Zo veel mogelijk lenen?
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Zo veel mogelijk lenen?
Wil ik ook wel weten!beyourself schreef: â6 september 2022, 18:25Hoe lang zal u dit volhouden?huisjetuintjefiets schreef: â6 september 2022, 17:34
Nog eens simulatie gedaan om eens te kijken.
Weer in de hoogte geschoten.
Rentevoet (vast) 3,25 % !!!!!!
Maandelijkse terugbetaling 1411,98 âŹ
Totaal bedrag terug te betalen: 338 875,20 âŹ
Scheelt al 38.000⏠met eind maart, Maakt u ook de omgekeerde oefening? Wat is de impact van de renteverhoging op de waarde van uw vastgoed?
Wat bedoelt u met de vraag "Hoe lang zal u dit volhouden?" Indien u bedoelt waarom huisjetuintjefiets een nieuwe berekening heeft gemaakt, dan is hier toch niets mis mee?beyourself schreef: â6 september 2022, 18:25Hoe lang zal u dit volhouden?huisjetuintjefiets schreef: â6 september 2022, 17:34
Nog eens simulatie gedaan om eens te kijken.
Weer in de hoogte geschoten.
Rentevoet (vast) 3,25 % !!!!!!
Maandelijkse terugbetaling 1411,98 âŹ
Totaal bedrag terug te betalen: 338 875,20 âŹ
Scheelt al 38.000⏠met eind maart, Maakt u ook de omgekeerde oefening? Wat is de impact van de renteverhoging op de waarde van uw vastgoed?
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee hoor, maar ik weet niet of dit nuttig is wanneer dergelijke berichten op periodieke basis verschijnen in een klimaat waar het naar uit ziet dat de rente verder door zal stijgen.. ik zie niet veel meerwaarde in de post, maar alle respect voor mijnheer of mevrouw
Vraag u eens af wat is nog te kopen met 38000 ⏠binnen 20 j.
Met 5 index verhogingen dit jaar in het achterhoofd.
En reken maar eens als rente naar 5 % moest gaan komende 2 Jaar.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
beyourself schreef: â6 september 2022, 18:25 Hoe lang zal u dit volhouden?, Maakt u ook de omgekeerde oefening? Wat is de impact van de renteverhoging op de waarde van uw vastgoed?
Ik ben ermee gestopt
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Impact van renteverhoging op waarde van mijn vastgoed: 0,0
Hoe zeker kan je zijn van de waarde van jouw vastgoed?huisjetuintjefiets schreef: â12 oktober 2022, 13:34beyourself schreef: â6 september 2022, 18:25 Hoe lang zal u dit volhouden?, Maakt u ook de omgekeerde oefening? Wat is de impact van de renteverhoging op de waarde van uw vastgoed?
Ik ben ermee gestopt![]()
Impact van renteverhoging op waarde van mijn vastgoed: 0,0
-
- Verbannen Gebruiker
Het is een gewoon huis, open bebouwing, helemaal in orde, ook qua isolatie e.d., goed gelegen. Soort huis waar vraag altijd hoog blijft.
En volgens statbel over huizen in 1e semester:
Ten opzichte van het eerste semester van 2021 is de mediaanprijs van huizen in gesloten of halfopen bebouwing op nationaal niveau 9,6% toegenomen. De mediaanprijs van huizen in open bebouwing kende een klim van 8,2%. Appartementen werden 5,1% duurder.
Evolutie is min of meer volgens inflatie. Niets heeft impact gehad. Dus ook niet Intreststijging van 3%
-
- Full Member
- Contacteer:
Laten we hopenhuisjetuintjefiets schreef: â12 oktober 2022, 20:16Het is een gewoon huis, open bebouwing, helemaal in orde, ook qua isolatie e.d., goed gelegen. Soort huis waar vraag altijd hoog blijft.
En volgens statbel over huizen in 1e semester:
Ten opzichte van het eerste semester van 2021 is de mediaanprijs van huizen in gesloten of halfopen bebouwing op nationaal niveau 9,6% toegenomen. De mediaanprijs van huizen in open bebouwing kende een klim van 8,2%. Appartementen werden 5,1% duurder.
Evolutie is min of meer volgens inflatie. Niets heeft impact gehad. Dus ook niet Intreststijging van 3%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Neeneen, dat was puur talent en inzicht. Is ook niet alsof ze massaal in het zwart werkten toen.Galactic schreef: â28 april 2022, 12:01Ja dat was een prachtige tijd, 2 jaar daarna herfinancieren naar 7%, 2 jaar ernaa naar 5%, 3 jaar erna nog eens aan 4%. De grootste geluksvogels die in de jaren 80 een grond of huis hebben gezet. In tussentijd huis zoveel keer over de kop gegaan. Das een generatie waar je geen compassie mee moet hebben. Die hebben van alles het beste gehad, maar zo vinden hunzelf altijd zo zielig he.
Van eind jaren '70 tot begin jaren '00: best times ever!KomaanBeurs schreef: â13 oktober 2022, 12:50Neeneen, dat was puur talent en inzicht. Is ook niet alsof ze massaal in het zwart werkten toen.Galactic schreef: â28 april 2022, 12:01
Ja dat was een prachtige tijd, 2 jaar daarna herfinancieren naar 7%, 2 jaar ernaa naar 5%, 3 jaar erna nog eens aan 4%. De grootste geluksvogels die in de jaren 80 een grond of huis hebben gezet. In tussentijd huis zoveel keer over de kop gegaan. Das een generatie waar je geen compassie mee moet hebben. Die hebben van alles het beste gehad, maar zo vinden hunzelf altijd zo zielig he.
![Kiss :-*](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/kiss.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Hypotheekrente op 20 jaar opnieuw verder omhoog. Staat al op 3,11% bij de rentebarometer.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
-
- Full Member
- Contacteer:
koenvhaver schreef: â14 oktober 2022, 15:37 Hypotheekrente op 20 jaar opnieuw verder omhoog. Staat al op 3,11% bij de rentebarometer.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ik heb in het voorjaar een huis gekocht wellicht piek vd huizenmarkt
Gelukkig wel een rentevoet van 1,73. Langs de andere kant, spaargeld dat ik niet in mijn huis heb gestoken staat te verdampen op mân spaarrekening
Benieuwd hoe dit verder gaat evolueren
Benieuwd hoe dit verder gaat evolueren
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je gelukkig bent met de woning heb je nooit een verkeerde deal gedaan. Een eigen woning koop je voor (middel)langetermijn. De waarde ervan is pas belangrijk wanneer u zou willen verkopen, tegen dan ziet de wereld er terug helemaal anders uit. Vaste rentevoet? Mooi meegenomen! Miss kunnen de spaarcenten gebruikt worden voor energiebesparende maatregelen of (beperkte)maandelijkse instap in de beurs?
Motto vandaag liever laten verdampen dan gespreid instappen.
Het is aan het dalen he.
Wat ze heden aan winst in de toekomst laten liggen niet belangrijk, de beurs daalt heden.
Het is aan het dalen he.
Wat ze heden aan winst in de toekomst laten liggen niet belangrijk, de beurs daalt heden.
Estate Guru believer.