Veiligheid Argenta Internetbankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Veiligheid Argenta Internetbankieren
@ petverb Ja, dat was Argenta. Al kan de ervaring natuurlijk wel anders zijn als men zoiets gaat vragen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij zou het ook allemaal wat veiliger mogen.Kumquat schreef: ↑5 juni 2022, 15:23 Natuurlijk, 99% van de klanten zou niet weten waar ik het over heb in de bovenstaande paragraaf, en geen enkele bank ter wereld gaat dat ondersteunen, zelfs niet tegen betaling. Als ik dan op Spaargids ga zeuren over het feit dat de bank mijn verzoeken niet wil inwilligen, dan vermoedt iedereen terecht dat dit een indirecte manier is om te betogen dat ik een speciaal sneeuwvlokje ben, met heel gesofisticeerde en unieke behoeften.
Mijn smartphone, laptop, internetverbinding, email; overal staat een zekere vorm van encryptie op.
Ik gebruik "Tutanota" in mijn gezin en als ik vraag Keytrade mij hun "papierke" via mail te sturen (om de app te activeren), sturen ze het per post...
Wat denk je nu zelf wat het meest veilig zou zijn?
Investeren in een emailservice met encryptie is teveel gevraagd. Maar als iemand anders mijn brief openmaakt, heb ik het gedaan.
Denkrelativity schreef: ↑21 september 2022, 16:46Voor mij zou het ook allemaal wat veiliger mogen.Kumquat schreef: ↑5 juni 2022, 15:23 Natuurlijk, 99% van de klanten zou niet weten waar ik het over heb in de bovenstaande paragraaf, en geen enkele bank ter wereld gaat dat ondersteunen, zelfs niet tegen betaling. Als ik dan op Spaargids ga zeuren over het feit dat de bank mijn verzoeken niet wil inwilligen, dan vermoedt iedereen terecht dat dit een indirecte manier is om te betogen dat ik een speciaal sneeuwvlokje ben, met heel gesofisticeerde en unieke behoeften.
Mijn smartphone, laptop, internetverbinding, email; overal staat een zekere vorm van encryptie op.
Ik gebruik "Tutanota" in mijn gezin en als ik vraag Keytrade mij hun "papierke" via mail te sturen (om de app te activeren), sturen ze het per post...
Wat denk je nu zelf wat het meest veilig zou zijn?
Investeren in een emailservice met encryptie is teveel gevraagd. Maar als iemand anders mijn brief openmaakt, heb ik het gedaan.

Moet je wel je post op je kantoor afhalen en sturen ze het niet meer per post..
Ik vond je vraag niet zo absurd, zoals sommigen hier insinueren. Maar het is ook wel zo dat de meerderheid hier het nut niet van inziet.
Je stelde je vraag naar Argenta toe, maar de procedure met uitzondering van internetbanken die debetkaarten verschaffen zoals Keytrade, zal overal dezelfde zijn. Als alle banken dit zouden toepassen, namelijk de mogelijkheid om je debetkaart enkel als betaalkaart te gebruiken, met als extra een adere kaart voor internetbankieren, mits extra kost voor de gebruiker, zie ik nog meerdere klanten hiervan willen gebruik maken. Maar het zal altijd een kleine minderheid zijn van de bange onzekere klant. Maar verdienen die ook niet wat extra klantenservice als ze bereid zijn hiervoor te willen betalen?

Jouw partner zou met jouw kaartgegevens en jouw code ook jouw bankgegevens kunnen zien, net zoals iedereen die hierover zou beschikken...Nefertari schreef: ↑2 juni 2022, 19:49 Mijn partner en ik hebben bij Argenta (en ook elders) aparte rekeningen, met elk een eigen debetkaart.
Wij hebben dus géén toegang tot mekaars rekeningen: als ik inlog bij Argenta, zie ik alleen mijn eigen zichtrekening en eigen spaarrekening.
Als dat bij jou anders is, dan vermoed ik dat jullie volmacht hebben op mekaars rekeningen. Je kan dit eenzijdig laten opheffen bij de bank.
Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid van een gemeenschappelijke rekening op de 2 namen: in dat geval zien beiden ook deze rekening en hebben ze beiden toegang via internet.
(Bij Keytrade zien wij bijvoorbeeld elk onze eigen zicht- en spaarrekening + onze gemeenschappelijke.)
Als ... ik mijn code geef aan anderen, dan kan alles natuurlijk!

Maar een "geheime" code dient iedereen voor zichzelf te houden en nergens op te schrijven.
Mijn partner en ik kunnen dus mekaars rekeningen niet zien bij het inloggen op Argenta (en elders, zoals ik eerder al liet weten).
Topic-starter zou dus gewoon zijn bankcode kunnen wijzigen en ervoor zorgen dat niemand zijn nieuwe code te weten komt.
Ja goed,
Je kan je inlogprocedure zodanig ingewikkeld maken dat je klantendienst 80% v hun tijd moet besteden aan het paswoord reset fenomeen.Het is een trade off.....Bovendien laat argenta zonder dat je de app op uw gsm staan hebt enkel transactie toe v 10k per dag...dus zelfs in worstcase scenario ga je niet gerenueerd zijn...hooghtens zonnepanelen plaatsen een jaartje uitstellen...
Bovendien ben ik zelf meer fan v kaartlezer en kaart gezien het u niet verplicht de laatste nieuwe gsm te hebben of al dan niet een gsm te bezitten.
dan sms en of app
Als men uw kaart kan stelen kan men waarschijnlijk ook uw gsm stelen waar men gemakelijk op de achtergrond een ap kan draaien die sms berichten die toekomen doorstuurd naar een bepaald email adress.Daarboven op als men begint met het gezijk met apps dan ben je het slaafje v de bank ben je verplicht elke 5 j een nieuwe android gsm te kopen doordat de bank verplicht naar de laatste nieuwe app over te schakelen en uiteindelijk kom je aan op een app versie die niet langer kan geinstalleert worden op jouw versie v android....Ik ben geen fan v vervangen voor het breekt....ben daar niet links genoeg voor...heb respect voor de grondstoffen die terecht komen in die gsm..
kort samen gevat behandel je pincode als een passwoord schrijf ze niet neer...Gezien een kaart automatish wordt geblokeerd achter 3 pogingen heb 3/9x9x9x9 kans dat een vreemde uw pincode raad en dat is dan na dat men uw kaart in bezit heeft.
wil je meer veiligheid kan je ook je rekeningen spreiden over vershillende banken kaarten maar lijkt me nogal paranoid..
Je kan je inlogprocedure zodanig ingewikkeld maken dat je klantendienst 80% v hun tijd moet besteden aan het paswoord reset fenomeen.Het is een trade off.....Bovendien laat argenta zonder dat je de app op uw gsm staan hebt enkel transactie toe v 10k per dag...dus zelfs in worstcase scenario ga je niet gerenueerd zijn...hooghtens zonnepanelen plaatsen een jaartje uitstellen...
Bovendien ben ik zelf meer fan v kaartlezer en kaart gezien het u niet verplicht de laatste nieuwe gsm te hebben of al dan niet een gsm te bezitten.
dan sms en of app
Als men uw kaart kan stelen kan men waarschijnlijk ook uw gsm stelen waar men gemakelijk op de achtergrond een ap kan draaien die sms berichten die toekomen doorstuurd naar een bepaald email adress.Daarboven op als men begint met het gezijk met apps dan ben je het slaafje v de bank ben je verplicht elke 5 j een nieuwe android gsm te kopen doordat de bank verplicht naar de laatste nieuwe app over te schakelen en uiteindelijk kom je aan op een app versie die niet langer kan geinstalleert worden op jouw versie v android....Ik ben geen fan v vervangen voor het breekt....ben daar niet links genoeg voor...heb respect voor de grondstoffen die terecht komen in die gsm..
kort samen gevat behandel je pincode als een passwoord schrijf ze niet neer...Gezien een kaart automatish wordt geblokeerd achter 3 pogingen heb 3/9x9x9x9 kans dat een vreemde uw pincode raad en dat is dan na dat men uw kaart in bezit heeft.
wil je meer veiligheid kan je ook je rekeningen spreiden over vershillende banken kaarten maar lijkt me nogal paranoid..