nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Waarom zo tegen kindergeld ?CarpeNoctem schreef: ↑27 september 2022, 16:51 Ipv dat kindergeld eindelijk wat af te bouwen, of helemaal af te schaffen?
Dit forum blijft toch een enorme inspiratiebron ...CarpeNoctem schreef: ↑27 september 2022, 16:51 Waar is de tijd van 'wat we zelf doen doen we beter'? Ik merk inderdaad ook dat de Vlaamse regering steeds meer de Belgische ziekte begint te krijgen.
Niemand komt hier eigenlijk goed uit”, zegt Hannelore Simoens. “De Vlaamse regering kan nu echt niet meer zeggen dat wat ze zelf doet, ze beter doet dan de federale regering”, klinkt het voorts.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Net wel ... de meerderheid moet niet onder de sloef van de minderheid liggen, ongeacht welke partijen de coalitie uitmaken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze dame even gegoogeld en ze krijgt permissie om mij te parafraserenpukkie007 schreef: ↑28 september 2022, 20:18Dit forum blijft toch een enorme inspiratiebron ...CarpeNoctem schreef: ↑27 september 2022, 16:51 Waar is de tijd van 'wat we zelf doen doen we beter'? Ik merk inderdaad ook dat de Vlaamse regering steeds meer de Belgische ziekte begint te krijgen.
Niemand komt hier eigenlijk goed uit”, zegt Hannelore Simoens. “De Vlaamse regering kan nu echt niet meer zeggen dat wat ze zelf doet, ze beter doet dan de federale regering”, klinkt het voorts.
Long overdue nog eens een foto van vrouwelijk schoon:
LinkHannelore Simoens is een politiek journaliste die je behoorlijk vaak in het VTM nieuws ziet voorbijkomen. Ze is door haar prachtige verschijning overigens ook immens populair bij de (mannelijke) kijkers.
Zal ik toch nog moeten beginnen TV te gapen?
Bwa, zo ertegen is het juiste woord niet. Maar ik ben nogal voorstander van zelf je keuzes te bekostigen in het leven.
En al zeker niet zoals het vroeger was, dat de som per kind opliep?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Omdat daar al een compensatie voor bestaat via personenbelasting en allerhande uitkeringen onder de vorm van personen ten laste. Schaf dat kindergeld af verschuif het naar personen ten laste, waar het by the way wel automatisch geïndexeerd is.
Maak daar maar van Sammy heeft geprobeerd om Jambon/NV-A een kl**t af te trekken maar is zelf zonder verdoving gecastreerd door Crevits. We weten bij deze wie de echte chef is bij CD&V en dat is niet broekie SammyEarthNvstr1 schreef: ↑28 september 2022, 19:26 M.a.w.: CD&V heeft geprobeerd om Jambon/NV-A een kl**t af te trekken... ?
Hij zal geen kinderen meer thuis hebben, net zoals ik.EarthNvstr1 schreef: ↑28 september 2022, 19:57Waarom zo tegen kindergeld ?CarpeNoctem schreef: ↑27 september 2022, 16:51 Ipv dat kindergeld eindelijk wat af te bouwen, of helemaal af te schaffen?
Ik ben bijgevolg ook niet echt pro en zou het voorstel van Vortex nog best te steunen vinden.
In de politiek moet je al eens met je vijanden meeheulen heb ik altijd gehoord.
Of was CN niet tegen elke vorm van geld dat naar de burger vloeit om eender welke reden ?
De ene ontrouwe partner die de andere ontrouwe partner pootje lapt.. En waar het ooit begonnen is, weet niemand meer.EarthNvstr1 schreef: ↑28 september 2022, 19:26 M.a.w.: CD&V heeft geprobeerd om Jambon/NV-A een kl**t af te trekken... ?
Maar zo gaat CD&V nog mijn stem verdienen ooit, een beetje, misschien.
Way to go !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toch wel, maar daar krijg ik al lange tijd geen kindergeld meer voor.
Je persiste et signe.
Maar kom, ik kan mij wel situaties voor de geest halen waar mensen kinderen krijgen die er eigenlijk niet de financiële middelen toe hebben. Een kinderwens is nu eenmaal iets menselijks. Dus ik ben bereid hier wat water in mijn wijn te doen. Maar dat zou wel mogen beperkt worden tot laat ons zeggen pakweg twee kinderen. Wie een hele roedel kinderen wil werpen moet dat maar zelf bekostigen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De goedkoopste kinderen zijn die die je niet werpt he, .. het is zoals met de electriciteit.CarpeNoctem schreef: ↑29 september 2022, 08:46 Wie een hele roedel kinderen wil werpen moet dat maar zelf bekostigen
Ik ben voor premies als je kinderloos blijft. Ook nog voor de 50+'ers.
Alhoewel : ik heb mijne premie al langs een andere kas gekregen, dus 't is ook goed zo.
Afschaffen, verbieden. Zo kennen we de vlaam weer.
Je geschiedenis niet kennen, is de fouten herhalen.
Artikel 170 belgische grondwet: belastingen zijn verboden, als er al een belasting nodig zou zijn dan enkel als we er zelf mee instemmen (en we er dus zelf de zin van inzien en begrijpen, en we er zelf ook beter van worden => om een wel bepaald, collectief en algemeen doel te faciliteren).
Artikel 171 belgische grondwet: zo'n belasting kan maximaal 1 jaar bestaan!!!
Maar goed, het is allemaal heel complex geworden, en dat totaal niet onopzettelijk. Het monetair systeem is er zeer stevig in verstrengeld geraakt, ook weer gepland en met opzet.
Eerst zal het koud worden. Dan zal de honger toeslaan. Ook gepland en met opzet.
Dan zal het volk van eigen stukje grond willen eten en stoken, maar dat is verboden want blijkbaar slecht voor het 'milieu'. Kou lijden en verhongeren is dan blijkbaar goed voor het 'milieu'.
En het eigendomsrecht is stilletjes ook heel erg aangepast geraakt, het is wel van jou maar iemand anders beslist erover??!!
Ik heb alvast kilometers touw op voorraad. Wanneer jullie niet meer weten of de rillingen van de kou of van de honger zijn en daar wat aan willen doen, kan je voor een zak patatten enkele voor dat doel op exacte maat gesneden lengtes komen halen.
Je geschiedenis niet kennen, is de fouten herhalen.
Artikel 170 belgische grondwet: belastingen zijn verboden, als er al een belasting nodig zou zijn dan enkel als we er zelf mee instemmen (en we er dus zelf de zin van inzien en begrijpen, en we er zelf ook beter van worden => om een wel bepaald, collectief en algemeen doel te faciliteren).
Artikel 171 belgische grondwet: zo'n belasting kan maximaal 1 jaar bestaan!!!
Maar goed, het is allemaal heel complex geworden, en dat totaal niet onopzettelijk. Het monetair systeem is er zeer stevig in verstrengeld geraakt, ook weer gepland en met opzet.
Eerst zal het koud worden. Dan zal de honger toeslaan. Ook gepland en met opzet.
Dan zal het volk van eigen stukje grond willen eten en stoken, maar dat is verboden want blijkbaar slecht voor het 'milieu'. Kou lijden en verhongeren is dan blijkbaar goed voor het 'milieu'.
En het eigendomsrecht is stilletjes ook heel erg aangepast geraakt, het is wel van jou maar iemand anders beslist erover??!!
Ik heb alvast kilometers touw op voorraad. Wanneer jullie niet meer weten of de rillingen van de kou of van de honger zijn en daar wat aan willen doen, kan je voor een zak patatten enkele voor dat doel op exacte maat gesneden lengtes komen halen.
Misschien moet ze niets afnemen van mensen met een kinderwens, maar mogen ze mensen met geen kinderwens ook (eindelijk) iets bij geven? Geen kinderwens hebben is ook iets menselijks?CarpeNoctem schreef: ↑29 september 2022, 08:46Toch wel, maar daar krijg ik al lange tijd geen kindergeld meer voor.Je persiste et signe.
Maar kom, ik kan mij wel situaties voor de geest halen waar mensen kinderen krijgen die er eigenlijk niet de financiële middelen toe hebben. Een kinderwens is nu eenmaal iets menselijks. Dus ik ben bereid hier wat water in mijn wijn te doen. Maar dat zou wel mogen beperkt worden tot laat ons zeggen pakweg twee kinderen. Wie een hele roedel kinderen wil werpen moet dat maar zelf bekostigen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben zowel tegen afnemen als tegen uitdelen. Dat ze de mensen gerust laten.
Ware het niet beter het kindergeld langzaam (?) af te schaffen en dit te vervangen door KOSTELOOS studeren voor ALLEN (ook minder validen, al kan voor deze misschien wel een aparte regeling op poten worden gezet?) tot 15jaar of ouder (max 18j bvb).
Dit zou toch bespreekbaar moeten zijn? Al ken ik geen totaalcijfers/budgetcijfers wat mogelijk is of niet.
Dit komt dan werkelijk ten goede aan de kinderen, deze waarvoor het is bedoeld.
Nu is het voor velen een inkomen voor luxe en alles behalve waarvoor het uiteindelijk is bedoeld.
Dit zou toch bespreekbaar moeten zijn? Al ken ik geen totaalcijfers/budgetcijfers wat mogelijk is of niet.
Dit komt dan werkelijk ten goede aan de kinderen, deze waarvoor het is bedoeld.
Nu is het voor velen een inkomen voor luxe en alles behalve waarvoor het uiteindelijk is bedoeld.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk zou het kindergeld moeten afgeschaft worden maar worden er sociale toelagen voor gezinnen met kinderen toegepast.CarpeNoctem schreef: ↑29 september 2022, 11:11
Ik ben zowel tegen afnemen als tegen uitdelen. Dat ze de mensen gerust laten.
Wat je nu vaak hebt is ook dat kindergeld heel uitgerekend wordt. Bedoel daarmee er zijn veel ouders die hun kind nog tot 2 januari van het volgende jaar ten laste laten omdat de situatie op 1 januari bekeken worden en ze toch zo een jaar winnen.
Er zou beter 1 groot tarief zijn voor alles want nu heb ik het gevoel dat ze alleenstaanden hier in België heel graag straffen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@E10NE
Ik denk sowieso dat studeren gratis effectief is. Anderzijds denk ik dat gratis of voor een gereduceerde prijs warme maaltijden aanbieden op school voor IEDEREEN ook heel doeltreffend is.
Ik denk sowieso dat studeren gratis effectief is. Anderzijds denk ik dat gratis of voor een gereduceerde prijs warme maaltijden aanbieden op school voor IEDEREEN ook heel doeltreffend is.