De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Hoe ziet jouw portefeuille er eigenlijk uit na uw verkopen met verlies? 90% cash?VLblokpate schreef: ↑4 oktober 2022, 15:10En vandaag is het nog erger. Ik heb medelijden met jou. Je neemt blijkbaar altijd de verkeerde beslissingen. Volgende keer beter?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wordt mogelijks interessant ff cash te gaan. Lager terug inkopen.
- Besi: van 42 naar 48,40 (in juli 2022 en tijdens corona ook de boot gemist)
- Sofina: van 168 naar 193 (en ik was blij dat ze eindelijk weer onder de 170 kwamen. Ik had een order klaarstaan op 165 euro voor 20 stuks)
- ING: van 8,40 naar 9,50
Tijdens corona werd er steeds gezegd 'wacht maar tot de kwartaalcijfers, dan gaan we wat zien'. Dus toen zat ik steeds af te wachten om te kopen maar we hebben de kwartaalcijfers nooit gehaald. Het ging als een veer weer naar boven. Toen dacht ik nog van 'dead cat bounce' maar helaas, alles bleef stijgen.
In juni/begin juli 2022 stond ik met 20.000 euro aan de zijlijn klaar maar toen werd er geroepen dat we afstevenden op een recessie. Poetin haalde ook uit naar het Westen en Kevva keek toe want ik was er toen zelf van overtuigd dat we lager gingen.
Die cash is intussen nog verder aangegroeid en ik dacht vorige week van 'ik schiet een eerste cartouche af van 10.000 euro en het overige deel doe ik in de maanden die volgen. Maar ineens ging het pijlsnel naar boven.
Ik lees ook ondertussen ook berichten als
- Gasvoorraad in Europa is in orde
- Poetin heeft zijn manschappen niet meer in de hand
- Gasprijs daalt
- Inflatie zit misschien op dit moment al op zijn piek
De beurzen worden vooral gedreven door de inflatie en de renteverhogingen. Ik ben er van overtuigd dat de oorlog geen te grote rol meer speelt omdat het bij velen al 'afgezaagd' is (zoals corona) en het een ver-van-hun-bed show is.
Als de FED of ECB naar buiten komt dat de inflatie daalt, ben ik er zeker van dat de beurzen met 20% omhoog schieten.
Lees het bericht hierboven. En als je iets wil weten, kun je het altijd gewoon vragen.VLblokpate schreef: ↑4 oktober 2022, 12:46Kevva heeft ook Apple niet gekocht eind 2000.
50.000% verlies The story of his life
(Verwacht geen antwoord op jouw vraag. Kevva houdt zich daar niet mee bezig)
Ik ga toegeven dat ik 20% niet mis vind .VLblokpate schreef: ↑4 oktober 2022, 13:08Kevva wil vandaag kopen en morgen 20% winst maken. Met minder is hij niet tevreden.
En dus zit hij al jaren op een hoge berg cash, te wachten op de opportuniteit om OP VOORHAND te weten wat morgen 20% meer waard is.
En ondertussen vreet de inflatie aan zijn geld, dag na dag, maand na maand, jaar na jaar ....
Ik zit al 2 jaar op een berg cash. Ik ga je dus geen ongelijk geven (ook niet over het feit dat inflatie ondertussen m'n geld op eet) maar moet dat zo 'aanvallend'?
Iedereen klaar voor een lap rond zijn/haar oren?
-
- Verbannen Gebruiker
Je schiet de ene losse flodder na de andere af en je antwoordt nooit op vragen.Kevva schreef: ↑4 oktober 2022, 18:29Lees het bericht hierboven. En als je iets wil weten, kun je het altijd gewoon vragen.VLblokpate schreef: ↑4 oktober 2022, 12:46
Kevva heeft ook Apple niet gekocht eind 2000.
50.000% verlies The story of his life
(Verwacht geen antwoord op jouw vraag. Kevva houdt zich daar niet mee bezig)
Een van de tientallen voorbeelden.
Je zit hier altijd te klagen en te zagen. Je zit hier altijd de zielepoot uit te hangen, de sukkelaar. Te weinig verdienen, verkeerd beleggen, verkeerd kopen en verkopen, te twijfelen. Als iemand je wilt helpen dan negeer je datVLblokpate schreef: ↑3 oktober 2022, 16:02S&P 500 staat 1% boven de laagste koers van het jaar.
Eurostoxx 600 ook zoiets.
Naar welke beurzen kijk jij?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 4 oktober 2022, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
42 -> 48.4 = +15%.
168 -> 193 = +15%.
8.40 -> 9.50 = +13%.
Hoe geraak je van daar naar +24%?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Een glazen bol, interessant!KomaanBeurs schreef: ↑4 oktober 2022, 17:17 Wordt mogelijks interessant ff cash te gaan. Lager terug inkopen.
Waarop baseer je je dan concreet? Of voel je dit gewoon aan de overvliegende zwaluwen?
Of probeer je je met je voorwaardelijke stelling gewoon in te dekken voor/tegen alle (on)gelijk?
Blijf ons op de hoogte houden van al je tips, en geef zeker mee of ze op de trader, dan wel de investeerder van toepassing zijn!
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De gasprijs is gevolg van speculatie. Die speculatie wordt voor de Europese bepaald door de oorlog. Ten dele onterecht, maar dat heet speculatie. Noch Zelensky noch Poetin zullen die gebieden afgeven. Als de NAVO Zelensky laat vallen, verdwijnt de Westerse hegemonie (en verovert China Taiwan). Als Zelensky wint, komt Poetins positie in het gedrang. Die twijfelt echt niet nucleair te gaan. Die oorlog is allesbehalve voorbij.Kevva schreef: ↑4 oktober 2022, 18:26- Besi: van 42 naar 48,40 (in juli 2022 en tijdens corona ook de boot gemist)
- Sofina: van 168 naar 193 (en ik was blij dat ze eindelijk weer onder de 170 kwamen. Ik had een order klaarstaan op 165 euro voor 20 stuks)
- ING: van 8,40 naar 9,50
Tijdens corona werd er steeds gezegd 'wacht maar tot de kwartaalcijfers, dan gaan we wat zien'. Dus toen zat ik steeds af te wachten om te kopen maar we hebben de kwartaalcijfers nooit gehaald. Het ging als een veer weer naar boven. Toen dacht ik nog van 'dead cat bounce' maar helaas, alles bleef stijgen.
In juni/begin juli 2022 stond ik met 20.000 euro aan de zijlijn klaar maar toen werd er geroepen dat we afstevenden op een recessie. Poetin haalde ook uit naar het Westen en Kevva keek toe want ik was er toen zelf van overtuigd dat we lager gingen.
Die cash is intussen nog verder aangegroeid en ik dacht vorige week van 'ik schiet een eerste cartouche af van 10.000 euro en het overige deel doe ik in de maanden die volgen. Maar ineens ging het pijlsnel naar boven.
Ik lees ook ondertussen ook berichten als
- Gasvoorraad in Europa is in orde
- Poetin heeft zijn manschappen niet meer in de hand
- Gasprijs daalt
- Inflatie zit misschien op dit moment al op zijn piek
De beurzen worden vooral gedreven door de inflatie en de renteverhogingen. Ik ben er van overtuigd dat de oorlog geen te grote rol meer speelt omdat het bij velen al 'afgezaagd' is (zoals corona) en het een ver-van-hun-bed show is.
Als de FED of ECB naar buiten komt dat de inflatie daalt, ben ik er zeker van dat de beurzen met 20% omhoog schieten.
De EU staat er slecht voor. Tijdelijk heropleven kan, daarna vermoed ik omlaag? Corona is niet weg. De ECB stimuleerde jarenlang na de bankencrisis ten onrechte de economie. Rente verhogen ligt moeilijk gelet op staatsschulden. Gevolg is oa doorgeslagen vastgoedprijzen. Een langdurige crisis kan de economie in een langdurige recessie duwen. De lidstaten hebben geen geld meer om de economie zo nodig te stimuleren. De ECB kan nagenoeg niets meer doen gegeven haar onnodig stimuleren het laatste decennium.
Het kan goed fout lopen. Landen kunnen onbestuurbaar worden door populistisch stemgedrag en bepaalde regeringen die niet geven om mensen in problemen. Poetin weet dit. Zelfs in de VS was er een stormloop op het parlement...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De Nasdaq bv nadert een belangrijke weerstandslijn. Slaagt ze erin die te overbruggen, vermoed ik dat we hoger gaan. Technisch is het voor mij verwarrend. Enerzijds een sprong omhoog, wat normaliter wijst op serieuze kans op hogere koersen. Tegelijkertijd een gravestone doji die wijst op neergang. Nu, is nog geen sluitingstijd.Boompie schreef: ↑4 oktober 2022, 19:50Een glazen bol, interessant!KomaanBeurs schreef: ↑4 oktober 2022, 17:17 Wordt mogelijks interessant ff cash te gaan. Lager terug inkopen.
Waarop baseer je je dan concreet? Of voel je dit gewoon aan de overvliegende zwaluwen?
Of probeer je je met je voorwaardelijke stelling gewoon in te dekken voor/tegen alle (on)gelijk?
Blijf ons op de hoogte houden van al je tips, en geef zeker mee of ze op de trader, dan wel de investeerder van toepassing zijn!
En dank je om denigrerend te reageren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom iemands verwachting/idee altijd direct afschilderen als een glazen bol ? (en in dit geval er nog wat bovenop)Boompie schreef: ↑4 oktober 2022, 19:50Een glazen bol, interessant!KomaanBeurs schreef: ↑4 oktober 2022, 17:17 Wordt mogelijks interessant ff cash te gaan. Lager terug inkopen.
Wat voor zin heeft dergelijke reactie ? Verdoe uw/onze tijd niet aub.
Misschien kan je beter zelf je verwachting/idee eens posten als reactie, als je het nodig vind om te reageren.
Boompie is veranderd. Dat was vroeger een gezellig forumlid. Nu is hij chagrijnig en breekt iedereen af.