De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Tja, een fonds/ETF bestaat uit/volgt een mix van de opgesomde instrumenten, eventueel met derivaten.cpnx schreef: ↑2 oktober 2022, 12:44 In Het Nieuwsblad van dit weekend een uitgebreid artikel van bijna 2 volle pagina's over de inflatie, de beurs en hoe je je vermogen kunt beschermen. Kwamen aan bod (in negatieve of positieve zin): aandelen, woonst, renovatie, bedrijfsobligaties, cryptomunten, vreemde munten, goud, ..., maar er werd met geen woord gerept over fondsen en ETFs.
Hoe stonden ze tegenover aandelen?
Ja en dan eigenlijk enkel nog de USA. Buiten de USA was het allemaal niet zo geweldig in de 2010s.EarthNvstr1 schreef: ↑2 oktober 2022, 12:33 Waarom zoals de laatste 20 jaar ? Het waren vooral de 2010s die goed waren, de 2000s waren helemaal niet zo goed.
Positief, als je een reserve van 6 netto maandlonen en 10-15 jaar geduld hebt.KomaanBeurs schreef: ↑2 oktober 2022, 12:49 Tja, een fonds/ETF bestaat uit/volgt een mix van de opgesomde instrumenten, eventueel met derivaten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
15j, de auteur van dat artikel moet een genie zijn.cpnx schreef: ↑2 oktober 2022, 13:00Positief, als je een reserve van 6 netto maandlonen en 10-15 jaar geduld hebt.KomaanBeurs schreef: ↑2 oktober 2022, 12:49 Tja, een fonds/ETF bestaat uit/volgt een mix van de opgesomde instrumenten, eventueel met derivaten.
Twee docenten: Jan Longeval (financieel management) en Pascal Paepen (bank en beurs).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb van hen, als passieve volger van dit forum [door o.a bijdragen als die van jou], toch al heelwat meer rationeel en economisch onderbouwde argumenten gehoord en gelezen dan dit soort holle oneliners.KomaanBeurs schreef: ↑2 oktober 2022, 13:30Als ze het echt beheersten, moesten ze waarschijnlijk geen les geven.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als iedereen daarvoor passieve volger wordt, dan is de kans dat het aandeel holle oneliners toeneemt groter.Boompie schreef: ↑2 oktober 2022, 16:13Ik heb van hen, als passieve volger van dit forum [door o.a bijdragen als die van jou], toch al heelwat meer rationeel en economisch onderbouwde argumenten gehoord en gelezen dan dit soort holle oneliners.KomaanBeurs schreef: ↑2 oktober 2022, 13:30
Als ze het echt beheersten, moesten ze waarschijnlijk geen les geven.
(edit: los van de oneliner in kwestie)
Edit:
Niet dat ik je niet kan begrijpen hoor.
Persoonlijk wordt ik hier bv. passiever naarmate VLblokpate actiever wordt.
Edit 2: men kan proberen om met iets zinniger te reageren op iets onzinnig, maar ergens houdt het op
En dat is exact wat hier al een aantal jaar aan het gebeuren is op dit forum.EarthNvstr1 schreef: ↑2 oktober 2022, 16:54 Als iedereen daarvoor passieve volger wordt, dan is de kans dat het aandeel holle oneliners toeneemt groter.
(edit: los van de oneliner in kwestie)
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Niets nieuws. Al sinds ikzelf lid geworden ben lees ik dat het forum achteruit gaat en dat waardevolle leden vertrekken.
(ik kan daar natuurlijk mee de oorzaak van zijn)
(ik kan daar natuurlijk mee de oorzaak van zijn)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit ook bijvoorbeeld. Wat hebben mensen aan dergelijke posts!?EarthNvstr1 schreef: ↑2 oktober 2022, 17:44Je bent hier toch nog altijd ?
Iemand die vertrekt is geen waardevol lid hé.
Post iets waardevol over het topic of doe betere dingen met jullie -en onze- tijd aub.
Laatst gewijzigd door Boompie op 2 oktober 2022, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Terug on-topic. Ik ben al even weer aan het bijkopen. Weet zeker dat er nog een hoop onzekerheden zijn (en die zijn er ongeveer altijd op de beurs), maar mijn horizon is tientallen jaren. En ik heb nog wat cash achter de hand.
De bodem kan morgen komen, volgende week, volgend jaar of over 3 jaar. Maar door gespreid in te stappen en over zeer lange termijn aan te houden, spreid ik mijn risico's.
Nog steeds via fondsen en een aantal ETF's.
Ik ga momenteel vooral voor de Amerikaanse markten, ook al staan die duurder genoteerd. Zij zitten verder van het conflict af. Al hou ik zeker ook -voorzichtig- Europese en opkomende markten in het oog.
De bodem kan morgen komen, volgende week, volgend jaar of over 3 jaar. Maar door gespreid in te stappen en over zeer lange termijn aan te houden, spreid ik mijn risico's.
Nog steeds via fondsen en een aantal ETF's.
Ik ga momenteel vooral voor de Amerikaanse markten, ook al staan die duurder genoteerd. Zij zitten verder van het conflict af. Al hou ik zeker ook -voorzichtig- Europese en opkomende markten in het oog.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bon, gevoel voor humor is niet iedereen gegeven. Echte competentie schuilt bij die persoon die honderd euro succesvol short en/of long opbouwt tot een fortuin. Wanneer die krantenartikeldocent met het inzicht komt dat bij hevige terugval gespreid instappen over 15j tot een positief rendement zou moeten leiden, vind ik dat eer basis.Boompie schreef: ↑2 oktober 2022, 16:13Ik heb van hen, als passieve volger van dit forum [door o.a bijdragen als die van jou], toch al heelwat meer rationeel en economisch onderbouwde argumenten gehoord en gelezen dan dit soort holle oneliners.KomaanBeurs schreef: ↑2 oktober 2022, 13:30
Als ze het echt beheersten, moesten ze waarschijnlijk geen les geven.
Het staat die docent vrij te argumenteren waar wij op korte termijn een long- dan wel shortpositie moeten innemen (en ja, dat is onzeker en moet voortdurend bijgestuurd worden). Dat is pas geld waard. Ik had alvast niet de bedoeling iemand voor het hoofd te stoten en waardeer dat de OP deelde wat de docent zei.