Keytrade Keyplan
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Keytrade Keyplan
Nee, dank je. Ik pas voor een filosofie waar feiten en waarheid zeer rekbare begrippen zijn. Maar elke filosofie mag van mij bestaan, als ze ons maar niet te vuur en te zwaard opgelegd worden
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 16:32Prijs olie is nu 117. Eind vorige zomer 70. Dat is meer dan 60% hoger.
Prijs Europees gas: nu rond de 150. Eind vorige zomer: 45. Dat is meer dan verdrievoudigd.
EU inflatie in februari 2022: 5,8%. In augustus 2021: 3,2%.
Uw definitie van "op niveau" is redelijk betwistbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ga je elke anderhalve maand vragen wat je best kan doen ?
Het antwoord lijkt mij altijd hetzelfde te zulllen zijn ...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
EarthNvstr1 schreef: ↑26 januari 2022, 16:09Als het een goed plan was, dan is er geen reden om nu af te wijken. Gewoon je plan aanhouden dus.
Maar ik hoop echter wel dat je plan niet was om je hele spaarpot voor je pensioen op te bouwen enkel met zo'n Keyplan![]()
Zulke zaken (en erger) zijn de afgelopen 100 jaar ook gebeurd. Toen heeft de bogleheadsfilosofie gewerkt. Waarom zou ze in de toekomst niet werken?VLblokpate schreef: ↑8 maart 2022, 16:19 Een boglehead gelooft: de boglehead filosofie heeft al 100 jaar gewerkt. Dus zal het ook werken voor de volgende 100 jaar (*). Geen belang dat Rusland een buurland van EU en NAVO landen plat bombardeert. Geen belang dat de prijzen van energie en grondstoffen ongekende hoogtes bereiken. Geen belang dat de inflatie de hoogste is sinds 40 jaar, en dat was nog voor de oorlog gestart was. Geen belang dat Putin niet zal stoppen wanneer Ukraine kapotgemaakt is. Geen belang dat Putin atoomcentrales in de lucht zal blazen op 2000 km van ons bed. Geen belang dat 2 miljoen mensen uit Ukraine op de vlucht zijn.
Tuurlijk is dat geen detail. "Use index funds when possible" en "Keep costs low" zijn 2 basisprincipes.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 12:54Zijn dat geen details? Een boglehead gelooft dat beurzen alleen maar omhoog gaan (als men meer dan 100 jaar belegt). Men kan dat op verschillende manieren invullen: beleggingsplannen, beperkte selectie van ETF,... Het enige verschil zijn de kosten, en dus rendement.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, de vraag is: waarom zal ze wel werken de komende 100 jaar. Als het enige argument is: ze heeft de voorbije 100 jaar gewerkt, dan is dat maar zwak argument.
Fouten in het verleden:
- de boeren werken al duizenden jaren met paard en kar. Waarom zou dat de komende duizenden jaren niet het geval zijn
- oorlogen worden al duizenden jaren met zwaarden, pijl en boog uitgevochten. Waarom zou dat de komende jaren anders zijn
- mensen gaan nooit thuis een computer nodig hebben (Bill Gates). Ze doen al 50.000 jaar zonder computer. Waarom zou dat in de toekomst anders zijn.
- de klassieke economie heeft al duizenden jaren gewerkt. Waarom zou die nieuwigheid van Keynes wel werken?
- de vrouwen zijn al duizenden jaren aan de haard (in de meeste culturen). Als zij plots op de arbeidsmarkt gaan komen zal dat de economie verwoesten
- voor 1976 bestonden geen ETF. De beleggingswereld doet al honderden jaren zonder. Waarom zou dat anders zijn in de toekomst?
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 10 maart 2022, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel, wel, wat krijgen we nu ? Een bocht van 180 gradenB7H4long schreef: ↑9 maart 2022, 16:33 Voordat ik mijn beleggingsstrategie zou laten afhangen van voorspellingen over de toekomst zou ik ook naar de historische resultaten kijken. Kijk bvb ook eens naar de rendementen van die sectoren in het eerste decennium van deze eeuw en de laatste decennia van de vorige om te schatten of het vorige decennium een uitzondering was, of dat er bewijs is dat dit zal terugkeren.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Het verleden is nooit belangrijk voor jou geweest, waarom dan nu ineens wel ?
De innovaties hierboven genoemd zijn juist 1 van de redenen waarom het waarschijnlijk in de toekomst zal blijven werkenVLblokpate schreef: ↑10 maart 2022, 11:44Nee, de vraag is: waarom zal ze wel werken de komende 100 jaar. Als het enige argument is: ze heeft de voorbije 100 jaar gewerkt, dan is dat maar zwak argument.
Fouten in het verleden:
- de boeren werken al duizenden jaren met paard en kar. Waarom zou dat de komende duizenden jaren niet het geval zijn
- oorlogen worden al duizenden jaren met zwaarden, pijl en boog uitgevochten. Waarom zou dat de komende jaren anders zijn
- mensen gaan nooit thuis een computer nodig hebben (Bill Gates). Ze doen al 50.000 jaar zonder computer. Waarom zou dat in de toekomst anders zijn.
- de klassieke economie heeft al duizenden jaren gewerkt. Waarom zou die nieuwigheid van Keynes wel werken?
- de vrouwen zijn al duizenden jaren aan de haard (in de meeste culturen). Als zij plots op de arbeidsmarkt gaan komen zal dat de economie verwoesten
- voor 1976 bestonden geen ETF. De beleggingswereld doet al honderden jaren zonder. Waarom zou dat anders zijn in de toekomst?
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
()
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 10 maart 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
*Antwoord verplaatst naar boglehead onderwerp
Het was een retorische vraag he. "Voordat.."annetje schreef: ↑10 maart 2022, 11:46Wel, wel, wat krijgen we nu ? Een bocht van 180 gradenB7H4long schreef: ↑9 maart 2022, 16:33 Voordat ik mijn beleggingsstrategie zou laten afhangen van voorspellingen over de toekomst zou ik ook naar de historische resultaten kijken. Kijk bvb ook eens naar de rendementen van die sectoren in het eerste decennium van deze eeuw en de laatste decennia van de vorige om te schatten of het vorige decennium een uitzondering was, of dat er bewijs is dat dit zal terugkeren.
Het verleden is nooit belangrijk voor jou geweest, waarom dan nu ineens wel ?
Het antwoord is gekend.
Om duidelijk te zijn: je beleggingsstrategie hangt best niet af van zulke voorspellingen over de toekomst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er staan nog geen kooporders in mijn Keyplan ... lijkt me niet normaal... effe bellen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo... vriendelijke man aan de lijn, bevestigt direct (na identiteit verificatie uiteraard) dat het niet klopt.EarthNvstr1 schreef: ↑6 oktober 2022, 20:51 Er staan nog geen kooporders in mijn Keyplan ... lijkt me niet normaal... effe bellen...
Na raadpleging collega's: algemeen probleem met Keyplan, aankopen worden morgen uitgevoerd
Even doorgevraagd: de aankopen of de orders ?
Antwoord: aankoop gebeurt vanavond, morgen zullen de aankopen zichtbaar zijn.
Beetje twijfelachtig, maar goed, zal zien morgen dan wat er van aan is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nog geen aankopen en ook nog geen orders te zien.
Nu goed, vrijdag zijn de meeste fondsen terug gezakt onder hiet niveau van 5/10, dus ik klaag niet.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Nu goed, vrijdag zijn de meeste fondsen terug gezakt onder hiet niveau van 5/10, dus ik klaag niet.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Hier ook; nog geen orders of transacties te zien buiten de inkomende cash op 1 okt, en de cash staat nog in de keyplannen als beschikbaar.
Ik heb wel een melding bij berichtjes dat er technische problemen zijn met de keyplannen - zoals je zelf ook al eerde aangaf na je gesprek met een Keytrade medewerker. Nog wat geduld zeker?
Ik heb wel een melding bij berichtjes dat er technische problemen zijn met de keyplannen - zoals je zelf ook al eerde aangaf na je gesprek met een Keytrade medewerker. Nog wat geduld zeker?
Blijft nog aan welke koers ze gaan kopen.
Koers heden, koers normale datum.
Of laten ze de keyplan belegger opdraaien voor hun problemen.
Estate Guru believer.