Besparen op verwarming, poll
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
Denk niemand haha Misschien ben ik gewoon minder bewust van koude.JW1 schreef: ↑29 september 2022, 20:18Hoeveel anderen in T-shirt tegengekomen?Timoootjex schreef: ↑29 september 2022, 15:59 Ik heb daarnet ook gewoon een half uur gewandelt met een tshirt aan met korte mouwen. Dat is toch niet abnormaal?
Ik zie dat de meeste mensen hun winterjas al dragen
Hier nu 17 in huis. Net te fris om stil te zitten, met dekentje in de zetel prima.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Valt er jullie niets op?vortex schreef: ↑29 september 2022, 15:35Laat ze toch doen, hoe meer er deze winter in de kou willen zitten hoe minder gas er verbruikt wordt en hoe minder het mij kost om een comfortabele 21°C te behoudenPinkPanther1970 schreef: ↑29 september 2022, 14:26 Prachtig toch al die stoere binken hier die staan te roepen dat 18 graden celsius in huis meer dan voldoende is en dat ze dan nog in onderbroek rondlopen...
Die stoere ijsberen hebben één ding gemeen: ze beschikken geen van allen over dat handig hebbeding dat we gemeenzaam een vrouw noemen
Het gemiddeld vrouwmens zal indien haar man met zo'n zever komt aandraven, na pakweg twee weken koukleumen:
ofwel
a) eigenhandig Doel 3 gaan heropstarten
ofwel
b) een man aan de haak slaan die zijn prioriteiten wel op een rijtje heeft
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik vind het normaal want ik heb vandaag ook buiten rondgelopen in t shirt. Wel goed doorstappen dan en snel je bestemming bereiken want overschot van warmte had ik niet. Kou ook niet ..Timoootjex schreef: ↑29 september 2022, 15:59 Ik heb daarnet ook gewoon een half uur gewandelt met een tshirt aan met korte mouwen. Dat is toch niet abnormaal?
Wil je die van morgenochtend 7u ook posten?
[/quote]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Estate Guru believer.
Overslapen, Platin?
Merci voor de post.
Merci voor de post.
Voor vrouwelijk bezoek is er de houtkachel: daarmee is het snel 23°à 24°. Daarover wordt geen discussie gevoerd want een mens moet inderdaad zijn prioriteiten juist stellenCarpeNoctem schreef: ↑30 september 2022, 00:41
Valt er jullie niets op?
Die stoere ijsberen hebben één ding gemeen: ze beschikken geen van allen over dat handig hebbeding dat we gemeenzaam een vrouw noemen
Het gemiddeld vrouwmens zal indien haar man met zo'n zever komt aandraven, na pakweg twee weken koukleumen:
ofwel
a) eigenhandig Doel 3 gaan heropstarten
ofwel
b) een man aan de haak slaan die zijn prioriteiten wel op een rijtje heeft
De al dan niet permanente aanwezigheid van een vrouw is verder een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Op pensioen zijnde geen heel vroege vogel meer.
Maar gaan slapen om 1 uur.
Estate Guru believer.
Wat een frats van HLN deze morgend, waren voor knauwde vragen die niets nieuws ophelderde.
Antwoorden voor singels of alternatieve oplossingen niet gezien.
Kleine windmolen of uitleg energiedelen??
Ja, op forums word pakken meer gedeeld, hun kennis van energie berekening betreft SLP of RLP???
Berekening variabele contracten daar wist niemand iets over, dit terwijl iedereen maandelijkse energiekaarten krijgen met daarop pure energiekost van die maand.
Ja, op forums word pakken meer gedeeld, hun kennis van energie berekening betreft SLP of RLP???
Berekening variabele contracten daar wist niemand iets over, dit terwijl iedereen maandelijkse energiekaarten krijgen met daarop pure energiekost van die maand.
Weet er iemand of het interessanter is om een maandelijks variabel contract te hebben of 3 maandelijks?
Ik heb een 3 maandelijks btw.
Mvg M.
Ik heb een 3 maandelijks btw.
Mvg M.
Het driemaandelijks contract volgt prijsevoluties trager, en is dus voordeliger bij prijsstijgingen en minder voordelig bij prijsdalingen.
Ik begrijp eerlijk gezegd niets van heel uw uitleg…odbc schreef: ↑30 september 2022, 21:05 Wat een frats van HLN deze morgend, waren voor knauwde vragen die niets nieuws ophelderde.
Ik begrijp eerlijk gezegd niets van heel uw uitleg…odbc schreef: ↑30 september 2022, 21:05 Wat een frats van HLN deze morgend, waren voor knauwde vragen die niets nieuws ophelderde.
Het was gisteren, 30/09/2022 'energiedag' bij hln, je kon vragen stellen aan een panel:
https://www.hln.be/nieuws/hln-energieda ... a7e203c05/
Zit vandaag precies achter de betaalmuur...
Om een kwartaal prijst te kunnen vaststellen nemen ze het gemiddelde van die 3 maanden.
Het verbruik word berekend volgens SLP Synthetisch Lasten Profiel op de jaar verbruiken die uw netbeheerder doorgeeft aan leverancier.
Eigenlijk word er een raming gedaan van elk kwartaal uit vorige jaren in combinatie van graaddagen dit jaar.
Technisch zou u op faktuur 4 berekeningen moeten krijgen van elk kwartaal maar veel leveranciers nemen gewoon het gemiddelde van 4 kwartalen bijeen. Daar kan je bezwaar tegen maken bij een variabel contract.
Stel u verbruikte in voorjaar meer dan nu in duurdere najaar en leverancier neemt gewoon een jaargemiddelde in uw variabel contract, wel dan ben benadeeld. Veel mensen laten het na omdat ze dit niet weten of begrijpen.
Gisteren niets van gelezen, heb die vragen wel gesteld maar vermoedelijk was hun kennis te beperkt. Laat het duidelijk zijn bij Vreg en Fluvius krijg ik daarover ook de meest uiteenlopende antwoorden. Lijkt wel rechtsleer.
Maar na maanden mij er in te verdiepen, is het puur logica en wiskundig vastgelegd in hun eigen cijfers. En leveranciers moeten zich daar aan houden.
Het Reëel Lasten Profiel RLP is gewoon elke maand laten afrekenen zoals uw gsm rekening.
Kan enkel met digitale meter.