jaarafrekening energie
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
Juist, de garagist zal een band die er wel nog door kan voor de onafhankelijke keuring toevallig wel afkeuren want kassa, kassa. Uw lichten zullen toevallig ook slecht afgesteld zijn bij de garagist, die remmen zullen ook moeten vervangen worden bij de garagist en wellicht nog iets eerder dan bij de keuringscentra.PinkPanther1970 schreef: ↑19 september 2022, 09:05Allesbehalve fan van OVLD, maar dat is al vele jaren zo in verschillende ons omringende landen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑18 september 2022, 13:39 Intussen komt Open-VLD met een voorstel om de keuringscentra te vervangen door keuring bij garagisten
En ik zou er helemaal geen probleem mee hebben.
De huidige centra zijn pure geldklopperij vol onbekwame en gefrustreerde prutsers... "Uw lichten zijn slecht afgesteld", "uw remmen moeten vervangen worden"... Rode kaart... Blokje rond, groene kaart...
Mijn vertrouwen in de keuringscentra is net iets groter dan de garagist, het zijn niet de keuringscentra die je zullen bedriegen want voor hen maakt het weinig tot niks uit, die garagist daarentegen ...
Voorbeeldjes genoeg : auto binnengedaan bij de garage, 4 uur aangerekend terwijl hij een half uur later alweer buitenstond, mijn oude auto binnengedaan bij de garage omdat ik een nieuw had gekocht, een week of zo later telefoon gekregen van iemand aan wie die garagist de auto ging verkopen, die man vroeg me waarom ik een auto met maar 90.000 km. zonder ongeval verkocht ... die auto had iets van 170.000 km ... enzovoorts, enzovoorts.
Er zullen dan natuurlijk ook garagisten zijn die voor een klein bedrag een auto die niet door de keuring zou geraken toch goedkeuren, voor vrienden zal er wellicht ook iets meer kunnen, enzovoorts, enzovoorts.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Potjandorie je had beter gezwegenoptibear schreef: ↑18 september 2022, 18:13
De politiek heeft inderdaad al bewezen dat ze alles zoveel beter kunnen. Vandaar dat wij in het Noorwegen van West Europa leven hé! Of moet ik nog eens melden dat onze staatschuld zoveel groter is dat die van Nederland en Duitsland? De Duitsers hebben geld om hun bevolking te helpen. Wij niet, en hoe zou dat toch komen? De dag dat men iets wil veranderen, legt iedere lobbygroep de boel hier twee weken plat. Bij deze is het nog lang geleden dat de NMBS nog eens heeft gestaakt. Misschien staken omdat de vakbond de NMBS niet genoeg plat legt?
spoorbonden-dreigen-met-24-urenstaking-op-18-oktober
https://www.hln.be/binnenland/spoorbond ... ~ad1e055b/
Net mijn afrekening gekregen. Ik krijg 284 euro terug.
Belangrijker is: hoe is het met de gezondheid?
Bedankt om te informeren.
Nog een beetje keelpijn en wat hoesten
Nog een beetje keelpijn en wat hoesten
Neen variabel. We zijn zuinige mensen.
Ik lees dagelijks de besparingstips in de kranten. Tot hier toe mis ik echter 1 belangrijke tip die ze nooit vermelden : lees de krant in de bibliotheek en zeg je abonnement op.
Ik lees dagelijks de besparingstips in de kranten. Tot hier toe mis ik echter 1 belangrijke tip die ze nooit vermelden : lees de krant in de bibliotheek en zeg je abonnement op.
Of lees geen kranten. Er staat toch alleen maar zever in.
Alles wat je in een krant leest is de waarheid behalve wanneer het gaat over iets waar je zelf toevallig iets van afweet.
Zuinige mensen sinds dit jaar dan toch
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jullie maken beide dezelfde denkfout. Het eindsaldo zegt helemaal niets over hoe zuinig je geleefd hebt. Enkel met de totaalsom ben je iets. Ik zorg van eender wat altijd dat mijn voorschotten zo laag mogelijk zijn. Keerzijde van die medaille is dan natuurlijk dat je wel eens kunt schrikken als je je eindfactuur krijgt...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En een jaarafrekening gaat over afgelopen jaar en vorige winter, een duur jaar maar nog niks vergeleken met wat de prijzen nu zijn.
De prijzen zoals ze nu zijn, kan men niet blijven vragen:
- onbetaalbaar voor gezinnen
- onbetaalbaar voor bedrijven
- onbetaalbaar voor overheid
>>> Schulden bij de gezinnen stijgen, industrie gaat drastisch verminderen, meer werkloosheid, genadeschot voor de overheid.
Snel overschakelen op alternatieve energiebronnen gaat ook niet lukken. De prijs MOET gewoon omlaag.
- onbetaalbaar voor gezinnen
- onbetaalbaar voor bedrijven
- onbetaalbaar voor overheid
>>> Schulden bij de gezinnen stijgen, industrie gaat drastisch verminderen, meer werkloosheid, genadeschot voor de overheid.
Snel overschakelen op alternatieve energiebronnen gaat ook niet lukken. De prijs MOET gewoon omlaag.