De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Blijft wat overeind eigenlijk, al is het een paar dead cat bounces later een 20% geworden.doorwinterd schreef: ↑3 maart 2022, 14:07 Los van alle emoties van de dag zou ik het toch straf vinden dat dit alles op wat langere termijn slechts een 10% van de al behoorlijk duur geprijsde ath's (indexen) zou gekost hebben.
Inflatie, consumentenvertrouwen, koopkracht, bedrijfswinsten etc.
Of het zou erg snel ontmijnd moeten worden met dalende energie- en grondstofprijzen, maar dan nog.
En nog maar de vraag of meerwaardebelasting op aandelen in B nog lang te vermijden zal zijn.
Ik zou zware verliesposten niet zomaar opkuisen, ze kunnen nog van pas komen als tegengewicht.
Dat is nooit anders geweest. Returns op de beurs zijn skewed: de winsten worden volledig gerealiseerd door een klein aantal (minder dan 1%) outliers met extreme winsten. Aangezien niemand erin slaagt consequent te voorspellen wie die outliers zullen zijn, slagen de meeste actieve fondsen er niet in hun index te verslaan.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Bij mij (dienstensector) neemt de vraag ook (lichtjes) af. Maar we vergelijken met de voorbije 2 jaren en corona had al een tikje veroorzaakt.
Fear & Greed Index op 16, begint stilaan toch interessant te worden nu.
Zelfs een Tinc momenteel aan €12,46.
Zelfs een Tinc momenteel aan €12,46.
Gisteren was er een begin van een eerste technisch koopsignaal op de S&P. Stap 1
Vandaag (daarnet) aan het slot kreeg je maar de echte bevestiging van het technisch korte termijn koopsignaal.
Dit is momenteel bereikt. Stap2. 87% kans op slagen. (is gebacktest van jaren 90 tot 2020)
Door de te hoge stijging van 2 % van vandaag, kan je wel nog een pull back krijgen (kans tot zo een 2 dagen).
Officieel moet je helaas steeds naar het slot kijken of het signaal bevestigd is.
Bij een V herstel zou je morgen geen grote daling krijgen. Een V herstel was er in december 2018 en maart 2020.
Vandaag (daarnet) aan het slot kreeg je maar de echte bevestiging van het technisch korte termijn koopsignaal.
Dit is momenteel bereikt. Stap2. 87% kans op slagen. (is gebacktest van jaren 90 tot 2020)
Door de te hoge stijging van 2 % van vandaag, kan je wel nog een pull back krijgen (kans tot zo een 2 dagen).
Officieel moet je helaas steeds naar het slot kijken of het signaal bevestigd is.
Bij een V herstel zou je morgen geen grote daling krijgen. Een V herstel was er in december 2018 en maart 2020.
Dus grote kans dat de beurzen terug aantrekken? Ik hoop dat er nog tientallen procenten afgaatDirk2 schreef: ↑28 september 2022, 22:18 Gisteren was er een begin van een eerste technisch koopsignaal op de S&P. Stap 1
Het is pas nu dat het interessant begint te worden, de beurzen zitten nu op het niveau van begin 2020. Eénmaal ze er onder gaan, gaat het nog lager en dat was mijn reden om nog even af te wachten om bij te kopen.
In de hoofdindex gaat de aandacht uit naar Colruyt, dat tijdens de jaarvergadering met een winstwaarschuwing afkwam. De hoge inflatie zou een impact van 200 miljoen euro op de winst hebben. Colruyt verwacht dan ook dat het geconsolideerde resultaat, exclusief eventuele eenmalige posten, dit boekjaar "aanzienlijk" zal dalen ten opzichte van vorig jaar. Het aandeel keldert 10,2 procent.
Momenteel 16%.
Momenteel 16%.
Europa zal de grootste verliezer zijn ! Hoe het conflict tussen Rusland en Oekraine ook uitpakt.Dus grote kans dat de beurzen terug aantrekken? Ik hoop dat er nog tientallen procenten afgaat
Het is pas nu dat het interessant begint te worden, de beurzen zitten nu op het niveau van begin 2020. Eénmaal ze er onder gaan, gaat het nog lager en dat was mijn reden om nog even af te wachten om bij te kopen.
Schrijven Chinese media ... Ik vrees,dat ze gelijk zullen krijgen !
global.chinadaily.com.cn
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zit jij 100% cash?Kevva schreef: ↑28 september 2022, 22:58Dus grote kans dat de beurzen terug aantrekken? Ik hoop dat er nog tientallen procenten afgaatDirk2 schreef: ↑28 september 2022, 22:18 Gisteren was er een begin van een eerste technisch koopsignaal op de S&P. Stap 1
-
- Verbannen Gebruiker
Galactic schreef: ↑6 juli 2022, 13:08Als dat iets is wat die man recent gezegd heeft dan weet die echt niet waar hij mee bezig isSuperspaarder schreef: ↑4 juli 2022, 16:47 Als je Bruno Colmant lees : inflatie van 12% aan het eind van het jaar !
We zitten al aan 11,27%. Niet ver meer van Colmants voorspelling die hier op hoongelach onthaald werd
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beste Dirk,Dirk2 schreef: ↑28 september 2022, 22:18 Gisteren was er een begin van een eerste technisch koopsignaal op de S&P. Stap 1
Baseer jij jou op een 1 jaar grafiek, of op 20? Op 1 j zie ik inderdaad oa een RSI<30. Op 20 echter niet. Ik ben een beginneling maar neig naar een dead cat bounce?
Graag wat meer toelichting. Dank.
Een stilstaande klok is ook 2x per dag juist.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 12:06 We zitten al aan 11,27%. Niet ver meer van Colmants voorspelling die hier op hoongelach onthaald werd
-
- Verbannen Gebruiker
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent. Dan kun je 2 dingen doen: leren uit jouw fouten of vasthouden. Blijkbaar ben jij iemand die zichzelf zeeeeeeer slim vindt. En dat je dus geen fouten maakt. Mooi zo. Personen als Colmant verdienen veel geld aan personen zoals jij. En personen die vertrouwen op Colmant ook een beetjeGudrun schreef: ↑29 september 2022, 14:35Een stilstaande klok is ook 2x per dag juist.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 12:06 We zitten al aan 11,27%. Niet ver meer van Colmants voorspelling die hier op hoongelach onthaald werd
Ik ben niet gefrustreerd (waarom zou ik?), en ik leer graag bij. Een van de dingen die ik geleerd heb is om mij voor mijn beslissingen niet te laten leiden door macro-economische omstandigheden, of wat analisten/adviseurs zonder "skin in the game" aan- of afraden.VLblokpate schreef: ↑29 september 2022, 14:41 Ik begrijp dat je gefrustreerd bent. Dan kun je 2 dingen doen: leren uit jouw fouten of vasthouden. Blijkbaar ben jij iemand die zichzelf zeeeeeeer slim vindt. En dat je dus geen fouten maakt. Mooi zo. Personen als Colmant verdienen veel geld aan personen zoals jij. En personen die vertrouwen op Colmant ook een beetje
Ik vind mezelf zeker niet slimmer dan Bruno Colmant, integendeel, het probleem is dat er anderen zijn met minimaal gelijkaardige kwalificaties die net het tegenovergestelde zeggen. Ik las overlaatst nog een artikel over een of andere hoog aangeschreven econoom die deflatie voorspelt tegen het jaareinde (negatieve inflatie). Tja, wat moet je daar dan mee?