Peiling: Kerncentrales openhouden?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
De echte vraag is waar De Croo, De Wever, en diergelijke geld in zitten hebben: groene of andere trackers. Al de rest is mist.
Weeral zo’n populistische opmerking die inhoudelijk niks bijdraagtKomaanBeurs schreef: ↑13 oktober 2022, 17:56 De echte vraag is waar De Croo, De Wever, en diergelijke geld in zitten hebben: groene of andere trackers. Al de rest is mist.
Zo kan ik het ook: het enige wat telt, is waar Elio, Conner en Tine hun geld in hebben geïnvesteerd. Of waar hun vriendjes de meeste subsidies kunnen binnenrijven…
Voila, zo eenvoudig is dat
Dat is inderdaad een opmerking a la Filiberke van Schoten....
Volgens sommigen kan het veel sneller:
https://www.urgenda.nl/visie/rapport-2030/
Hier in Vlaanderen blijven sommige politiekers zeiken over kerncentrales ipv alles op alles te zetten voor bijna gratis energie. Ik zag gisteren iemand op tv die zei dat hij wakker lag en moest huilen van zijn energierekening... In de 21ste eeuw.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Je beseft toch wel dat jijzelf die studie die 2050 vooropstelt op dit forum hebt gezetSpaarplan schreef: ↑13 oktober 2022, 19:20Volgens sommigen kan het veel sneller:
https://www.urgenda.nl/visie/rapport-2030/
Hier in Vlaanderen blijven sommige politiekers zeiken over kerncentrales ipv alles op alles te zetten voor bijna gratis energie. Ik zag gisteren iemand op tv die zei dat hij wakker lag en moest huilen van zijn energierekening... In de 21ste eeuw.
Dat andere rapport spreekt van 2030 maar gaat uit van een daling van het elektriciteitsverbruik met 50%. Niet erg realistisch als je weet dat we meer en meer alles elektrificeren (voertuigen, verwarming …).
Wat voor mij telt is dat we genoeg elektriciteit hebben, als dit zonder kernenergie kan, des te beter … maar voorlopig is dat enkel maar “wishful thinking”.
En wat betreft die “gratis groene energie” : je beseft toch dat die hernieuwbare energiebronnen juist duurder zijn? Of dacht je soms dat we dan geen elektriciteitsnetwerk meer nodig hebben? Of dat we geen investeringen nodi hebben om zonne-energie of onshore en offshore windenergie op te wekken?
Nu geef je net het ultieme argument om kernenergie te gebruiken
EnergyVille, het onderzoekscentrum van KU Leuven, VITO, imec enz, heeft becijferd dat de meerkost van het laten wegvallen van kernenergie als toekomstige energiebron het volgend kostenplaatje oplevert:
- scenario met kernenergie: 56,49 euro per MWh.
- in 2 scenario's zonder kernenergie is dat 84,49 euro of 108,15 euro per MWh.
Het is maar dat de burger weet hoeveel dat "groene denken" van jou hen MEER zal kosten
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heel terechte opmerking.
Da's dan ook weer waar
Die zou mijn stem wel eens kunnen krijgen.
Tot wat die Groene dogmatische technofobie leiden kan:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sinds wanneer is stroom uit kernenergie gratis misschien? Meer dan 50 procent van de elektrisch stroom in ons land komt momenteel van kernenergie en de mensen betalen zich blauw. Gratis energie is energie uit kernfusie van de zon (ook wind trouwens).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Heb ik ergens gezegd dat kernenergie gratis is
Neen dus … enkel dat ze momenteel goedkoper is dan die hernieuwbare energiebronnen die trouwens ook niet gratis zijn: je moet zonlicht of wind nog steeds omzetten naar elektriciteit en die naar de eindgebruiker brengen. Dat blijkt ook uit die studie van EnergyVille.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 13 oktober 2022, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfs energie van zon en wind zal nooit gratis zijn want ze moeten windmolens plaatsen en onderhouden, leidingen leggen enz. Al die kosten zullen doorgerekend worden aan de eindgebruiker.
Ik had het over gratis energie. Zonnepanelen zijn misschien niet gratis maar de stroom die ze produceren wel. Voor de enorme bedragen die vele gezinnen nu moeten betalen voor hun stroom uit voornamelijk kernenergie zouden we veel zonnepanelen en windmolens kunnen plaatsen. Dat we (nieuwe) kerncentrales nodig hebben is de mensen misleiden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die leidingen moeten gelegd worden voor de elektrificatie dus ook bij kernenergie.m-peeters schreef: ↑13 oktober 2022, 22:08Heb ik ergens gezegd dat kernenergie gratis is
Neen dus … enkel dat ze momenteel goedkoper is dan die hernieuwbare energiebronnen die trouwens ook niet gratis zijn: je moet zonlicht of wind nog steeds omzetten naar elektriciteit en die naar de eindgebruiker brengen. Dat blijkt ook uit die studie van EnergyVille.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom denk je dat ik enig ander politicus beter inschat?m-peeters schreef: ↑13 oktober 2022, 18:05Weeral zo’n populistische opmerking die inhoudelijk niks bijdraagtKomaanBeurs schreef: ↑13 oktober 2022, 17:56 De echte vraag is waar De Croo, De Wever, en diergelijke geld in zitten hebben: groene of andere trackers. Al de rest is mist.
Zo kan ik het ook: het enige wat telt, is waar Elio, Conner en Tine hun geld in hebben geïnvesteerd. Of waar hun vriendjes de meeste subsidies kunnen binnenrijven…
Voila, zo eenvoudig is dat
Niets bijdraagt? Als je denkt dat politici niet doen wat hun sponsors zeggen, ...
Telenet betaalde Bracke als adviseur. In die periode behield Telenet het monopolie op de kabel. Tijd terug moest Telenet die kabel vrijgeven. Kijk hoe het aandeel toen kelderde. Dat was goedkoop advies.
Er bestaan goede politici maar ze moeten doen wat de partijleider ze oplegt.
Vandaar, de rest is mist.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Veel landen plaatsen nu thorium centrales. Dit gaat niet over welke energie het goedkoopst is. De vraag is of het momentum er is voor de groene transitie en hoe invested politici zijn.m-peeters schreef: ↑13 oktober 2022, 19:50Nu geef je net het ultieme argument om kernenergie te gebruiken
EnergyVille, het onderzoekscentrum van KU Leuven, VITO, imec enz, heeft becijferd dat de meerkost van het laten wegvallen van kernenergie als toekomstige energiebron het volgend kostenplaatje oplevert:
- scenario met kernenergie: 56,49 euro per MWh.
- in 2 scenario's zonder kernenergie is dat 84,49 euro of 108,15 euro per MWh.
Het is maar dat de burger weet hoeveel dat "groene denken" van jou hen MEER zal kosten
Neem Oosterweel. Toen het momentum er was, werd vlug een lachwekkende dading getekend. Maar ze konden starten. Dat die dure overkapping achterhaald is door de elektrificatie, verandert niets. Die overkapping komt er, en wij gaan die betalen. Zo werkt politiek.