS B PENSION SUSTAINABLE BALANCED (BE0026480963) maar ik zou willen overstappen naar BNP PARIBAS B PENSION SUSTAINABLE GROWTH (BE0946411791).
Iemand een idee of dat fiscale gevolgen heeft als ik dat te midden het jaar doe? Of vraag ik gewoon aan mijn bank om dat op 1 januari 2023 te wijzigen?
Iemand een idee of dat fiscale gevolgen heeft als ik dat te midden het jaar doe? Of vraag ik gewoon aan mijn bank om dat op 1 januari 2023 te wijzigen?
Ik vermoed dat ik in 2023 niet meer aan pensioensparen zal doen.
Zelfs met het belastingsvoordeel is dit met voorsprong mijn slechtste belegging.