jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Iemand die betaald met maandelijkse afrekeningen?
Re: jaarafrekening energie
Is het eigenlijk op termijn interessanter om een 3 maandelijks variabel contract te hebben of een maandelijkse?
Of maakt dit in totaliteit niet zoveel uit want afgelopen september stonden prijzen sky high tegenover vandaag terwijl ik waarschijnlijk de sky high prijs sept-dec betaal?
Of werkt het niet op deze manier
Nu nog contract bij Engie easy indexed 3 maandelijks maar ze hebben ook een maandelijkse variant.
M.
Of maakt dit in totaliteit niet zoveel uit want afgelopen september stonden prijzen sky high tegenover vandaag terwijl ik waarschijnlijk de sky high prijs sept-dec betaal?
Of werkt het niet op deze manier

Nu nog contract bij Engie easy indexed 3 maandelijks maar ze hebben ook een maandelijkse variant.
M.
Re: jaarafrekening energie
Je had die vraag al gesteld en ze was hier beantwoord.
Re: jaarafrekening energie
Zijn er nog Spaargidsers die tevergeefs wachten op hun jaarafrekening ?
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
Re: jaarafrekening energie
Als u een dossier geopend hebt bij de ombudsdienst komen er geen rekeningen meer, dan is daar een facturen stop ingezet.delaby schreef: ↑12 oktober 2022, 07:25 Zijn er nog Spaargidsers die tevergeefs wachten op hun jaarafrekening ?
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
Nu moet je bij ombudsdienst informeren zij kunnen dit terug ontgrendelen.
Nu word het kluwen.
Zou er eerst naar bellen.
Re: jaarafrekening energie
Je bent niet alleen: 240.000 Belgen wachten al maanden op eindafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Eind 2020 begin 2021delaby schreef: ↑12 oktober 2022, 07:25 Zijn er nog Spaargidsers die tevergeefs wachten op hun jaarafrekening ?
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
bij iedereen geschatte meterstanden bovenaan afrekening. (fluvius probleem)
Nu voor afrekening van 2021 zullen er mensen zijn waarbij meterstand lager is dan de geschatte.
En dan loopt een systeem al eens mank.
Als Eneco zowel gas als elec leverancier en dan nog eventueel terugdraaiende teller....
Succes voor te berekenen met alle aparte parameters dan nog.
Wil niet zeggen dat het zolang mag duren.
Een all-in prijs zoals Ecopower toepast mensen hun factuur moest eens te simpel zijn.
1 blad I.p.v. van 7 of 8 bladzijden, papier verspilling toch zo ecologisch.
Estate Guru believer.
Re: jaarafrekening energie
Als ik je commentaar zo lees dan krijg ik de indruk dat ze de eindafrekening met pen en papier moet berekenen en dat het geen geautomatiseerd proces is ...platin schreef: ↑12 oktober 2022, 15:41Eind 2020 begin 2021delaby schreef: ↑12 oktober 2022, 07:25 Zijn er nog Spaargidsers die tevergeefs wachten op hun jaarafrekening ?
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
bij iedereen geschatte meterstanden bovenaan afrekening. (fluvius probleem)
Nu voor afrekening van 2021 zullen er mensen zijn waarbij meterstand lager is dan de geschatte.
En dan loopt een systeem al eens mank.
Als Eneco zowel gas als elec leverancier en dan nog eventueel terugdraaiende teller....
Succes voor te berekenen met alle aparte parameters dan nog.
Wil niet zeggen dat het zolang mag duren.
Een all-in prijs zoals Ecopower toepast mensen hun factuur moest eens te simpel zijn.
1 blad I.p.v. van 7 of 8 bladzijden, papier verspilling toch zo ecologisch.

Re: jaarafrekening energie
\
En dat automatiseren met de vele verschillende parameters per type contract.
Succes voor dat Excel zou er niet graag aan beginnen.
En in verleden hadden ze correcte cijfers moeten eisen van Fluvius.
Een tijd terug een wissel aangevraagd.
Deze is stopgezet, de nieuwe heeft annulatie bevestigd.
De oude heeft ook bevestigd wissel gaat niet door.
En Fluvius vraagt dapper om meterstanden door te geven.
De communicatie tussen leveranciers gaat via Fluvius.
Geautomatiseerde processen zeker.
Vervolg eind van de maand.
Als een proces alleen + kent en niet negatief.
En dat automatiseren met de vele verschillende parameters per type contract.
Succes voor dat Excel zou er niet graag aan beginnen.
En in verleden hadden ze correcte cijfers moeten eisen van Fluvius.
Een tijd terug een wissel aangevraagd.
Deze is stopgezet, de nieuwe heeft annulatie bevestigd.
De oude heeft ook bevestigd wissel gaat niet door.
En Fluvius vraagt dapper om meterstanden door te geven.
De communicatie tussen leveranciers gaat via Fluvius.
Geautomatiseerde processen zeker.

Vervolg eind van de maand.
Estate Guru believer.
Re: jaarafrekening energie
Als je met het automatiseren van processen bedoelt een Excel maken ...platin schreef: ↑12 oktober 2022, 16:15 \Als een proces alleen + kent en niet negatief.
En dat automatiseren met de vele verschillende parameters per type contract.
Succes voor dat Excel zou er niet graag aan beginnen.
En in verleden hadden ze correcte cijfers moeten eisen van Fluvius.
Een tijd terug een wissel aangevraagd.
Deze is stopgezet, de nieuwe heeft annulatie bevestigd.
De oude heeft ook bevestigd wissel gaat niet door.
En Fluvius vraagt dapper om meterstanden door te geven.
De communicatie tussen leveranciers gaat via Fluvius.
Geautomatiseerde processen zeker.
Vervolg eind van de maand.



-
- Sr. Member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 29 sep 2022
- Contacteer:
Re: jaarafrekening energie
De echte vraag is waarom de gasprijs zo hoog is in België. ![Afbeelding]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: jaarafrekening energie/ premie Luminus
Mail van Luminus:
"Als trouwe klant van Luminus willen we jou graag een extraatje schenken.
Daarom bieden we je als cadeau een korting van € 40 aan!
De korting wordt vanaf de maand na de bevestiging toegepast op deze energiecontracten:
Voornaam: xxxx
Familienaam: xxxx
Luminus klantnummer: xxxx
Gas:
Je ziet deze korting pro rata op je jaarafrekening, verdeeld over al je leveringspunten bij Luminus.
Door deze korting verandert er niets aan je contract en het heeft geen impact op de maatregelen van de overheid. Je komende voorschotfacturen wijzigen niet.
Aanbieding geldig tot en met 8 november 2022.
Ja, ik activeer mijn korting."
Geen addertjes onder het gras ? Of slimme boekhoudtruc om de overwinsten (en de belasting daarop) te beperken, onder het motto: we geven het liever aan onze klanten ipv aan de staat?
"Als trouwe klant van Luminus willen we jou graag een extraatje schenken.
Daarom bieden we je als cadeau een korting van € 40 aan!
De korting wordt vanaf de maand na de bevestiging toegepast op deze energiecontracten:
Voornaam: xxxx
Familienaam: xxxx
Luminus klantnummer: xxxx
Gas:
Je ziet deze korting pro rata op je jaarafrekening, verdeeld over al je leveringspunten bij Luminus.
Door deze korting verandert er niets aan je contract en het heeft geen impact op de maatregelen van de overheid. Je komende voorschotfacturen wijzigen niet.
Aanbieding geldig tot en met 8 november 2022.
Ja, ik activeer mijn korting."
Geen addertjes onder het gras ? Of slimme boekhoudtruc om de overwinsten (en de belasting daarop) te beperken, onder het motto: we geven het liever aan onze klanten ipv aan de staat?
Re: jaarafrekening energie
Voorschotfakturen blijven gewoon verder binnenkomen…odbc schreef: ↑12 oktober 2022, 10:27Als u een dossier geopend hebt bij de ombudsdienst komen er geen rekeningen meer, dan is daar een facturen stop ingezet.delaby schreef: ↑12 oktober 2022, 07:25 Zijn er nog Spaargidsers die tevergeefs wachten op hun jaarafrekening ?
Ik wacht al op de mijne sedert maart, ondanks herhaalde mails/telefoons naar Eneco.
Er is zelfs een maand geleden al een dossier opgestart door de Vlaamse Ombudsdienst maar ook daar is het windstil...
Nu moet je bij ombudsdienst informeren zij kunnen dit terug ontgrendelen.
Nu word het kluwen.
Zou er eerst naar bellen.
Re: jaarafrekening energie
Excel is standaardsoftware, eerder bedoeld voor particulieren en zelfstandigen, enkel een rekenblad en nogal beperkt in capaciteit (aantal lijnen en bewerkingen).
Ik zou verwachten dat energiebedrijven eerder iets als Oracle of SAP zouden gebruiken voor hun facturatie of zelf ontwikkelde software, maar niet een of andere algemeen rekenblad voor particulier gebruik …