Besparen op verwarming, poll
Re: Besparen op verwarming, poll
Vandaag prijs. 17 graden op de Nest thermostaat. Airco's aan. Ik had gehoopt het nog tot oktober te trekken maar helaas.
Verschil is ook dat de buurman ditmaal zijn verwarming heeft toegedraaid. Ik merk nu hoeveel verschil dat veroorzaakt.
Verschil is ook dat de buurman ditmaal zijn verwarming heeft toegedraaid. Ik merk nu hoeveel verschil dat veroorzaakt.
Nog steeds 18,5 graden , loop hier na mijn koude douche nog steeds in korte broek en mouwen rond. Aangename temperatuur.
Appartement ?
Ik zie dat ook bij mijn zus die in een appartement woont. De oudjes daar stoken een pak minder dan andere jaren en dat voel je erg goed.
Ik denk dat de keuze om op verwarming te besparen wel eens voor ons gemaakt zou kunnen worden. Al ook de Noorse pijpleiding gesaboteerd wordt dan is er eenvoudigweg niet genoeg druk op de gasleiding om je verwarmingsketel te doen werken. Een afschakelplan voor aardgas als het ware.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wij zijn daar op geen enkele manier mee verbonden hoor. (behalve dan via de marktprijs)Gudrun schreef: ↑29 september 2022, 08:54 Ik denk dat de keuze om op verwarming te besparen wel eens voor ons gemaakt zou kunnen worden. Al ook de Noorse pijpleiding gesaboteerd wordt dan is er eenvoudigweg niet genoeg druk op de gasleiding om je verwarmingsketel te doen werken. Een afschakelplan voor aardgas als het ware.
Polen is trouwens ook nog zijn LNG terminal aan het uitbreiden (van 5 naar 7.5 bcm). Maar die Baltic pipeline met Noorwegen is wel 10 bcm.
Een aanval op zo'n infrastructuur zou natuurlijk een directe oorlogsverklaring zijn, en dat zou misschien net sneller tot een oplossing kunnen leiden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Binnenkort op HLN en in het nieuws!
Ik doe even een voorspelling.
Gezinnen gaan de avond/weekend doorbrengen in winkelcentra (a la Waaslandschopping centrum), chillen op de bankjes, bijkletsen met andere gezinnen, kids spelen in de gangen en op de roltrappen, terwijl de ouders lekker nootjes, bokes en thee van thuis aan het drinken zijn, huisafval wordt ook druppelsgewijs in de aanwezige vuilbakken gedumpt. Security moet elke avond de Mall-sitters naar buiten duwen. Die keren dan goed opgewarmd naar huis waar ze lekker gaan maffen, klaar voor de dag erna terug te komen. Trouwens de parking is ook gratis.
Gezinnen gaan de avond/weekend doorbrengen in winkelcentra (a la Waaslandschopping centrum), chillen op de bankjes, bijkletsen met andere gezinnen, kids spelen in de gangen en op de roltrappen, terwijl de ouders lekker nootjes, bokes en thee van thuis aan het drinken zijn, huisafval wordt ook druppelsgewijs in de aanwezige vuilbakken gedumpt. Security moet elke avond de Mall-sitters naar buiten duwen. Die keren dan goed opgewarmd naar huis waar ze lekker gaan maffen, klaar voor de dag erna terug te komen. Trouwens de parking is ook gratis.
Waarom niet?
Het is kwestie van uw lichaam te laten wennen aan de koude.
Hier tot nu de verwarming nog niet aangezet, maar het gaat niet lang meer duren. In de eetkamer 's ochtends 15.5°, dat is gewoon te koud.
Maar het is allemaal relatief hé, als het buiten 10° is en ge komt binnen in een huis waar het 18° is, dan lijkt dat gewoon warm. Geef uw lichaam een week tijd en dat blijft zo. Een kamertemperatuur van 21° is gewoon onzin, nergens voor nodig.
Yes yes! Normaal zat ik steeds in een warm toilet. De ketel van de onderbuurman staat er namelijk zo goed als onder. Ik blijf er nu niet zo lang meer opzitten.
Dat appartement waar ik het over had heeft wel buizen van warm water in de badkamermuur, in de keukenmuur, in de vloer van het gangetje dat naar de slaapkamer loopt, maar als dat water maar weinig stroomt is er minder effect van verwarming zeker ?
Enfin ja, er gaan er dat veel voelen dit jaar, dat hun buur minder hard stookt
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Betwijfel het. Denk eerder dat het nieuws ons binnenkort gaat voorbereiden op corona-golf vijfenzeventig en dat we weer zoveel mogelijk contact gaan moeten vermijden.Jhn schreef: ↑29 september 2022, 09:25 Binnenkort op HLN en in het nieuws!
Misschien kan ik als syndicus vragen op de komende AV van deze maand om "solidair" te zijn met elkaar en af en toe eens denken aan de mede-buur.haelewyn schreef: ↑29 september 2022, 09:42 Dat appartement waar ik het over had heeft wel buizen van warm water in de badkamermuur, in de keukenmuur, in de vloer van het gangetje dat naar de slaapkamer loopt, maar als dat water maar weinig stroomt is er minder effect van verwarming zeker ?
Niks van, nog een boosterke, mondmasker.PinkPanther1970 schreef: ↑29 september 2022, 09:45Betwijfel het. Denk eerder dat het nieuws ons binnenkort gaat voorbereiden op corona-golf vijfenzeventig en dat we weer zoveel mogelijk contact gaan moeten vermijden.Jhn schreef: ↑29 september 2022, 09:25 Binnenkort op HLN en in het nieuws!
Sommigen zitten hier in hun korte broek in 16 graden.
Velen gaan dit niet doen en gaan oplossingen zoeken.
Onze kerken zijn koud, maar misschien is het warmer in de moskees.
Of verplicht thuiswerken. Ook niet slecht
Of is dat het omgekeerde van wat we nastreven ?
Met verplicht hogere vergoeding dan maar.. ?
Of is dat het omgekeerde van wat we nastreven ?
Met verplicht hogere vergoeding dan maar.. ?
We krijgen hier 4 a 5 euro per thuisgewerkte dag. Bespaard mij ook nog eens aan de tank. Tijdens corona fulltime van thuis moeten werken. KPI's waren nog nooit zo goed. Toch wilt onze werkgever ons meer op het werk.