De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Hoe kan iemand een markt manipuleren waar voor miljarden aan transacties gedaan worden?
Grap van de dag
UNM staat op 100 % winst in Euro vandaag YTD .
Wat zij BH7 destijds over UNM toen ik het aanbeveelde LOL
-
- Verbannen Gebruiker
Heb ik ze aangeraden op hun top soms ? Trouwens ik heb VFC opgenomen in mijn voorbeeld portefeuille het laatste aandeel dat ik hier openlijk gepromoot heb was BMY kun je moeilijk een vergissing noemen zeker .VLblokpate schreef: ↑13 oktober 2022, 19:23Je hebt tientallen aandelen aangeraden. Zelfs --KNIP-- met een darts zal wel eens een goede raken
Jouw VF Corp: -70% van zijn top
Als ik niet 99 % zeker ben van wat ik zeg zal ik het hier niet promoten .
UNM zit ook in mijn voorbeeld portefeuille met + 83% vandaag heb deze ook niet gepromoot hier op dat moment omdat ik vroeger al dit had aanbevolen aan een lagere koers .
Weet niet waarom jij continu zit door te drammen over 1 aandeel van een hele portefeuille die als totaal het best presteert hier op spaargids van alle voorbeeld portefeuilles .
Vooral van iemand die te laf is om zelf namen te noemen .
Wat zegt dit over u denk je ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wanneer de algoritmes massaal verkopen, komt er een korte sterke daling. Laat dan nog wat analisten iets pennen. Iedereen slaat in paniek, verkoopt en de algoritmes kopen alles in aan lagere prijzen. Vandaag verdienden de grote jongens miljarden op een uur tijd in een berenmarkt.
Een ij is deze die de lap achterna hollen en een stek in hun gat krijgen .
En sommigen kunnen dit niet verbergen op dit forum dit is duidelijk
We zijn hier allemaal om iets wijzer te worden zeker?
Ik heb alvast bijzonder veel interessante zaken gelezen die B7 hier geschreven heeft. En zelfs van u ook zo nu en dan eens!
Ik heb alvast bijzonder veel interessante zaken gelezen die B7 hier geschreven heeft. En zelfs van u ook zo nu en dan eens!
Ik zou mezelf willen herhalen.
Een plotse inzakking van groen naar rood bij openen van wall street, binnen het uur staan we 2% in het rood, een paar uur later zijn de verliezen weer weggewerkt en eindigen we de dag nog in het groen. VGP: +7,8%! In wat voor dolle dagen leven we?
Reden te meer om je al die korte termijn bewegingen niet aan te trekken. Koop aandelen, en vertrek op reis voor 25 jaar naar een andere planeet en laat je gsm thuis.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht goed advies maar niet steeds even makkelijk om effectief uit te voeren, je zal maar 50% in het rood staan in combinatie met serieuze bedragen (laat ons zeggen 10 jaarlonen) - niet evident om dan te zeggen: rustig bijkopen en we zien wel.
Juist daarom dat je niet naar de beurs mag kijken. Zo weet je niet dat je 50% in het rood staat en dat behoedt je voor "behavioural mistakes". Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, daar heb je wel gelijk in.contextbinder schreef: ↑14 oktober 2022, 09:10 Wellicht goed advies maar niet steeds even makkelijk om effectief uit te voeren, je zal maar 50% in het rood staan in combinatie met serieuze bedragen (laat ons zeggen 10 jaarlonen) - niet evident om dan te zeggen: rustig bijkopen en we zien wel.
Ik vind het redelijk onbesuisd advies. Aandelen totaal niet opvolgen .
Bovendien zijn er nogal wat mensen die met dit soort bewegingen heel veel geld verdienen. Maar dan mag je het licht van de zon niet ontkennen in verband met TA natuurlijk. Het is ook niet iedereen gegeven. Maar mensen met een scherp verstand en decennia ervaring als @NorthmanTrader en @JDB_trading weten wel wat ze daar mee aan moeten. Die twee zijn ook heel interessant voor hun algemene commentaar over de richting van de markten. De eerste had het exacte niveau van de opvering van de S&P 500 voorspeld trouwens! Dat heb ik nergens anders gelezen. Gisteren was pure TA. JDB is ook super voor wie wil traden. Geeft zijn ideeën gewoon weg op Twitter. En kijk maar naar zijn winstpercentage! Maar traden is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Daar gaat een hoop studie aan vooraf.
Bovenstaande zijn voor mij de 2 beste Twitteraccounts die ik ken. Wat ik nog zoek, zijn echt goede Twitteraccounts voor Belgische aandelen. Hebben jullie goede namen?
Bovendien zijn er nogal wat mensen die met dit soort bewegingen heel veel geld verdienen. Maar dan mag je het licht van de zon niet ontkennen in verband met TA natuurlijk. Het is ook niet iedereen gegeven. Maar mensen met een scherp verstand en decennia ervaring als @NorthmanTrader en @JDB_trading weten wel wat ze daar mee aan moeten. Die twee zijn ook heel interessant voor hun algemene commentaar over de richting van de markten. De eerste had het exacte niveau van de opvering van de S&P 500 voorspeld trouwens! Dat heb ik nergens anders gelezen. Gisteren was pure TA. JDB is ook super voor wie wil traden. Geeft zijn ideeën gewoon weg op Twitter. En kijk maar naar zijn winstpercentage! Maar traden is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Daar gaat een hoop studie aan vooraf.
Bovenstaande zijn voor mij de 2 beste Twitteraccounts die ik ken. Wat ik nog zoek, zijn echt goede Twitteraccounts voor Belgische aandelen. Hebben jullie goede namen?
Wanneer het over individuele aandelen gaat moet je het bedrijf opvolgen, niet de koers. Maar weet dat zelfs de beste bedrijven eens een teleurstellend kwartaal meemaken.
Wanneer het over de algemene markt gaat (want ik ben van mening dat de meeste belegger best geen individuele aandelen kopen) dan staat mijn advies als een huis.
Ah, nu mag je de aandelen toch al opvolgen. Zonder GSM vanop een andere planeet .
Voor de algemene markt : agree to disagree. Jij kunt niet beter, hebt de skills niet. En ook niet de flexibiliteit om je mening aan te kunnen passen. Of zelfs maar echt te luisteren naar andere meningen, lijkt mij. Huis van slap karton, wat mij betreft.
Ieder zijn manier. Maar propageer het niet als DE beste, enige. Dat is het zeker niet.
Voor de algemene markt : agree to disagree. Jij kunt niet beter, hebt de skills niet. En ook niet de flexibiliteit om je mening aan te kunnen passen. Of zelfs maar echt te luisteren naar andere meningen, lijkt mij. Huis van slap karton, wat mij betreft.
Ieder zijn manier. Maar propageer het niet als DE beste, enige. Dat is het zeker niet.