Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Dit is voor mij de druppel teveel bij Saxo.
De Giro wint met vlag en wimpel als het puur over de kosten gaat.
Maar nu wordt ook Bolero terug aantrekkelijk. Bolero levert een veel betere service en een perfecte website aan dezelfde prijzen.
De Giro wint met vlag en wimpel als het puur over de kosten gaat.
Maar nu wordt ook Bolero terug aantrekkelijk. Bolero levert een veel betere service en een perfecte website aan dezelfde prijzen.
0,50% normaal gezien. Je kan een dollarrekening aanhouden zodat je niet steeds terug naar EUR moet wisselen bij verkoop, maar uit ervaring moet ik zeggen dat je niet mag vergeten voor afrekening in USD te kiezen.
Voor mij is't ook genoeg geweest. Ga alles over laten zetten naar Lynx.
Idem hier. Ik ben nog niet zo lang bij Saxo na veel te lang bij Deutsche Bank, maar mijn tolerantie voor zulke buitensporige kostenverhogingen (hoezo dan?! Je zou denken dat met de huidige technologie alles veel makkelijker/goedkoper kan!) is steeds kleiner. Van Binck was ik nog redelijk tevreden, nadat het Saxo werd ging de tevredenheid omlaag.
Saxo is naast de kostenverhogingen ook:
- veel fouten
- rechtzettingen/aanpassingen soms vele maanden na datum (bv. roerende voorheffing van een dividend pas na 5 maanden inhouden)
- zeer onduidelijke "rekeningafschriften"
- gebrekkige communicatie
Je vergeet nog een vaste waarde omdat bij een booster/ Extra leverage het stop loss niveau gelijk is aan het financieringsniveau. Het is die laatste dat dagelijks wordt herberekend in functie van de rente en het dividend.Marcel1 schreef: ↑9 september 2022, 08:23Klopt, en met meerdere van zulke vragen zou je dan veel keer moeten combineren om er te raken.Cydox schreef: ↑8 september 2022, 22:23
rechtsboven, op het poppetje drukken, vervolgens platform instellingen / producten /
En dan kan je een vragenlijst invullen. Dan kan je tegenkomen zoals ik daarnet
een vraag met 4 mogelijkheden en 0 correcte antwoorden
Daar sta je dan... wat is het minst foutieve antwoord? Beweegt het enkel omhoog doordat het financieringsniveau na elke dag veranderd vanwege de rente? nee want in het geval van een dividend...
Dus, beide richtingen dan? ja, maar niet op basis van onderliggende waarde...
En dan moet zo'n vragenlijst beslissen of je wel of niet mag nieuwe posities aangaan..
Het ging ook trouwens eerst om vraag x van 8, en plots vraag 9 van 10
Graag wil ik de resterende effecten van Saxo naar Bolero overzetten maar de kost per lijn wordt vanaf 23 oktober 75 euro.
Normaal zou het 4 a 5 weken duren vooraleer de overdracht een feit is.
In feite zijn we te laat om de hoge kost te vermijden...of geldt de tijd vanaf de indiening van transferdocumenten bij Bolero?
In feite zijn we te laat om de hoge kost te vermijden...of geldt de tijd vanaf de indiening van transferdocumenten bij Bolero?
Bij Binck had ik ook al problemen met dividenden, maar bij Saxo is het het laatste jaar (sinds mijn overstap) alleen maar huilen met de pet op . Geen duidelijk attesten meer van aan- en verkopen of van dividenduitkeringen, al maanden kan je niet meer kopen wat je wilt kopen...
Een paar dingen die op mijn verlanglijstje staan, ga ik eens nakijken bij andere brokers naar beschikbaarheid. Zijn ze daar te krijgen, dan eindigt mijn verhaal bij Saxo. Zijn ze niet beschikbaar, dan blijf ik voorlopig nog klant, maar alleen om een paar dingen te kunnen aankopen en ev. op een later tijdstip te laten transfereren.
Ik vrees dat je te laat bent... al kan het soms ook heel snel gaan. De laatste transfer van Saxo naar Keytrade heeft 3 werkdagen geduurd ! En zij betalen de kosten terug, waardoor alles binnen de week afgehandeld was .Georg schreef: ↑28 september 2022, 11:19 Graag wil ik de resterende effecten van Saxo naar Bolero overzetten maar de kost per lijn wordt vanaf 23 oktober 75 euro.
Je kan de transferopdracht ook aan Saxo geven. Het is zeker niet te laat.
Ik heb opnieuw dit verzoek gedaan want de vorige keer stuurden ze me gewoon door naar Bolero.
Laatst gewijzigd door Georg op 28 september 2022, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door het via Saxo te doen kunnen ze achteraf moeilijk beweren dat je niet op tijd was.
-
- Verbannen Gebruiker
Er komt maar geen einde aan de avonturen van Saxo.
Mijn tegenrekening was Rabobank.be, die nu niet meer bestaat. Ik wil een nieuwe tegenrekening om mijn geld te verplaatsen aangezien je er niets meer kunt doen bij Saxo.
Ik vul het formulier in met alle gegevens + rekeningafschrift met tegenrekening, mijn naam en adres om te bewijzen dat de rekening op mijn naam staat.
Ik krijg een bericht in het Engels dat ze de tegenrekening niet kunnen openen en dat ik een correct rekeningafschrift moet sturen met naam, adres, ... Dus exact wat ik gedaan heb.
We kunnen niet meer beleggen bij Saxo. We kunnen ons geld daar niet weghalen.
En ze hebben geen kantoor om een overval te plegen voor ons eigen geld.
Zit Saxobank in liquiditeitsproblemen dat ze onze cash willen vasthouden?
Zit hun klantendienst bewust in een land waar ze geen Nederlands kennen zodat ze geen rekeningafschrift kunnen lezen?
Het is een bende grappenmakers die ons in ons gezicht uitlachen?
Waarom pakken ze die gasten hun banklicentie niet af?
Mijn tegenrekening was Rabobank.be, die nu niet meer bestaat. Ik wil een nieuwe tegenrekening om mijn geld te verplaatsen aangezien je er niets meer kunt doen bij Saxo.
Ik vul het formulier in met alle gegevens + rekeningafschrift met tegenrekening, mijn naam en adres om te bewijzen dat de rekening op mijn naam staat.
Ik krijg een bericht in het Engels dat ze de tegenrekening niet kunnen openen en dat ik een correct rekeningafschrift moet sturen met naam, adres, ... Dus exact wat ik gedaan heb.
We kunnen niet meer beleggen bij Saxo. We kunnen ons geld daar niet weghalen.
En ze hebben geen kantoor om een overval te plegen voor ons eigen geld.
Zit Saxobank in liquiditeitsproblemen dat ze onze cash willen vasthouden?
Zit hun klantendienst bewust in een land waar ze geen Nederlands kennen zodat ze geen rekeningafschrift kunnen lezen?
Het is een bende grappenmakers die ons in ons gezicht uitlachen?
Waarom pakken ze die gasten hun banklicentie niet af?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... als je pas vandaag wist dat rabobank.be gestopt is, dan ligt dat niet aan Saxo n.m.i.huisjetuintjefiets schreef: ↑28 september 2022, 19:11 Er komt maar geen einde aan de avonturen van Saxo.
-
- Verbannen Gebruiker
EarthNvstr1 schreef: ↑28 september 2022, 19:22Tja ... als je pas vandaag wist dat rabobank.be gestopt is, dan ligt dat niet aan Saxo n.m.i.huisjetuintjefiets schreef: ↑28 september 2022, 19:11 Er komt maar geen einde aan de avonturen van Saxo.
Men kan niets meer doen met zijn geld bij Saxo. Ik toch niet. Jij dan wel?
als je geld bijstort, al is het een klein bedrag, en de houder van de rekening is dezelfde naam, kan je kiezen naar welke rekening je terugstort dacht ik eens gelezen te hebben.
Probeer het eens met een klein bedrag?
Probeer het eens met een klein bedrag?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor