De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Ok, point taken.
Het verlengstuk van wat je geleerd hebt, is dat je dus periodiek moet beleggen: elke maand, elk kwartaal een vast bedrag. En dus zeker niet aan market timing doen, of bijkopen omdat iets "goeds" gezakt is.
Dat kan voordelig zijn maar helaas voor een minderheid van de beleggers. Want je hebt de kopers, de verkopers, de tussenpartijen (banken, brokers, ...), de dienstverleners (beurs, clearing houses, depothouders), en de staat.
De tussenpartijen, de dienstverleners en de staat krijgen een deel van de koek. Dat staat vast. Dat ligt vast. Dat zijn vaste kosten.
Een verkoper moet dus niet alleen slimmer zijn dan de koper, hij moet ook slim genoeg zijn om ook nog eens de vaste kosten te betalen en toch nog geld overhouden.
Er zijn er dus 3 die zeker geld verdienen, wat er ook gebeurt, en dan de koper en verkoper waarvan 1 zeker verliest, en de ander misschien wint.
Om dit te optimaliseren kun je maar 1 ding doen: blindelings periodiek beleggen, zo breed mogelijk. Anders is het een pure gok (gebaseerd op de illusie dat je slimmer bent dan de rest).
Bloomberg : "the financial markets are starting to fall apart"
Wat bedoelen ze daarmee?
"we are very close to a financial accident"
hoge inflatie - hoge schulden
conflicterend beleid van centrale banken en politiek (vooral dan Uk en Italie dus Eu)
hoge inflatie - hoge schulden
conflicterend beleid van centrale banken en politiek (vooral dan Uk en Italie dus Eu)
Ik vraag mij vooral af of er niet stilletjesaan gespeculeerd wordt over een grotere oorlog. Europa is oorverdovend stil over het feit dat Nord Stream 1 & 2 voorgoed vernietigd zijn door sabotage.
Make no mistake: dit was de VS, Nord Stream is hen al jaren een doorn in het oog en nu hebben ze de kans gekregen en genomen om ze te vernietigen. Waarom? Nu kan Duitsland zelfs tijdens een strenge winter niet meer plooien. De banden tussen Rusland en Europa zijn letterlijk voorgoed doorgesneden. Connect the damn dots. De VS willen oorlog, en eentje die pas stopt als de Russische federatie niet meer bestaat. Ik denk dat de miserie nog maar net begonnen is.
Reminder dat de VS in februari letterlijk openlijk dreigden om 'ze te doen ophouden met bestaan'.
https://youtu.be/FVbEoZXhCrM
Make no mistake: dit was de VS, Nord Stream is hen al jaren een doorn in het oog en nu hebben ze de kans gekregen en genomen om ze te vernietigen. Waarom? Nu kan Duitsland zelfs tijdens een strenge winter niet meer plooien. De banden tussen Rusland en Europa zijn letterlijk voorgoed doorgesneden. Connect the damn dots. De VS willen oorlog, en eentje die pas stopt als de Russische federatie niet meer bestaat. Ik denk dat de miserie nog maar net begonnen is.
Reminder dat de VS in februari letterlijk openlijk dreigden om 'ze te doen ophouden met bestaan'.
https://youtu.be/FVbEoZXhCrM
zatte nonkel
Straf dat zoveel mensen op sociale media zeker weten wie de dader is. "Make no mistake: dit was de VS". "Het waren de Russen natuurlijk, die zijn tot alles in staat."
Mijn lijstje met verdachten is (van meest naar minder waarschijnlijk):
1. Polen
2. VS
3. Rusland
Oekraine denk ik dat wel andere dingen te doen hebben, mochten ze kunnen zouden ze op 1 kunnen staan.
1. Polen
2. VS
3. Rusland
Oekraine denk ik dat wel andere dingen te doen hebben, mochten ze kunnen zouden ze op 1 kunnen staan.
Belangrijker dan wie het gedaan heeft vind ik de vraag hoe we onze kritieke infrastructuur moeten beveiligen. Die aanslag heeft aangetoond hoe kwetsbaar we zijn voor vijandelijke acties. Hoe kunnen we onze kerncentrales, elektriciteitsnetwerken, pijpleidingen, havens, internet enzovoort afdoende beschermen tegen zowel cyberaanvallen als sabotage met bijvoorbeeld bommen of zelfs een aanval door een gewapend commando?
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Bruno Colmant had helaas gelijk...Galactic schreef: ↑6 juli 2022, 13:08Als dat iets is wat die man recent gezegd heeft dan weet die echt niet waar hij mee bezig isSuperspaarder schreef: ↑4 juli 2022, 16:47 Als je Bruno Colmant lees : inflatie van 12% aan het eind van het jaar !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
In Nederland bedraagt de inflatie zelfs al 17%.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ongelooflijk !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Verbannen Gebruiker
Is via Europese rekenwijze. Was voorbije maanden in Nederland zo een 4% hoger dan de "normale" en realistische rekenwijze.
Maar als het 4% of 5% hoger is, dan is de inflatie nog steeds 12% of 13%.
En dat is dan nog in een land zonder automatische loonindexering.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."