Failliete Vlaamseenergielevrancier
Failliete Vlaamseenergielevrancier
Heet van de naald .
Iedereen die mails krijgt via @vlaamseenergieleverancier.be mag die in vuilbak gooien, zijn onwettelijk omdat bedrijf niet meer bestaat , alle communicatie of inningen moeten wettelijk via MODO- LAU komen.
De curators overtreden wettelijk hun bevoegdheden van tweedelig mandaat.
Tweedelig mandaat beperkt zich enkel eigendom & finacieel van failliete VEL en massa schuldeisers APART ( energieproducenten, overheid, DNB'S en gedupeerde klanten)
Concreet wil dit zeggen dat zij allen apart klacht moeten neerleggen bij Regsol
Curators hebben geen wettelijk mandaat om gelden te innen van massa schuldeisers onderling.
Wil overheid Heffingen en BTW eisen zullen ze dat ook moeten doen via Regsol net zoals DNB'S.
Curators kunnen enkel wettelijk pure energiekost innen van ex klanten.
Is een failiet bedrijf als een ander waarvan curators enkel een tweedelig mandaat hebben.
U kan klacht neerleggen bij Ombudsman of bij de stafhouder Balie van Brussel.
Doordat VEL eenzijdig contract brut heeft afgebroken zaten veel ex klanten met hun haren in de hand, weken liggen bellen uren aan muziekje veel vrijetijd en levensvreugde aan verloren met slapeloze nachten.
Wel hiervoor kan je klacht neerleggen voor morele schadevergoeding.
VEL heeft bij veel ex klanten mentale tijdelijke schade toegebracht.
Dat moet vergoed worden!
U hebt recht op morele schadevergoeding.
Iedereen die mails krijgt via @vlaamseenergieleverancier.be mag die in vuilbak gooien, zijn onwettelijk omdat bedrijf niet meer bestaat , alle communicatie of inningen moeten wettelijk via MODO- LAU komen.
De curators overtreden wettelijk hun bevoegdheden van tweedelig mandaat.
Tweedelig mandaat beperkt zich enkel eigendom & finacieel van failliete VEL en massa schuldeisers APART ( energieproducenten, overheid, DNB'S en gedupeerde klanten)
Concreet wil dit zeggen dat zij allen apart klacht moeten neerleggen bij Regsol
Curators hebben geen wettelijk mandaat om gelden te innen van massa schuldeisers onderling.
Wil overheid Heffingen en BTW eisen zullen ze dat ook moeten doen via Regsol net zoals DNB'S.
Curators kunnen enkel wettelijk pure energiekost innen van ex klanten.
Is een failiet bedrijf als een ander waarvan curators enkel een tweedelig mandaat hebben.
U kan klacht neerleggen bij Ombudsman of bij de stafhouder Balie van Brussel.
Doordat VEL eenzijdig contract brut heeft afgebroken zaten veel ex klanten met hun haren in de hand, weken liggen bellen uren aan muziekje veel vrijetijd en levensvreugde aan verloren met slapeloze nachten.
Dat moet vergoed worden!
Re: Failliete Vlaamseenergielevrancier
Haaruitval.. weinig aan te doen. Alhoewel er nu een oorzakelijk verband ontdekt werd. VEL heeft het gedaan.
Wordt het nog gekker of zitten we bijna aan het dieptepunt ?odbc schreef: ↑30 juli 2022, 11:12 Weken liggen bellen uren aan muziekje veel vrijetijd en levensvreugde aan verloren met slapeloze nachten.
Dat moet vergoed worden!
Ik zou de mentale schade als definitief omschrijven.
Odbc heeft zich voorgenomen om na het faillissement van VEL zo veel mogelijk rekeningen onbetaald te laten. Zal het hem lukken en voor hoeveel ?
Lees het in de volgende aflevering.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, we zitten natuurlijk niet in Amerika of er zouden al massaal claims richting curators gestuurd zijn.
Hier worden mensen door makelaars dom gehouden die werken op premies, hoe minder claims hoe hoger de premie op het einde van jaar.
Dergelijk rechtsbijstand moet ook in uw familiale zitten.
Via een gemotiveerde brief van advocaat aan rechtsbijstand kan claim rollen en kost u niets.
Hier worden mensen door makelaars dom gehouden die werken op premies, hoe minder claims hoe hoger de premie op het einde van jaar.
Dergelijk rechtsbijstand moet ook in uw familiale zitten.
Via een gemotiveerde brief van advocaat aan rechtsbijstand kan claim rollen en kost u niets.
Gaat niet om gelijk te halen, maar om gerechtelijk arrest en mandaat dat een curator krijgt en heeft?
Curator(s) mogen niet buiten de lijnen kleuren en misbruik maken van hun mandaat.
Kan al snel op grens afpersing lopen!
Onwettig incassobureau inschakelen met allerhande pesterijen.
Die advocaaten zijn wel slim genoeg om dit niet over hun kantoor te laten lopen?
Maar stafhouder balie van Brussel zal die wel snel op het matje roepen.
De info die ik kreeg van mijn advocaat daar weet de man met de pet niets van, laat staan of ombudsman er van op de hoogte is.
Testaankoop zal die info ook wel weten.
Hopelijk is er geen onwettige samenwerking tussen curators en sommige massa schuldeisers? Zou belangenvermening zijn of corruptie
Curator(s) mogen niet buiten de lijnen kleuren en misbruik maken van hun mandaat.
Kan al snel op grens afpersing lopen!
Onwettig incassobureau inschakelen met allerhande pesterijen.
Die advocaaten zijn wel slim genoeg om dit niet over hun kantoor te laten lopen?
Maar stafhouder balie van Brussel zal die wel snel op het matje roepen.
De info die ik kreeg van mijn advocaat daar weet de man met de pet niets van, laat staan of ombudsman er van op de hoogte is.
Testaankoop zal die info ook wel weten.
Hopelijk is er geen onwettige samenwerking tussen curators en sommige massa schuldeisers? Zou belangenvermening zijn of corruptie
Blijkbaar heeft de Vlaamse Energieleverancier al jaren fraude gepleegd!!
Bij berekening van aardgas word het SLP toegepast volgens richtlijnen van VREG en wat blijkt, VEL heeft dat nooit toegepast, zij nemen een gemiddelde jaar eenheidsprijs en berekenen dat met het volledig jaarverbruik!!
Hoeveel heeft dat al frauduleus opgebracht van 70000 klanten?
Bij berekening van aardgas word het SLP toegepast volgens richtlijnen van VREG en wat blijkt, VEL heeft dat nooit toegepast, zij nemen een gemiddelde jaar eenheidsprijs en berekenen dat met het volledig jaarverbruik!!
Als die gemiddelde jaarprijs volgens de % werd berekend maakt dat niet uit. In de details vind je dan wel de verschillende berekeningen per periode en %.
Bij Luminus zie je ook een gemiddelde prijs bij energie per contractperiode op de standaard afrekening van 4 blz. In de detailafrekening vind je dan de berekening per periode. Die gemiddelde is dan de som van die deelperiodes gedeeld door je volledig verbruik per contract. Had je twee contracten dan wordt het verbruik volgens SLP over die twee contracten verdeeld en zie je de gemiddelde prijs voor die twee.
Bij Luminus zie je ook een gemiddelde prijs bij energie per contractperiode op de standaard afrekening van 4 blz. In de detailafrekening vind je dan de berekening per periode. Die gemiddelde is dan de som van die deelperiodes gedeeld door je volledig verbruik per contract. Had je twee contracten dan wordt het verbruik volgens SLP over die twee contracten verdeeld en zie je de gemiddelde prijs voor die twee.
Zo zou het correct zijn maar bij failliete VEL is dit niet en als je met de cijfers van verdeling SLP rekend is het voordelig voor klant en niet met volledig jaarverbruik en gemiddelde eenheidsprijs.Tycoon schreef: ↑7 oktober 2022, 08:31 Als die gemiddelde jaarprijs volgens de % werd berekend maakt dat niet uit. In de details vind je dan wel de verschillende berekeningen per periode en %.
Is niet conform met regels van Vreg.
Veel mensen zijn niet thuis in die materie en kunnen dit dan ook niet vaststellen.
Erg, verhaal ertegen is nu te laat veel mensen hebben al afgerekend en iets ondernemen tegen failiet bedrijf en curators is een slag in het water.
Maar die nog moeten afrekenen laat u niet meer in zak zetten, VEL heeft het al jaren gedaan.
Drama queen (maar dat wisten we al ).odbc schreef: ↑7 oktober 2022, 07:42 Blijkbaar heeft de Vlaamse Energieleverancier al jaren fraude gepleegd!!
De meeste klanten van VEL zijn klant geworden middels een groepsaankoop van de provincie en hadden een vast tarief voor 1 jaar: bij aanvang van mijn contract voor aardgas was de prijs 1,7 €c/kWh ... en wat blijkt uit mijn eindafrekening?
Ik heb precies 1,7€c/kWh aangerekend gekregen ...
PS: en altijd dat nodeloos gebruiken van beladen termen als "fraude" en "rechtszaken". Ik word daar zo moe van ...
1,7 kwh begin 2021 vast contract klopt als een bus, heb ook alle energiekaarten.
Maar ik heb het over variabele contracten --KNIP-- en dat was een ramp naar het einde van 2021.
Maar VEL heeft nooit het SLP toegepast op variabele aardgas contracten, gewoon mee berekend als vaste contracten.
Wat wil je met handvol personeelsleden voor 70000 klanten.
Maar ik heb het over variabele contracten --KNIP-- en dat was een ramp naar het einde van 2021.
Maar VEL heeft nooit het SLP toegepast op variabele aardgas contracten, gewoon mee berekend als vaste contracten.
Maar schatteke, de VEL had vooral vaste contracten … daardoor zijn ze ook failliet gegaanodbc schreef: ↑7 oktober 2022, 15:171,7 kwh begin 2021 vast contract klopt als een bus, heb ook alle energiekaarten.m-peeters schreef: ↑7 oktober 2022, 14:23
Drama queen (maar dat wisten we al ).
De meeste klanten van VEL zijn klant geworden middels een groepsaankoop van de provincie en hadden een vast tarief voor 1 jaar: bij aanvang van mijn contract voor aardgas was de prijs 1,7 €c/kWh ... en wat blijkt uit mijn eindafrekening?
Ik heb precies 1,7€c/kWh aangerekend gekregen ...
PS: en altijd dat nodeloos gebruiken van beladen termen als "fraude" en "rechtszaken". Ik word daar zo moe van ...
Maar ik heb het over variabele contracten, sjoeke en dat was een ramp naar het einde van 2021.
Ja, en team VEL word nog versterkt binnen paar maanden, de transfers zijn al getekend.
Er zullen weer veel supporters tijdelijk bij Fluvius moeten spelen voor ze weer naar een nieuwe sterke club kunnen.
Dus hou u maar vast want sommige van die teams gaan nog snel veel sponsor geld willen binnenrijven.
Er zullen weer veel supporters tijdelijk bij Fluvius moeten spelen voor ze weer naar een nieuwe sterke club kunnen.
Dus hou u maar vast want sommige van die teams gaan nog snel veel sponsor geld willen binnenrijven.
(Geeuw) … dat is wel een heel gemakkelijke voorspelling. Dat sommige energiebedrijven het moeilijk hebben vandaag de dag is geen geheim. Dat is zoals een open kans voor een leeg doel. Iedereen kan zoiets voorspellen …odbc schreef: ↑7 oktober 2022, 23:17 Ja, en team VEL word nog versterkt binnen paar maanden, de transfers zijn al getekend.
Allen staat er ook ergens een supporter langs de zijlijn (ene odbc) die staat te roepen en tieren dat de spelers met beide voeten vooruit moeten tackelen op hun tegenstander
Ja, maar kranten hebben toch de pijnpunten die ik al een jaar aanhaalde toch in nieuws gebracht.
Wel ten voordele van duizende benadeelden.
Ik ben er ook één van.
En nu zitten de curators wel mensen af te dreigen die gewoon een deftige berekening vragen volgens SLP berekening die Vreg alle leveranciers opleggen, maar curators werken nog met telraam.
Ja, vraag mij ook af hoe zoiets advocaat is geworden.
--KNIP--
Wel ten voordele van duizende benadeelden.
Ik ben er ook één van.
En nu zitten de curators wel mensen af te dreigen die gewoon een deftige berekening vragen volgens SLP berekening die Vreg alle leveranciers opleggen, maar curators werken nog met telraam.
Ja, vraag mij ook af hoe zoiets advocaat is geworden.
--KNIP--