Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
je bent nog vergeten de 1 ton v radioactief afval te vermelden die 3 windmolens met zich meebrengen en dan maar moeilijkdoen over de kern centrales ...Grappig dat je detail cijfers geeft van turbines, en voor kerncentrales een onbeduidende, minimaliserende uitspraak. Passen de cijfers van een kerncentrale niet in jouw kraam misschien
En wat doe je met de turbines van een kerncentrale? Maak je ze van papier en karton?
Hangt af van hoe groot de kern centrale is welk vermogen maar goed....heb koper er waarschijnlijk niet bijgezet omdat in tegenstelling v uw dure speeltjes die slechts de helft v de tijd effectief rond draaien .... een generator v een kerncentrale 92% v de tijd zijn kerntaak voldoet nl energie opwekken... en aldus het koper die daar in zit word efficient gebruikt.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik plaats van mee te gaan in kromme berekeningen met cijfers die langs geen kant kloppen, zal ik nog eens dat prentje tonen waar de CO2 output per TW geproduceerde elektriciteit op staat, in deze cijfers zit de CO2 van de ganse levenscyclus, dus van bij het mijnen van grondstoffen, de bouw en uiteindelijke productie tot de decommissioning van de installatie vervat. Hierop is te zien dat zowel zon, wind als kernenergie nauwelijks CO2 veroorzaken in vergelijking met al de rest.
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom neem je als definitie van milieuvriendelijk "clean" een parameter die voordelig is voor kernenergie? Alsof CO2 als enige milieubelastend is. Waarom nemen we niet als parameter voor "clean" de omgekeerde productie van radioactief afval? Dat is veel schadelijker voor mens, dier en planten dan C02 dat slechts indirect effect heeftvortex schreef: ↑6 oktober 2022, 11:39 Ik plaats van mee te gaan in kromme berekeningen met cijfers die langs geen kant kloppen, zal ik nog eens dat prentje tonen waar de CO2 output per TW geproduceerde elektriciteit op staat, in deze cijfers zit de CO2 van de ganse levenscyclus, dus van bij het mijnen van grondstoffen, de bouw en uiteindelijke productie tot de decommissioning van de installatie vervat. Hierop is te zien dat zowel zon, wind als kernenergie nauwelijks CO2 veroorzaken in vergelijking met al de rest.
nog nietVLblokpate schreef: ↑6 oktober 2022, 11:37Jij hebt een slag van de (wind)molen gekregen zeker? Misschien moet je eens op andere dan complotwebsites info zoeken
317kg rare earthsin 1 windmolen
For every ton of REEs(rare earths) that are produced, there are 2,000 tons of mine tailings, including 1 to 1.4 tons of radioactive waste
https://kleinmanenergy.upenn.edu/resear ... ransition/https://www.science.org/content/article ... h-elements
Hoe word het berekend?door wie? is het niet directer zelf de cijfertjes te gaan opzoeken ik had het tevens niet enkel over de co2 print maar over de reeele kost die word betaald v uit een milieu perspectiefIk plaats van mee te gaan in kromme berekeningen met cijfers die langs geen kant kloppen, zal ik nog eens dat prentje tonen waar de CO2 output per TW geproduceerde elektriciteit op staat, in deze cijfers zit de CO2 van de ganse levenscyclus, dus van bij het mijnen van grondstoffen, de bouw en uiteindelijke productie tot de decommissioning van de installatie vervat. Hierop is te zien dat zowel zon, wind als kernenergie nauwelijks CO2 veroorzaken in vergelijking met al de rest.
Hoeveel kennisen Famillie leden ken jij die direct of indirect gestorven zijn dat te wijten is aan kern energie?Waarom neem je als definitie van milieuvriendelijk "clean" een parameter die voordelig is voor kernenergie? Alsof CO2 als enige milieubelastend is. Waarom nemen we niet als parameter voor "clean" de omgekeerde productie van radioactief afval? Dat is veel schadelijker voor mens, dier en planten dan C02 dat slechts indirect effect heeft
-
- Verbannen Gebruiker
Anekdotisch bewijs. Waarde = 0.0
Ik herhaal mijn opmerking: over windmolens kom je met gedetailleerde cijfers, sleur je er van alles en nog wat bij.
Van kerncentrales: enkel dooddoeners als "een beetje staal en beton en uranium".
Ik sleur er de reeele kost bij ... niks meer niks minder....windmolens net als zonnepanelen zijn enkel groen en goed voor het milieu tot je effectief 5 min stilstaat en u verdiept dan merk je al vrij snel op dat bijna elke zogeheete groene energie technologie een scam is....goed voor de portomonee maar niet noodzakelijk goed voor het milieu.....de cijfers die ik gegeven heb komen gewoon v uit ggl je kan ze zelf opzoeken naar wens...VLblokpate schreef: ↑6 oktober 2022, 12:06Anekdotisch bewijs. Waarde = 0.0
Ik herhaal mijn opmerking: over windmolens kom je met gedetailleerde cijfers, sleur je er van alles en nog wat bij.
Van kerncentrales: enkel dooddoeners als "een beetje staal en beton en uranium".
In dat geval zou kernenergie, wind en zon er eveneens als beste uitkomen, immers het gevaarlijk kernafval komt niet in het milieu en kerncentrales stoten ook een radioactieve deeltjes uit (tenminste niet in normaal bedrijf). En zelfs bij zeer hoge uitstoot van radioactief materiaal zoals bij Tsjernobyl is de milieuschade al bij al beperkt, in de verboden zone doen planten en dieren het tegen alle verwachtingen in uitstekend. Trouwens; wij zijn continu blootgesteld aan de natuurlijke radioactieve straling, enerzijds van de zon en anderzijds straling die de aarde zelf veroorzaakt, zoek maar eens op "radon gas België".VLblokpate schreef: ↑6 oktober 2022, 11:43 Waarom neem je als definitie van milieuvriendelijk "clean" een parameter die voordelig is voor kernenergie? Alsof CO2 als enige milieubelastend is. Waarom nemen we niet als parameter voor "clean" de omgekeerde productie van radioactief afval? Dat is veel schadelijker voor mens, dier en planten dan C02 dat slechts indirect effect heeft
Als je naar de totale milieuschade zou kijken is het verbranden van fossiele brandstoffen en ook bv hout veruit het schadelijkst, naast CO2 veroorzaken die nog tal van andere vervuiling denk maar aan NOx, fijn stof, kanker verwekkende aromatische koolwaterstoffen, enz...
Mooie argumentatie (VBpaté maakt geen onderscheid tussen normale werking en rampen). Alleen maakt die -G een wereld van verschil uit: GEEN of EENvortex schreef: ↑6 oktober 2022, 12:15In dat geval zou kernenergie, wind en zon er eveneens als beste uitkomen, immers het gevaarlijk kernafval komt niet in het milieu en kerncentrales stoten ook Geen radioactieve deeltjes uit (tenminste niet in normaal bedrijf). En zelfs bij zeer hoge uitstoot van radioactief materiaal zoals bij Tsjernobyl is de milieuschade al bij al beperkt, in de verboden zone doen planten en dieren het tegen alle verwachtingen in uitstekend. Trouwens; wij zijn continu blootgesteld aan de natuurlijke radioactieve straling, enerzijds van de zon en anderzijds straling die de aarde zelf veroorzaakt, zoek maar eens op "radon gas België".VLblokpate schreef: ↑6 oktober 2022, 11:43 Waarom neem je als definitie van milieuvriendelijk "clean" een parameter die voordelig is voor kernenergie? Alsof CO2 als enige milieubelastend is. Waarom nemen we niet als parameter voor "clean" de omgekeerde productie van radioactief afval? Dat is veel schadelijker voor mens, dier en planten dan C02 dat slechts indirect effect heeft
Als je naar de totale milieuschade zou kijken is het verbranden van fossiele brandstoffen en ook bv hout veruit het schadelijkst, naast CO2 veroorzaken die nog tal van andere vervuiling denk maar aan NOx, fijn stof, kanker verwekkende aromatische koolwaterstoffen, enz...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat zal de stielman later rekenen om defecte zonnepanelen te verwijderen, blijft mij altijd bij.
Ik verwacht dat Vlaanderen nog particulieren belast voor zonne-afname (wanneer ze met batterijen zelfvoorzienend zijn) onder Anthony Demir of Koenraad Dewever ofzo.
Voor niets ging ooit de zon op.
Ik verwacht dat Vlaanderen nog particulieren belast voor zonne-afname (wanneer ze met batterijen zelfvoorzienend zijn) onder Anthony Demir of Koenraad Dewever ofzo.
Ik verwacht dat dit eerder of federaal niveau zal gebeuren ... waarbij Brussel en Wallonië dan zullen argumenteren dat zij ook recht hebben op een deel van de Vlaamse belastinginkomsten omdat wij een kust hebben (en zijn niet) en het kustgebied over een zonniger microklimaat beschiktKomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 14:08 Wat zal de stielman later rekenen om defecte zonnepanelen te verwijderen, blijft mij altijd bij.
Waarschijnlijk zorgt Pauline Magnette of Laurent Onkelinckx of zo daar wel voor ...
Ik ga die "scam" volgend jaar op mijn dak plaatsen en zie mijn elektriciteitsrekening halveren van 900 naar 450 euro/jaar. Het jaar daarna nog een batterij en ik betaal niets meer, blijf jij maar die oude technologie propageren ik kies voor kernfusie.Pol33 schreef: ↑6 oktober 2022, 12:14Ik sleur er de reeele kost bij ... niks meer niks minder....windmolens net als zonnepanelen zijn enkel groen en goed voor het milieu tot je effectief 5 min stilstaat en u verdiept dan merk je al vrij snel op dat bijna elke zogeheete groene energie technologie een scam is....goed voor de portomonee maar niet noodzakelijk goed voor het milieu.....de cijfers die ik gegeven heb komen gewoon v uit ggl je kan ze zelf opzoeken naar wens...VLblokpate schreef: ↑6 oktober 2022, 12:06
Anekdotisch bewijs. Waarde = 0.0
Trouwens, je zou kernenergie met wat slechte wil ook sossenstroom kunnen noemen, daarom dat het zo populair was/is bij communistische regimes. De staat moet het plannen, controleren, subsidieren en als het fout gaat er volledig voor opdraaien.
The 7 reasons why nuclear energy is not the answer to solve climate change
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik heb al meer dan 10 jaar zonnepanelen op mijn dak liggen ... maar omdat productie en consumptie van elektriciteit niet helemaal op elkaar kan worden afgestemd (ook niet met een thuisbatterij) weet ik dat "off grid" gaan er niet in zit. Ik zou nu eenmaal ook graag elektriciteit willen hebben in de donkere wintermaanden, zeker als binnenkort zowat alles (elektriciteit, wagen ...) op elektriciteit werkt. En daarvoor heb ik het elektriciteitsnet nodig (om productie af te staan, om te kunnen consumeren als mijn panelen niet of onvoldoende produceren ...).Spaarplan schreef: ↑7 oktober 2022, 14:33Ik ga die "scam" volgend jaar op mijn dak plaatsen en zie mijn elektriciteitsrekening halveren van 900 naar 450 euro/jaar. Het jaar daarna nog een batterij en ik betaal niets meer, blijf jij maar die oude technologie propageren ik kies voor kernfusie.Pol33 schreef: ↑6 oktober 2022, 12:14
Ik sleur er de reeele kost bij ... niks meer niks minder....windmolens net als zonnepanelen zijn enkel groen en goed voor het milieu tot je effectief 5 min stilstaat en u verdiept dan merk je al vrij snel op dat bijna elke zogeheete groene energie technologie een scam is....goed voor de portomonee maar niet noodzakelijk goed voor het milieu.....de cijfers die ik gegeven heb komen gewoon v uit ggl je kan ze zelf opzoeken naar wens...
Trouwens, je zou kernenergie met wat slechte wil ook sossenstroom kunnen noemen, daarom dat het zo populair was/is bij communistische regimes. De staat moet het plannen, controleren, subsidieren en als het fout gaat er volledig voor opdraaien.
The 7 reasons why nuclear energy is not the answer to solve climate change
Zodus, veel succes als je denkt niets meer te moeten betalen met een thuisbatterij. Daarvoor zou je volledig "off grid" en dan voorspel ik toch een aantal hele donkeren en koude winterdagen voor jou ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Was energie geen Vlaamse bevoegdheid?m-peeters schreef: ↑7 oktober 2022, 14:19Ik verwacht dat dit eerder of federaal niveau zal gebeuren ... waarbij Brussel en Wallonië dan zullen argumenteren dat zij ook recht hebben op een deel van de Vlaamse belastinginkomsten omdat wij een kust hebben (en zijn niet) en het kustgebied over een zonniger microklimaat beschiktKomaanBeurs schreef: ↑7 oktober 2022, 14:08 Wat zal de stielman later rekenen om defecte zonnepanelen te verwijderen, blijft mij altijd bij.
Waarschijnlijk zorgt Pauline Magnette of Laurent Onkelinckx of zo daar wel voor ...
Er lijkt enkel twijfel over het niveau.