De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze groen staat waarna de beurs bij opening fors zakt. Je kunt net zo goed dobbelstenen opgooien.
Beurzen lijken al enkele dagen stevig te herstellen. Er werd hier op het forum door Dirk2 al geschreven dat we mogelijk de bodem hebben gezien. Ik denk dat ik hem gelijk moet geven.
Ook op andere fora wordt er geschreven 'zorg maar dat je de trein niet mist'. En ik lees her en der in een artikel dat we tegen het einde van het jaar hoger zullen staan dan vandaag de dag.
Ook op andere fora wordt er geschreven 'zorg maar dat je de trein niet mist'. En ik lees her en der in een artikel dat we tegen het einde van het jaar hoger zullen staan dan vandaag de dag.
-
- Verbannen Gebruiker
Niet goed gelezen. Ik had het over een pull back van een paar dagen. Tijdens deze gestuurde pullback zeg jij al dat het signaal mislukt is. Die gewiekste partijen stappen niet in aan +2%, maar deden dit wel donderdag en vrijdag. Ze deden Apple (zwaar in index) dalen omdat ze maar tijdens dalende koersen kopen. Piet particulier ziet de index dalen en stapt niet in. Die mag niet kopen als zij kopen. Vandaag stappen ze al niet meer in. Dit moest donderdag en vrijdag = pullback.JW1 schreef: ↑30 september 2022, 22:24Het lijkt erop dat we voor die overige 13% gaan.Dirk2 schreef: ↑28 september 2022, 22:18 Gisteren was er een begin van een eerste technisch koopsignaal op de S&P. Stap 1
Vandaag (daarnet) aan het slot kreeg je maar de echte bevestiging van het technisch korte termijn koopsignaal.
Dit is momenteel bereikt. Stap2. 87% kans op slagen. (is gebacktest van jaren 90 tot 2020)
Door de te hoge stijging van 2 % van vandaag, kan je wel nog een pull back krijgen (kans tot zo een 2 dagen).
Officieel moet je helaas steeds naar het slot kijken of het signaal bevestigd is.
Bij een V herstel zou je morgen geen grote daling krijgen. Een V herstel was er in december 2018 en maart 2020.
"Oversold" kan altijd nog meer "oversold"
Slecht nieuws over inflatie, kernwapens enz. kan het signaal natuurlijk nog doen mislukken. Ze kunnen er nog uit. Maar wie vandaag koopt zit al aan 1,5 %, die men bij slecht nieuws direct kwijt is.
Dus een korte heropleving om daarna pakken lager te gaan?Dirk2 schreef: ↑3 oktober 2022, 16:31Niet goed gelezen. Ik had het over een pull back van een paar dagen. Tijdens deze gestuurde pullback zeg jij al dat het signaal mislukt is. Die gewiekste partijen stappen niet in aan +2%, maar deden dit wel donderdag en vrijdag. Ze deden Apple (zwaar in index) dalen omdat ze maar tijdens dalende koersen kopen. Piet particulier ziet de index dalen en stapt niet in. Die mag niet kopen als zij kopen. Vandaag stappen ze al niet meer in. Dit moest donderdag en vrijdag = pullback.
Slecht nieuws over inflatie, kernwapens enz. kan het signaal natuurlijk nog doen mislukken. Ze kunnen er nog uit. Maar wie vandaag koopt zit al aan 1,5 %, die men bij slecht nieuws direct kwijt is.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, het is omgekeerd, volgens het internet (maar niet alles van het internet is waar). Het is een tijdelijk dipje van 1 of 2 dagen tijdens een opgaande trend. Dus een aankoopportuniteit om een aandeel een beetje goedkoper te kopen, vooraleer het weer omhoog gaat.
Ik snap ook niet waarom over pullback gesproken wordt terwijl de aandelen in een dalende trend zitten. Het zou dan eerder een kortstondige opflakkering zijn. Dus een verkoopopportuniteit vooraleer het weer naar beneden gaat. Een push-up of hoe heet men zoiets?
What Does a Pullback Tell You?
Pullbacks are widely seen as buying opportunities after a security has experienced a large upward price movement. For example, a stock may experience a significant rise following a positive earnings announcement and then experience a pullback as traders with existing positions take the profit off the table. The positive earnings, however, are a fundamental signal that suggests that the stock will resume its uptrend.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Koers van KBC hangt af van al dan niet sluiten boven 48,56
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Eens.Dirk2 schreef: ↑3 oktober 2022, 16:31Niet goed gelezen. Ik had het over een pull back van een paar dagen. Tijdens deze gestuurde pullback zeg jij al dat het signaal mislukt is. Die gewiekste partijen stappen niet in aan +2%, maar deden dit wel donderdag en vrijdag. Ze deden Apple (zwaar in index) dalen omdat ze maar tijdens dalende koersen kopen. Piet particulier ziet de index dalen en stapt niet in. Die mag niet kopen als zij kopen. Vandaag stappen ze al niet meer in. Dit moest donderdag en vrijdag = pullback.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Apple staat hoger dan sluitprijs gisteren, zelfs hoger dan onderkant Bollinger. Als Apple zo sluit, let op of dit volhoudt na 17u30, is volgende inzet 142,56...
Fear index van 14 naar 26, dat zie ik graag.
Amai
Dat van madame Soleil was wel spreekwoordelijk bedoeld hé gasten.
Dat van madame Soleil was wel spreekwoordelijk bedoeld hé gasten.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
-
- Sr. Member
- Contacteer:
nasdaq sloot onder weerstand
Europese beurzen openen donkergroen.
Mijn excelsheet toont bij de koers van IWDA nog steeds de 69,30 van vrijdagavond. (Refinitiv)
Iemand een idee hoe dat komt / gelijkaardig probleem in andere software?
PortfolioPerformance haalt wel een geldige koers op.
Iemand een idee hoe dat komt / gelijkaardig probleem in andere software?
PortfolioPerformance haalt wel een geldige koers op.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Kan me echt voor de kop slaan dat ik de boot gemist heb.
24% rendement laten liggen op enkele dagen.
24% rendement laten liggen op enkele dagen.