nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik dacht dat mindervaliden ook verhoogde bijslag kregen. Dus daar zit dan wel iets extra in.
Moet ook wel zeggen dat je bij mindervaliden ook verlengde minderjarigheid hebt.
En ik dacht dat alle "preppers" intussen waren uitgeroeid ...GoodDay schreef: ↑29 september 2022, 08:59 Afschaffen, verbieden. Zo kennen we de vlaam weer.
Je geschiedenis niet kennen, is de fouten herhalen.
Artikel 170 belgische grondwet: belastingen zijn verboden, als er al een belasting nodig zou zijn dan enkel als we er zelf mee instemmen (en we er dus zelf de zin van inzien en begrijpen, en we er zelf ook beter van worden => om een wel bepaald, collectief en algemeen doel te faciliteren).
Artikel 171 belgische grondwet: zo'n belasting kan maximaal 1 jaar bestaan!!!
Maar goed, het is allemaal heel complex geworden, en dat totaal niet onopzettelijk. Het monetair systeem is er zeer stevig in verstrengeld geraakt, ook weer gepland en met opzet.
Eerst zal het koud worden. Dan zal de honger toeslaan. Ook gepland en met opzet.
Dan zal het volk van eigen stukje grond willen eten en stoken, maar dat is verboden want blijkbaar slecht voor het 'milieu'. Kou lijden en verhongeren is dan blijkbaar goed voor het 'milieu'.
En het eigendomsrecht is stilletjes ook heel erg aangepast geraakt, het is wel van jou maar iemand anders beslist erover??!!
Ik heb alvast kilometers touw op voorraad. Wanneer jullie niet meer weten of de rillingen van de kou of van de honger zijn en daar wat aan willen doen, kan je voor een zak patatten enkele voor dat doel op exacte maat gesneden lengtes komen halen.
Maar goed, weer wat "fake news " over de Belgische grondwet. Jammer genoeg valt de valse informatie gemakkelijk te controleren.
Artikel 170
§ 1 Geen belasting ten behoeve van de Staat kan worden ingevoerd dan door een wet.
§ 2 Geen belasting ten behoeve van de gemeenschap of het gewest kan worden ingevoerd dan door een decreet of een in artikel 134 bedoelde regel.
De wet bepaalt ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde belastingen, de uitzonderingen waarvan de noodzakelijkheid blijkt.
§ 3 Geen last of belasting kan door de provincie [of het bovengemeentelijk bestuur] worden ingevoerd dan door een beslissing van haar raad.
De wet bepaalt ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde belastingen, de uitzonderingen waarvan de noodzakelijkheid blijkt.
De wet kan de in het eerste lid bedoelde belastingen geheel of gedeeltelijk afschaffen.
§ 4 Geen last of belasting kan door de agglomeratie, de federatie van gemeenten en de gemeente worden ingevoerd dan door een beslissing van hun raad.
Artikel 170 bepaalt dus enkel welke overheden belastingen mogen heffen en dat daarvoor een wet/decreet/raadsbeslissing voor nodig is. Die is er, dus wat is dan het probleem?
Artikel 171
Over de belastingen ten behoeve van de Staat, de gemeenschap en het gewest wordt jaarlijks gestemd.
De regelen die ze invoeren, zijn slechts voor een jaar van kracht indien zij niet worden vernieuwd.
Artikel 171 bepaalt dat er jaarlijks opnieuw moet worden gestemd over de belastingen van de federale staat en de gewesten en gemeenschappen. Dat gebeurt jaarlijks, dus wat is dan het probleem?
Voilà, ik weet niet wat je bedoeling was, maar bij deze is de misinformatie rechtgezet! Graag gedaan, Dean!
Waarom toch alles zo moeilijk maken:
- kindergeld afschaffen
- kinderen ten laste afschaffen
- meer netto loon
Klaar!
- kindergeld afschaffen
- kinderen ten laste afschaffen
- meer netto loon
Klaar!
Kinderen zijn nodig om ons pensioen te betalen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
Hebben die nu niet juist heel veel kinderenVLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:47Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
En ze hebben meer personen ten laste en veel hogere kosten ziekenkas (als de ouders/grootouders hulpbehoevend/ziek worden, laten ze ze naar hier overkomen).m-peeters schreef: ↑29 september 2022, 15:01Hebben die nu niet juist heel veel kinderenVLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:47
Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
Dat is waar, en een sterk argument voor positieve discriminatie op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt, toegang tot universiteiten, de huurmarkt etc.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:47 Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Positieve discriminatie is ook discriminatie ...Gudrun schreef: ↑29 september 2022, 15:04Dat is waar, en een sterk argument voor positieve discriminatie op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt, toegang tot universiteiten, de huurmarkt etc.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:47 Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
Bij de stad Gent geven ze bij aanwervingen de voorkeur aan vrouwen boven mannen, jongeren boven ouderen, allochtonen boven autochtonen. Omdat ze weten dat dit geen steek houdt indien iemand discriminatie zou inroepen voor een rechtbank, hebben ze ervoor gezorgd dat in theorie enkel bij een gelijke score deze voorkeuren doorwegen. In de praktijk echter wordt de discriminatie vanaf het begin van een selectieprocedure toegepast. Je zal maar een blanke, oudere man zijn en willen meedoen aan een sollicitatieprocedure bij de stad Gent ...
Dat lijkt alleen maar zo, in realiteit zetten ze soms ook eens wat kinderen op de wereld en kosten zo alsnog kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen. Het spijtige is dan nog dat de overgrote meerderheid van die "nieuwe" Vlamingen van tweede en derde generatie nog steeds problemen hebben om iets te (willen) leren op school. Ze trekken het onderwijs niveau omlaag en verlaten de school zonder diploma waardoor ze veroordeeld zijn tot de typische jobkes voor laaggeschoolden. Maar goed, iemand moet die slecht betaalde kutjobkes doen, dus al bij al best OK dat ze te dom zijn om een diploma te willen halen, het gezeur over discriminatie op de arbeidsmarkt nemen we er wel bijVLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:47Migranten zijn veel voordeliger. Ze moeten niet eerst 25 jaar onderhouden worden door de staat (kindergeld, minder belastingen door personen ten laste, kostprijs onderwijs, kostprijs dokter, tandarts, ziektezorg in het algemeen ).
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb je reactie gelezen. Ik heb een andere mening maar ik respecteer jouw mening. Met sommige punten vind ik dat je gelijk gelijk heb, behalve dat ik niet zou veralgemenen.
Volgens mij heeft de overheid een belangrijke taak: wie van de Vlamingen verdient steun bij ziekte, werkloosheid, en wie van de migranten verdient die steun.
Ik vind niet dat de overheid minder streng moet zijn voor "inheemse" Vlamingen. Ze hebben eerst 25 jaar geleefd vooral op kosten van de staat. Als ze dan niet iets willen terugdoen, ...
Wie is CD&V ?
Wat is er wel kindvriendelijk aan kindergeld en hoger inkomen door kinderen ten laste? Het zijn allemaal voordelen voor de kwekers, niet voor de kinderen. Allemaal maar zeuren dat er geen toekomst is voor 'onze' kinderen maar wel blijven produceren. Wil je kinderen? Zie dan dat je het kan betalen zonder gesubsidieerd te worden en best ook eerst enkele testen ondergaan of je wel bekwaam genoeg bent om kinderen op te voeden. Testen die adoptie-ouders bvb ook moeten doen. Maar die testen mogen nog uitgebreider voor mijn part.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat vind ik ook.
Maar dan vind ik wel dat er een systeem moet komen om de ouders te ondersteunen op een andere manier. Het probleem is nu dat het geld gaat naar ouders die het niet nodig hebben. Hoe dan ook is het een eigen keus. En in feite eerlijk gezegd zou het eerste kind iets krijgen maar de daaropvolgende niet. Dat je een kind maakt voor mij geen probleem maar meer dan 1 is echt een keuze die je zelf maakt tenzij tweeling maar daar kunnen ze wel iets op vinden.
Maar dan vind ik wel dat er een systeem moet komen om de ouders te ondersteunen op een andere manier. Het probleem is nu dat het geld gaat naar ouders die het niet nodig hebben. Hoe dan ook is het een eigen keus. En in feite eerlijk gezegd zou het eerste kind iets krijgen maar de daaropvolgende niet. Dat je een kind maakt voor mij geen probleem maar meer dan 1 is echt een keuze die je zelf maakt tenzij tweeling maar daar kunnen ze wel iets op vinden.
-
- Verbannen Gebruiker
Als 2 personen maar 1 kind hebben, ziet het er niet goed uit voor de leeftijdspyramide. Ok, ik vind dat OK want dan moet je het tekort opvullen met migranten. Wat economisch voordelig is. Grapje.Timoootjex schreef: ↑29 september 2022, 15:58 Dat vind ik ook.
Dus 2 lijkt redelijker, maar zelfs dan nog red je het niet. Je hebt er 2,2 per vrouw nodig.