Calculator versus Rabobank "hoe snel groeit mijn geld"
Calculator versus Rabobank "hoe snel groeit mijn geld"
Beste,
Heb eens via calculator in Tool forum 100.000 € voor een jaar aan 1.8% en getrouwh 0.75 ingegeven uitkomst 2550€
Bij Rabobank op hun site geeft dit 2273.34 € op 1 jaar.
Hoe kan dit?
Verschil 23,34 €???
Wat is nu juist en mag dit? Of ben ik mis?
groetjes
Heb eens via calculator in Tool forum 100.000 € voor een jaar aan 1.8% en getrouwh 0.75 ingegeven uitkomst 2550€
Bij Rabobank op hun site geeft dit 2273.34 € op 1 jaar.
Hoe kan dit?
Verschil 23,34 €???
Wat is nu juist en mag dit? Of ben ik mis?
groetjes
Re: Calculator versus Rabobank "hoe snel groeit mijn geld"
Dat begrijp ik ook niet. Ik heb op de site van Rabobank.be hetvolgende ingevuld:
startkapitaal: 100.000€
duurtijd: 1 jaar
geen extra stortingen
rente: 10% basisrente (om gemakkelijk te rekenen)
resultaat: een rente van 10.471,30 EUR.
Je zou verwachten dat je 10.000€ rente zou krijgen na exact 1 jaar. (zonder rekening te houden met de getrouwheidspremie).
startkapitaal: 100.000€
duurtijd: 1 jaar
geen extra stortingen
rente: 10% basisrente (om gemakkelijk te rekenen)
resultaat: een rente van 10.471,30 EUR.
Je zou verwachten dat je 10.000€ rente zou krijgen na exact 1 jaar. (zonder rekening te houden met de getrouwheidspremie).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik verplaats het topic naar "Vraag het aan Rabobank.be".
Ga afbeelding weergeven van de berekeningen op beide sites!
mvg
mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Welke rente heb je ingevuld bij Rabobank.be? Die staat net niet op het scherm.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
We hebben het hier snel al nagekeken en er scheelt inderdaad iets aan de berekeningstool op de public site van Rabobank.be.
Er is een schuifbalk 'Uw spaar-ritme'. Als deze op 'maandelijks' staat, zelfs wanneer het maandelijks spaarbedrag gewoon '0€' is, dan wijkt het resultaat af van het juiste resultaat.
Wanneer de schuifbalk 'Uw spaar-ritme' op 'jaarlijks' wordt gezet (en het jaarlijks spaarbedrag op '0€') dan is het resultaat wel correct.
Normaalgezien zou dit uiteraard geen invloed mogen hebben op de uitkomst.
Onze webmaster zoekt momenteel het probleem verder uit en zal ervoor zorgen dat dit wordt opgelost.
Onze excuses hiervoor.
Er is een schuifbalk 'Uw spaar-ritme'. Als deze op 'maandelijks' staat, zelfs wanneer het maandelijks spaarbedrag gewoon '0€' is, dan wijkt het resultaat af van het juiste resultaat.
Wanneer de schuifbalk 'Uw spaar-ritme' op 'jaarlijks' wordt gezet (en het jaarlijks spaarbedrag op '0€') dan is het resultaat wel correct.
Normaalgezien zou dit uiteraard geen invloed mogen hebben op de uitkomst.
Onze webmaster zoekt momenteel het probleem verder uit en zal ervoor zorgen dat dit wordt opgelost.
Onze excuses hiervoor.
Rabobank is inderdaad fout.
De calculator werkt blijkbaar per maand, en als omzetting hebben ze de maandintrest berekend als jaarintrest/12.
Moet (1+jaarintrest)^(1/12)-1 zijn. Of gewoon de intresten pas bij het maandbedrag optellen op het eind van elk jaar.
De calculator werkt blijkbaar per maand, en als omzetting hebben ze de maandintrest berekend als jaarintrest/12.
Moet (1+jaarintrest)^(1/12)-1 zijn. Of gewoon de intresten pas bij het maandbedrag optellen op het eind van elk jaar.
Klopt, het probleem doet zich voor als het spaar-ritme niet op jaarlijks staat.Rabobank.be schreef: Er is een schuifbalk 'Uw spaar-ritme'. Als deze op 'maandelijks' staat, zelfs wanneer het maandelijks spaarbedrag gewoon '0€' is, dan wijkt het resultaat af van het juiste resultaat.
Ik had hierover eigenlijk nog een vraag: waarom wordt enkel de basisrente aangeboden bij deze tool en wordt de getrouwheidspremie volledig buiten beschouwing gelaten?
Hier de correcte afbeelding van Rabo bank
greetz
greetz
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
In de praktijk is het zeer moeilijk om op een overzichtelijke manier over meerdere jaren de getrouwheidspremie te gaan berekenen wanneer er wordt gewerkt met periodieke stortingen. Elke afzonderlijke storting heeft immers zijn eigen premieperiode die op een andere datum begint en eindigt. Daarom biedt de berekeningstool op onze website niet de mogelijkheid om de getrouwheidspremie afzonderlijk exact te gaan berekenen.Vaganzza schreef:Klopt, het probleem doet zich voor als het spaar-ritme niet op jaarlijks staat.Rabobank.be schreef: Er is een schuifbalk 'Uw spaar-ritme'. Als deze op 'maandelijks' staat, zelfs wanneer het maandelijks spaarbedrag gewoon '0€' is, dan wijkt het resultaat af van het juiste resultaat.
Ik had hierover eigenlijk nog een vraag: waarom wordt enkel de basisrente aangeboden bij deze tool en wordt de getrouwheidspremie volledig buiten beschouwing gelaten?
Voor éénmalige stortingen kan u wèl basisrente en getrouwheidspremie gewoon samentellen door beide vergoedingen bij elkaar op te tellen en als één percentage te berekenen. Ook hier moet de berekening echter worden gebaseerd op een storting die werd uitgevoerd op 1 januari van een jaar. Indien een storting ergens midden in een jaar zou vallen, dan kan het resultaat verschillen.
Wij bekijken momenteel nog hoe we dit beter kunnen weergeven of verwoorden in de berekeningstool op onze publieke website.
Beste
Ik denk dat hun rabobank calculator mis was!
greetz
greetz
Dat heeft Rabobank.be hier al op 8 oktober toegegeven: dit is het bericht.jempi25 schreef: Beste
greetz