Dexia Life Capital. (tak 21 belegginsverzekering)
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Dexia Life Capital. (tak 21 belegginsverzekering)
Ben sedert 2005 in Dexia Life Capital gestapt met een aanzienlijk deel spaargelden. Enerzijds is er geen 15% rv mits belegging op 8j en 1 dag, anderzijds is er wel de beleggingsverzekering.
Ben vrij tevreden van deze stap (toen 3,75% excl de winstdeelname die varieert van jaar tot jaar).
1 tussentip: als je éénmaal de kosten betaald hebt (aanmaak dossier enz.) moet je zeker bij een eventuele tweede instap de kosten weg negotiëren, dit lukt... met uitzondering van de verplichte verzekeringspremie voor vadertje staat.
Zijn hier nog leden met deze tak 21? Graag hun ervaring.
In mijn beleggingsportefeuille heb ik het gevoel dat een vrij groot deel in deze tak 21 zit... en op vandaag ben je van niks meer zeker...
Dank voor de reacties.
Ben vrij tevreden van deze stap (toen 3,75% excl de winstdeelname die varieert van jaar tot jaar).
1 tussentip: als je éénmaal de kosten betaald hebt (aanmaak dossier enz.) moet je zeker bij een eventuele tweede instap de kosten weg negotiëren, dit lukt... met uitzondering van de verplichte verzekeringspremie voor vadertje staat.
Zijn hier nog leden met deze tak 21? Graag hun ervaring.
In mijn beleggingsportefeuille heb ik het gevoel dat een vrij groot deel in deze tak 21 zit... en op vandaag ben je van niks meer zeker...
Dank voor de reacties.
Re: Dexia Life Capital. (tak 21 belegginsverzekering)
Dexia Life Capital is een tak21 die je best kan mijden (net zoals de tak21 van alle andere grootbanken).
Ze past een systeem toe, waarbij het rendement van stortingen van het lopende jaar hoger is dan het rendement op oudere stortingen. In de reclamefolders wordt het hogere rendement goed in de kijker gezet, maar in werkelijkheid brengt je geld dus veel minder op.
Dit zijn de rendementen van DLC van de voorbije 3 jaar:
Dexia: 3% 4% 3,90%
Als we dit even vergelijken:
BKCP Expansion 4,40% 4,60% 4,50%
Allianz Invest for Life 4,00% 4,90% 5,00%
Post Optima BEST 4,00% 4,50% 4,50%
Als je vergelijkt met andere grootbanken, geeft Dexia op 1 na de laagste opbrengst.
Elders kan je dus veel meer rendement halen, dus zou ik je aanraden om zeker niet meer bij te storten bij Dexia.
Ze past een systeem toe, waarbij het rendement van stortingen van het lopende jaar hoger is dan het rendement op oudere stortingen. In de reclamefolders wordt het hogere rendement goed in de kijker gezet, maar in werkelijkheid brengt je geld dus veel minder op.
Dit zijn de rendementen van DLC van de voorbije 3 jaar:
Dexia: 3% 4% 3,90%
Als we dit even vergelijken:
BKCP Expansion 4,40% 4,60% 4,50%
Allianz Invest for Life 4,00% 4,90% 5,00%
Post Optima BEST 4,00% 4,50% 4,50%
Als je vergelijkt met andere grootbanken, geeft Dexia op 1 na de laagste opbrengst.
Elders kan je dus veel meer rendement halen, dus zou ik je aanraden om zeker niet meer bij te storten bij Dexia.
Laatst gewijzigd door robokat op 13 oktober 2009, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Dexia Life Capital. (tak 21 belegginsverzekering)
De term "beleggingsverzekering" is op zich een contradictio in terminis.
Ofwel is dit product een belegging, ofwel een verzekering, ofwel geen van beide.
Als in uw "polis" geen verzekerd kapitaal voorzien is, is dit in hoofde van de verzekeraar een niet-geoorloofde bedrijfsaktiviteit en dus illegaal.
Ofwel is dit product een belegging, ofwel een verzekering, ofwel geen van beide.
Als in uw "polis" geen verzekerd kapitaal voorzien is, is dit in hoofde van de verzekeraar een niet-geoorloofde bedrijfsaktiviteit en dus illegaal.