De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dat wist ik niet. Zelf ging ik short wegens dalende SMA20 op Nasdaq 1j. Zie voorlopig hierop afgeketst en gravestone doji? Stijgende SMA10 verontrustte mij wel.Dirk2 schreef: ↑6 oktober 2022, 16:04Natuurlijk long, na een aankoopsignaal, alleen scalen (winst nemen) wegens die eerste target.
Dus je ziet ze ook scalen na de opening. Ze hebben meer volume nu.
Nu kat uit de boom kijken, wegens 1 ste target bereikt. Shorten alleen maar als het duidelijk wordt dat we niet naar de tweede target verder naar boven zouden gaan. Tijdens een bull market gaan we meestal na een aarzeling naar de 2de target. Maar in een berenmarkt zal dit minder gebeuren. Heb ik nog niet gebacktest.
Scalen is posities verminderen, neem ik aan?
Market timing werkt voor de meesten hier niet of je moet er zoals Dirk2 met je neus opzitten. Maar voor sommigen is dat blijkbaar nog niet duidelijk.
Het vertrouwen is wel aan een licht herstel bezig blijkbaar. Fear & Greed Index van 14 vorige week naar 32 vandaag.
Het vertrouwen is wel aan een licht herstel bezig blijkbaar. Fear & Greed Index van 14 vorige week naar 32 vandaag.
Slecht nieuws:
Heel gerust kan de Belgische belegger straks het weekend niet in gaan. In het kader van de begrotingsgesprekken overweegt de federale regering de effectentaks te verhogen: een verhoging van 0,15 naar 0,21 procent zou 150 miljoen euro in het laatje moeten brengen.
Heel gerust kan de Belgische belegger straks het weekend niet in gaan. In het kader van de begrotingsgesprekken overweegt de federale regering de effectentaks te verhogen: een verhoging van 0,15 naar 0,21 procent zou 150 miljoen euro in het laatje moeten brengen.
-
- Full Member
- Contacteer:
De effectentaks van 0,15% geldt enkel voor effectenrekeningen boven 1M € ,dacht ik.dreamy schreef: ↑7 oktober 2022, 14:14 Slecht nieuws:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
VS markten vallen. Als dit aanhoudt, is ongeveer 10.800/10.900 belangrijk niveau voor Nasdaq. Dirk zal dit beter kunnen inschatten. Zou dus niet kopen voor dat niveau.
Er zijn heel wat beleggers die de afgelopen dagen het aandeel Porsche gekocht hebben aan 91.1 euro Volgend jaar krijgen de aandeelhouders een dividend van 911 miljoen euro.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
3.100 lijkt interessant niveau voor BEL 20 (kleine 8 procent lager).
Vraag mij af of wij maandag in die richting gaan.
Vraag mij af of wij maandag in die richting gaan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Deze video vond ik nog wel fijn: https://www.youtube.com/watch?v=uEBT74A_710
Hieruit concludeert men volgens 3 metrieken dat de beurs vandaag hoogstens fairly priced is, maar nog zeker niet goedkoop. Gevoelsmatig zou je daar misschien anders over denken, omdat we toch al een serieuze daling achter de rug hebben.
Hieruit concludeert men volgens 3 metrieken dat de beurs vandaag hoogstens fairly priced is, maar nog zeker niet goedkoop. Gevoelsmatig zou je daar misschien anders over denken, omdat we toch al een serieuze daling achter de rug hebben.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nasdaq 100 staat op enorm belangrijk punt. De candlestick op 1j duidt op verdere daling. Die op 5 dagen wijst op een stijging. De afgelopen dagen passeerden grote orders... Mocht de index morgen zakken, kan er een 11 procent vanaf.
Tech has come under the bulk of pressure in the recent market selloffs and attracted dip-buying activity, but experts believe it is too early to rotate back into growth stocks on expectations that the trend of rising Treasury yields, the enemy of growth stocks, is likely to continue.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zou dit al ingeprijsd zijn?
Trying to fight runaway prices, the ECB has raised its rate on bank deposits to 0.75%, promised more hikes and begun a debate about mopping up excess liquidity from the banking system - legacy of its fight against deflation in the last decade.
Villeroy said it was too early to say whether the ECB should raise that rate by 50 or 75 basis points at its Oct. 27 meeting.
But he reaffirmed the rate should be at its neutral level -- or "a bit less than 2%" -- before the end of the year, paving the way for the ECB to shrink its balance sheet.
"It would not be consistent to keep a very large balance sheet for too long in order to compress the term premium, whilst at the same time contemplating tightening policy rates above neutral," the French central bank governor told an audience at Columbia University.
Ik vraag me af wanneer bedrijven als een Microsoft aandelen beginnen in te kopen ? (YTD-33%)
Baksteenmodus: aan.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik had het ook al gezien: tussen 14:30 en 14:31 vielen de beursindexen loodrecht 2% naar beneden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inflatiecijfers us iets hoger dan verwacht. Van geprofiteerd om Tinc en ASML bij te kopen. Nog een aantal limietorders lopen (aker, investor ab, markel).