Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik verdien fors minder dan 20k per maand, laat ik je gerust stellen. Maar is het zo abnormaal dat een forum over de beurs/investeren een publiek aantrekt dat iets meer verdient dan dat het nodig heeft om van te leven? Als je telkens geen geld over hebt op het einde van de maand ga je je toch niet verdiepen in holdings??? Dus wat ik hier zit te doen lijkt me nogal logisch: wat kletsen over aandelen en zo...huisjetuintjefiets schreef: ↑29 september 2022, 16:45 Of het moet zijn dat je 20.000 netto per maand verdient. Maar wat zit je hier te doen dan?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Hier gaat ook elke maand een groot deel van mijn loon naar aankopen. Het appeltje voor de dorst heb ik al dus de overschot zet ik aan het werk.
Zo doe ik het ook: de overschot zet ik aan het werk, en ik zie geen enkele reden om daarmee te stoppen nu het wat minder gaat op de beurs. Integendeel, dat is voor mij een signaal om het pedaal nog wat verder in te duwen.
Ik geloof gewoon heel sterk dat de inflatie onvermijdelijk ooit zal dalen. Op dat moment kan de beleidsrente weer wat naar beneden. Men veroorzaakt een recessie, of zelfs een echte depressie, maar ook daar ben ik optimistisch in: een recessie, daar moet je door. Recessies zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar totnutoe zijn we die altijd uit gekomen, en is de bullrun die daarop volgt duurzamer dan de depressie.
Ik geloof gewoon heel sterk dat de inflatie onvermijdelijk ooit zal dalen. Op dat moment kan de beleidsrente weer wat naar beneden. Men veroorzaakt een recessie, of zelfs een echte depressie, maar ook daar ben ik optimistisch in: een recessie, daar moet je door. Recessies zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar totnutoe zijn we die altijd uit gekomen, en is de bullrun die daarop volgt duurzamer dan de depressie.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Denken jullie niet dat Sofina momenteel een koopje is ?
176 ?
De intrinsieke waarde is toch niet plots meer dan gehalveerd ?
176 ?
De intrinsieke waarde is toch niet plots meer dan gehalveerd ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Intussen zijn ze bijna allemaal enorm gezakt en deels koopwaardig lijkt me.
De grote vraag blijft of we al door de ellende heen zijn of gaat er nog eens 10-20% vanaf ?
Daarnaast nog steeds het grote Rusland risico. Stel dat ze een pijplijn saboteren die wel nog in gebruik is. Welke impact gaat dat niet hebben ?
Ondanks al de ellende gisteren toch een eerste aankoop gedaan van Tinc.
Terug naar holding, iemand ervaring met 3i Infrastructure Fund ?
De grote vraag blijft of we al door de ellende heen zijn of gaat er nog eens 10-20% vanaf ?
Daarnaast nog steeds het grote Rusland risico. Stel dat ze een pijplijn saboteren die wel nog in gebruik is. Welke impact gaat dat niet hebben ?
Nog geen ervaring, maar wel geïnteresseerd aan het volgen.
Weet wel niet via welke broker dit te kopen is
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Saxo en ik denk bij de anderen ook wel.
Dit jaar ook al 27% van de koers af. Deftige infrastructuur holding, maar wat met de Pond hé ?
Eiffage ook niet vergeten hé.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ook TINC bijgekochtkarine schreef: ↑30 september 2022, 15:23 Intussen zijn ze bijna allemaal enorm gezakt en deels koopwaardig lijkt me.
Ik ben ook aan het kijken naar Tinc en Gimv
Saxo en Keytrade. Niet via MeDirect of DB.
Wel interesse, maar nog niet gekocht.
Bij Keytrade heb je Kinnevik in Ser. A en Ser. B. Het koersverschil is minimaal 148,4 Sek bij de A en 147.6 Sek bij de B. Het volume is bij de B-variant merkelijk hoger.
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen beiden ?
Momenteel zit ik nog bij Saxo, maar ik ben serieus aan het overwegen om daar weg te gaan. Vandaar dat ik nu bij mijn andere brokers vanalles aan het nakijken ben naar verkrijgbaarheid toe.
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen beiden ?
Momenteel zit ik nog bij Saxo, maar ik ben serieus aan het overwegen om daar weg te gaan. Vandaar dat ik nu bij mijn andere brokers vanalles aan het nakijken ben naar verkrijgbaarheid toe.
Ook Bolero en Interactive Brokers (dus ook Lynx en Mexem). Niet bij DEGIRO. Toont wel aan dat het loont klant te zijn bij een serieuze broker.
[quote=annetje post_id=559844 time=1664614059 user_id=20685]
Bij Keytrade heb je Kinnevik in Ser. A en Ser. B. Het koersverschil is minimaal 148,4 Sek bij de A en 147.6 Sek bij de B. Het volume is bij de B-variant merkelijk hoger.
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen beiden ?[quote]
Als ik me niet vergis, heb je bij de A aandelen stemrecht en bij de B aandelen niet. B aandelen worden idd meer verhandeld en denk dat bij de A aandelen de grotere lange termijn beleggers zitten.
Heeft er iemand een idee wat het verschil is tussen beiden ?[quote]
Als ik me niet vergis, heb je bij de A aandelen stemrecht en bij de B aandelen niet. B aandelen worden idd meer verhandeld en denk dat bij de A aandelen de grotere lange termijn beleggers zitten.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC