De Beurs vandaag
TIP
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
IWDA, rendement op 3 jaar geannualiseerd : nog altijd +9,82%.
OK, ik zwijg.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Bij de keuze van mijn fondsen is het mijn doel niet om maximaal rendement te genereren. Ik wil beleggen in zaken die mij interesseren en waar ik achter sta. Een index zoals IWDA waar alles in zit moet ik dus niet hebben.
De economische activiteit in de eurozone daalt in september voor de derde maand op rij. De Europese economie bevindt zich wellicht al in een recessie. (De Tijd)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Al goed dat De Tijd ons dit tijdig laat weten.Yaris schreef: ↑23 september 2022, 13:30 De Bel20 bevindt zich nu in een berenmarkt.
De Tijd: "Tal van Brusselse aandelen op laagste peil van het jaar. Niet minder dan 28 aandelen met een notering op Euronext Brussel bereiken vandaag hun laagste koers van het jaar. We noemen onder meer de vastgoedwaarden VGP, Xior, Aedifica, Cofinimmo en WDP, maar ook de holdings GBL en Sofina zitten op een jaardieptepunt, net als de industriële bedrijven Bekaert en Umicore."
Ja, laagste peil van het jaar, dus je weet al 100% zeker dat deze aandelen nog enkel kunnen stijgen dit jaar volgens De Tijd
wat verlang je meer van hun?
Meer op tijd konden ze het niet laten weten ^^
wat verlang je meer van hun?
Meer op tijd konden ze het niet laten weten ^^
Er was niet te kiezen, dat was de enige variant die MeDirect aanbood. Ik koop al mijn fondsen bij MeDirect.EarthNvstr1 schreef: ↑23 september 2022, 18:13 Is er een reden waarom je voor de EUR hedged variant hebt gekozen ?
Zonder een uitkomst te voorspellen, ik ben eens benieuwd hoe de passieve trackers gaan presteren de komende 10 jaar. De bullrun is voorbij.Superspaarder schreef: ↑23 september 2022, 13:35IWDA, rendement op 3 jaar geannualiseerd : nog altijd +9,82%.
OK, ik zwijg.
Er is geen voorspelling nodig.BRT schreef: ↑23 september 2022, 20:21Zonder een uitkomst te voorspellen, ik ben eens benieuwd hoe de passieve trackers gaan presteren de komende 10 jaar. De bullrun is voorbij.Superspaarder schreef: ↑23 september 2022, 13:35
IWDA, rendement op 3 jaar geannualiseerd : nog altijd +9,82%.
OK, ik zwijg.
De brede trackers zullen presteren zoals de markt die ze volgen.
De brede trackers zullen beter presteren dan het geheel van de aktieve fondsen die uit dezelfde markt putten.
Reeds bewezen in 1991 in de paper The Arithmetic of Active Management van William F. Sharpe (nobelprijswinnaar)
Laatst gewijzigd door B7H4long op 23 september 2022, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zal wellicht gewoon afhangen van wat ze tracken ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 september 2022, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, nu de rente stijgt is het niet meer zeker dat aandelen een betere belegging zullen zijn dan vastrentende effecten.
Op Wall Street gaat het van kwaad naar erger. Alles valt vandaag naar beneden: aandelen, olie, goud, de euro.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie hier een voorspelling (die niet nodig is).
Met de eerste voorspelling ben ik het overigens eens, weze het dan dat ze (over het algemeen - behoudens calamiteiten) zullen presteren zoals de index die ze tracken.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 september 2022, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet veralgemenen. Er zijn fondsen die beter presteren dan hun overeenstemmende trackers hoor.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb er eigenlijk niets op tegen dat er veralgemeend wordt, maar het lijkt me wel zinvol om dat er dan ook bij te vermelden.
Toevallig één (of meerdere) concre(e)t(e) voorbeeld(en) van "fondsen die beter presteren dan hun overeenstemmende trackers" ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 24 september 2022, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.